اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی:

حقوق‌های نجومی خلاف قانون است

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی با بیان اینکه حقوق‌های نجومی به خاطر غفلت دستگاه‌های مختلف رخ داد گفت: حقوق‌های نجومی خلاف قانون است.

حقوق‌های نجومی خلاف قانون است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی عصر امروز در نشست با سردفتران و دفتریاران اظهار کرد: هر کسبی که منجر به خدمت سریع‌تر، بهتر و دقیق‌تر شود به‌طور قطع با اجر اخروی همراه است.

وی با اشاره به نقش مهم ثبت‌اسناد و املاک گفت: عمل صحیح و درست شما برخاسته از همت والای شما است.

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی با بیان اینکه یک فضای وفاق و همدلی در بین مجموعه شورای قضایی که ثبت‌اسناد و املاک هم جزوی از این مجموعه بوده، وجود دارد، اظهار کرد: امروز روابط اقتصادی و خانوادگی متکی به ثبت‌اسناد و املاک است و نبود آن باعث اختلال می‌شود.

قدرتی گفت: اگر اسناد رسمی و ثبت درست انجام شود دستگاه قضایی دیگر مشکلی نخواهد داشت.

وی امانت‌داری را برگرفته از مسوولیت‌های مهم سردفتران و دفتریاران دانست و با اشاره به لزوم دقت در کار ثبت‌اسناد و املاک بیان داشت: بعضاً به خاطر یک نقطه در ثبت‌اسناد و املاک، حقی از فردی ضایع می‌شود ازاین‌رو باید حتما در ثبت‌اسناد دقت بالا و توجه لازم را داشت.

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی ادامه داد: حرام‌خوری از مواردی بوده که باید همواره نسبت به آن هوشیار باشیم که این‌گونه رفتارها اساسا به خاطر حب دنیا است و جرائم مختلفی که روی می‌دهد به خاطر وابستگی به دنیا است و برخی اوقات جهل و نادانی ما را به ورطه گناه و جرائم می‌برد.

قدرتی بیان داشت: اگر حرام‌خواری وارد زندگی‌ شود در همه‌چیز زندگی اثرگذار است و مانع رشد و کمال انسان می‌شود.

وی گفت: شکمی که از حرام‌خواری پرشده باشد باعث تاریک شدن انسان می‌شود و اساسا اثرات بسیار بدی بر روی انسان دارد لذا باید از حرام‌خواری پرهیز کرد.

قدرتی تصریح کرد: حرام‌خواری غیرت ملی و انسانی را از اشخاص می‌گیرد و این افرادی که به خاطر پول جاسوسی و خیانت می‌کنند خبیث‌ترین کارها را انجام داده و مورد نفرت ملت هستند.

وی گفت: حرام‌خواری همچنین باعث جلوگیری از فیض‌گیری انسان‌ها از تعالیم اسلامی و دینی شده و انحراف فکری در انسان‌ها ایجاد می‌کند .

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی همچنین یکی از آثار مهم حرام‌خواری را عدم استجابت دعا عنوان کرد.

وی گفت: رشوه دادن و رشوه گرفتن حرام است ازاین‌رو همواره باید به تعالیم دینی و قانون پایبند بود.

قدرتی با اشاره به موضوع حقوق های نجومی هم گفت: حقوق های نجومی خلاف قانون بوده و یک مشکل برای کشور شده است که دستگاه‌های مختلفی در این زمینه غفلت کردند.

انتهای پیام/63002/ج30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول