اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر خبر داد

پرداخت 262 میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان بوشهری

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: در 9 ماهه سال جاری 262 میلیارد ریال در قالب سر فصل‌های مختلف به خانوارهای تحت حمایت این نهاد در استان بوشهر پرداخت شده است.

پرداخت 262 میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان بوشهری

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، احمد لطفی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در 9 ماهه سال جاری 262 ملیارد ریال در قالب سر فصل‌های مختلف به خانوارهای تحت حمایت این نهاد در استان بوشهر کمک شده است.

وی افزود: 55 هزار و 641 نفر تحت حمایت کمیته امداد استان بوشهر هستند که سالانه بیش از 30 سرفصل خدماتی با رویکردهای اتخاذ شده، به صورت هدفمند و براساس نیازهای این خانواده‌ها از کمیته امداد امکانات دریافت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: در حال حاضر 28 هزار و 577 خانوار در قالب طرح مددجویی زیرپوشش کمیته امداد استان هستند که کمیته امداد با ارائه راهکارهای مختلف بدنبال توانمند کردن آنهاست.

وی افزود: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف، پرداخت کمک هزینه سوءتغذیه به کودکان زیر 6 سال، جهیزیه عروس، پرداخت تسهیلات و ارائه خدمات خودکفایی و اشتغالزایی به منظور ایجاد زمینه توانمندسازی و خودکفایی مددجویان، پرداخت مستمری ماهیانه، ارائه خدمات تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان مددجو، تهیه جهیزیه عروس و داماد مددجویان، تامین و تعمیر مسکن مددجویان برخی از خدمات کمیته امداد به مددجویان تحت حمایت است.

لطفی یادآور شد: از مجموع 262 میلیارد ریال خدمات ارائه شده به مددجویان در سر فصل‌های مختلف در 9 ماهه سال جاری، 174 میلیارد و 522 ملیون ریال پرداخت مستمری، 37 میلیارد و 938 میلیون ریال وام کارگشایی برای یک هزار و 793 نفر و 43 میلیارد و 684 میلیون ریال برای یک‌هزار و 766 نفر جهیزیه عروس انجام شده است.

وی افزود: مساعدت در پرداخت اجاره مسکن مددجویان، پرداخت مساعدت در زمینه شهریه و کمک هزینه تحصیلی فرزندان مددجو و پرداخت تسهیلات خودکفایی از دیگر خدمات خاص ارائه شده به خانوارهای تحت حمایت است.

 لطفی با بیان اینکه خانواده‌های تحت پوشش این نهاد در قالب طرح مددجویی شامل زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های ایتام، سالمندان و از کارافتادگان هستند، اظهار داشت: از کل خانوارهای تحت حمایت در استان بوشهر، 17 هزار و 141 خانوار مربوط به زنان سرپرست خانوار بوده که حدود 60 درصد از جامعه آماری مددجویان را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/3347/ب30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول