اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خبر داد

فعالیت 52 مرکز گیم‌نت و فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی در خراسان جنوبی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از فعالیت 52 مرکز گیم‌نت و فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی در استان خبر داد.

فعالیت 52 مرکز گیم‌نت و فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، احمد محبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: برخی از بازی‌های رایانه‌ای در فروشگاه‌های محصولات فرهنگی وقتی توزیع و وارد خانواده‌‌ها می‌شود مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه نوجوانان و جوانان در بازی‌های رایانه‌ای در معرض تهدیدها قرار می‌گیرند، گفت: در برخی از بازی‌ها حالت‌های خشن، مطالب و دیالوگ‌های غیر اخلاقی مطرح می‌شود که با سبک زندگی و اسلامی ما سازوکار ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: یکی از وظایف ستاد مبارزه با بازی‌های غیر مجاز رایانه‌ای نظارت و پالایش بازی‌های رایانه‌ای است.

محبی با بیان اینکه تاکنون 3 هزار و 500 بازی غیرمجاز رایانه‌ای در کشور شناسایی شده است، تصریح کرد: همچنین 220 عنوان بازی بومی در کشور تولید شده است.

وی ادامه داد: بلوغ زودرس در کودکان و نوجوانان، خدشه در روابط فرزندان با والدین، ترویج خشونت در خانواده‌ها و گسسته شدن نهاد خانواده‌ها از جمله مشکلات این بازی‌ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: برخی از شخصیت‌های منفی در بازی‌های رایانه‌ای مسلمانان هستند که این یک آفت بزرگ است، اگر جلوی این بازی‌های غیرمجاز گرفته نشود باید به صوت خزنده و آهسته منتظر بروز آسیب‌های کودکان و نوجوانان در خانواده‌ها باشیم.

محبی به تعداد گیم‌نت‌ها و فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی در استان اشاره کرد و افزود: در شهرستان بیرجند 18 گیم‌نت و 28 فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی، طبس یک گیم‌نت و یک فروشگاه محصولات فرهنگی، زیرکوه یک فروشگاه محصولات فرهنگی و درمیان یک گیم‌نت وجود دارد.

انتهای پیام/69034/ت20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول