اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد

لزوم توسعه و ترویج فرهنگ درختکاری با کمک تشکل‌های مردمی

مدیر کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، بر توسعه و ترویج فرهنگ درختکاری در راستای احیا و حفاظت از منابع طبیعی با کمک تشکل‌های مردمی در استان تاکید کرد.

لزوم توسعه و ترویج فرهنگ درختکاری با کمک تشکل‌های مردمی

عزت‌الله بهشتی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های مستعد در داشتن جنگل و مرتع است.

مدیر کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، میزان جنگل‌ها و مراتع استان را بیش از یک میلیون و 200 هزار هکتار عنوان کرد و افزود: حدود 85 درصد از مساحت استان را جنگل‌ها در برگرفته‌اند.

وی با تاکید بر حفاظت و صیانت از این ظرفیت عظیم، گفت: این ظرفیت باعث شده تا استان ما سالانه پذیرای میلیون‌ها مسافر و گردشگر از نقاط مختلف کشور باشد.

این مسوول با بیان اینکه باید از این منابع و پتانسیل‌ها به صورتی بهینه استفاده کنیم، یادآور شد: هر منطقه باید توانمندی و ظرفیت‌های خود را شناسایی و از آنها برای توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری استفاده کند که منابع طبیعی استان ما یکی از بهترین موارد هستند.

بهشتی‌فر با اشاره به تخریب و در برخی نقاط نابودی این منابع عظیم در سال‌های اخیر، خاطرنشان کرد: آتش‌سوزی‌ها، سودجویی برخی افراد ناآگاه، جاده سازی، چرای بی‌رویه دام و استفاده از درختان در برخی مناطق برای سوخت باعث شده تا این منابع مهم دچار صدمات زیادی شوند.

مدیر کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد به اجرای طرح‌های مختلف درختکاری و جنگل‌کاری در مناطق مختلف استان اشاره کرد و گفت: جهت کمک به احیا و ماندگاری این منابع اقدامات زیادی در این راستا انجام شده که طرح‌های جنگل‌کاری در قالب طرح «جنگلانه» یکی از این اقدامات مهم است.

وی با بیان اینکه طرح «جنگلانه» تاکنون در چند نقطه استان مانند بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، دیشموک، چرام و کهگیلویه اجرا شده است، گفت: اغلب افراد شرکت‌کننده در این طرح‌ها مردم بومی مناطق بودند.

این مسوول بر استفاده و به کارگیری ظرفیت‌های مردمی در حفاظت از جنگل‌ها و مراتع تاکید کرد و گفت: با کمک تشکل‌های مردم نهاد می‌توان گام‌های موثری در راستای توسعه و ترویج فرهنگ درختکاری، احیا و حفاظت از این منابع عظیم برداشت.

بهشتی‌فر با اشاره به اینکه طرح‌های دیگری مانند کاشت گیاهان داروی را به منظور احیا و حفاظت برخی از گونه‌های کمیاب یا منقرض شده را نیز با کمک مردم بومی در مناطقی از استان اجرا کرده‌ایم، یادآور شد: اجرای این طرح‌ها ضمن حفاظت از گونه‌های مهم و بومی منطقه نقش مهم و موثری در ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری برای مردم آن مناطق داشته که بهره‌برداران نیز از این وضعیت راضی هستند.

وی جنگل‌ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد را یکی از ظرفیت‌های مهم و موثر در توسعه گردشگری استان دانست و گفت: امیدواریم با همکاری و حمایت دیگر دستگاه‌ها بتوانیم از این منابع حفاظت و از آنها جهت کمک به توسعه استان در بخش‌های مختلف از جمله صادرات غیر نفتی و ارتقای اقتصاد استفاده کنیم.

انتهای پیام/82028/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول