اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

وزیر آموزش وپرورش در آیین معارفه سرپرست معاونت آ‌موزش ابتدایی:

محیط مدارس باید شاد باشد تا دانش‌آموزان از تعطیلی مدرسه ناراحت شوند

وزیر آموزش و پرورش، صمیمیت را مهم‌ترین مسئله در فضای آموزشی توصیف کرد و گفت: محیط مدرسه باید به‌گونه‌ای شاد و صمیمی باشد که دانش‌آموزان از تعطیلی مدرسه ناراحت شوند.

محیط مدارس باید شاد باشد تا دانش‌آموزان از تعطیلی مدرسه ناراحت شوند

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در مراسم معارفه سرپرست معاونت آموزش ابتدایی که در ساختمان زنده‌یاد علاقه‌مندان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، انگیزه خود از قبول تصدی وزارت آموزش وپرورش را خدمت به کودکان دوره ابتدایی توصیف کرد و اظهار داشت: دوره ابتدایی یکی از بهترین دورانی است که معلم می‌تواند در آن خدمت کند، زیرا کودکان صادق هستند و معلم نیز با آنها صادق می‌ماند.

وی، راز جوان ماندن معلمان دوره ابتدایی را صداقت بچه‌ها دانست و افزود: هر اتفاق تربیتی که قرار است برای انسان رخ دهد، باید در دوره ابتدایی پی‌ریزی شود.

احمدی دانش آشتیانی تصریح کرد: زمینه رشد کودک باید قبل از دوره پیش دبستانی فراهم شود و با توسعه مشاوره به این دوره باید آموزش‌های لازم به مادران در زمینه تربیت کودکان را ارائه دهیم.

وزیر آموزش و پرورش، محیط تعلیم و تربیت را فراتر از مدرسه دانست و افزود: کودک در خانواده و در جامعه از گروه همسالان خود یادگیری دارد، از این رو اعتقادم این است که  دانش‌آموزان پایه اول و دوم نباید از یکدیگر تفکیک شوند تا فرآیند یادگیری بهتر اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به چندگانه بودن هوش و استعدادهای انسان، خاطرنشان کرد: اگر فرد در بزرگسالی توان استفاده از تمامی استعدادهایش را نداشته باشد ، علت آن است که شرایط شکوفایی و بسترهای رشد در دوران کودکی برایش مهیا نشده است.

احمدی دانش آشتیانی با اشاره به اهمیت رعایت حقوق کودکان افرود: چنانکه شایسته است، باید حقوق کودکان را رعایت کنیم.

وی سرعت یادگیری در دوره ابتدایی را بالا دانست و افزود: این سرعت در بزرگسالی کاهش می‌یابد، بنابراین شرایط یادگیری در دوره ابتدایی فراهم‌تر است، البته با ارائه کتاب‌هایی با محتوای متعدد و متنوع در این دوره نباید جلوی رشد هوش‌های چندگانه دانش‌آموزان گرفته شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: برای پرورش استعدادهای کودک باید محیط مدرسه را شبیه محل زندگی کنیم تا دانش‌آموز احساس راحتی و آرامش کند و مدرسه از فضای خشک و سکون، به فضای شاد و مفرح تبدیل شود.

وی صمیمیت را مهم‌ترین مسئله در فضای آموزشی توصیف کرد و افزود: محیط مدرسه باید به‌گونه‌ای شاد و صمیمی باشد که دانش‌آموز از تعطیلی مدرسه ناراحت شود.

احمدی دانش آشتیانی گفت: بالاتر از مدرسه محوری، جامعه محوری است زیرا دانش‌آموز تنها 6 ساعت در مدرسه است و بیشتر آموزش‌ها را در جامعه فرا می‌گیرد که این نیاز به آشنایی بیشتر اولیا با مسائل تعلیم و تربیت دارد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مسائل و صنوف مختلف جامعه از جمله هنرمندان و ورزشکاران در تربیت بچه‌ها نقش دارند و هر حرکتی در اجتماع رخ دهد در تربیت کودکان و نوجوانان تأثیرگذار خواهد بود.

وی، فرآیند تعلیم و تربیت را فراتر از دستگاه آموزش و پرورش دانست و افزود: دانشکده‌های علوم تربیتی در دانشگاه‌‌ها در فرآیند تعلیم و تربیت مؤثرند و با این نگاه است که برخی مدیران را از دانشگاه‌ها انتخاب کرده‌ام.

احمدی دانش آشتیانی افزود: هنر ما در آموزش و پرورش این است که همه دستگاه‌ها را در فرآیند تعلیم و تربیت مشارکت دهیم تا تربیت دانش‌آموزان به بهترین شکل صورت پذیرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر شرایطی مهیا شود که حق انتخاب داشته باشم، تدریس در دوره ابتدایی را ترجیح می‌دهم زیرا کار در این دوره لذت بخش و فضا، سرشار از صداقت است.

در این مراسم وزیر آموزش و پرورش، حکم انتصاب «رضوان حکیم زاده»  به سمت سرپرست معاونت ابتدایی را به وی اهدا و از زحمات محمد دیمه‌ور تقدیر کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول