اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان خبر داد

پرداخت 2800 فقره جهیزیه به نوعروسان مددجو در کردستان/ بازدید از 36 هزار خانوار نیازمند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از پرداخت 2 هزار و 800 فقره جهیزیه به مددجویان زیرپوشش این نهاد با صرف اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 924 میلیون تومان در 9 ماه گذشته خبر داد.

پرداخت 2800 فقره جهیزیه به نوعروسان مددجو در کردستان/ بازدید از 36 هزار خانوار نیازمند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد سه‌شنبه شب در جلسه شورای معاونین و مدیران استان که با حضور فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی برگزار شد، با بیان اینکه هم اکنون 46 هزار خانوار نیازمند زیرپوشش خدمات کمیته امداد کردستان هستند، اظهار کرد: 26 هزار از این خانوارها جزء خانواده‌های با سرپرست زن خانوار هستند.

وی با بیان اینکه کردستان یکی از استان‌های محروم کشور است، گفت: میانگین درآمد مردم استان نصف درآمد کشور است و این موضوع ضریب محرومیت را در استان بالا برده است و نیاز به توجه ویژه در بحث اعتبارات اختصاصی دارد.

مدیرکل کمیته امداد کردستان با بیان اینکه سوق دادن 100 درصد خدمات امداد به سمت محرومان و نیازمندان واقعی از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد در استان است، گفت: در همین راستا به مناطق محروم و دورافتاده استان در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشت، درمان و خدمات پزشکی، اشتغال، خدمات تحصیلی و فرهنگی توجه ویژه شده است.

وی در زمینه مددکاری خانواده‌های زیرپوشش نیز گفت: یکی از برنامه‌هایی که در سیاست‌های جدید این نهاد به آن توجه جدی شده است توجه به موضوع مددکاری و افزایش تعداد مددکاران خانواده است.

موسی نژاد تصریح کرد: در بحث تامین مسکن مددجویی توجه ویژه و برنامه‌ریزی لازم به منظور جذب صحیح اعتبارات مسکن در 6 ماهه اول امسال با عنایت به سردسیر بودن استان و افزایش آمار احداث مسکن مددجویی به ویژه در مناطق روستایی و محروم انجام شد و تاکنون 100 درصد تعهدات حوزه مسکن تحقق پیدا کرده است.

موسی‌نژاد با اشاره با بیان اینکه بیش از 3 هزار مددجوی فاقد مسکن در استان وجود دارد، افزود: از محل بودجه ابلاغی، 88 واحد مسکونی مددجویی با اعتبار 2 میلیارد و 196 میلیون تومان و از محل سفر قبلی رییس امداد به استان 24 واحد مسکن مددجویی با اعتبار 600 میلیون تومان احداث شده است.

وی در ادامه با اشاره به تامین جهیزیه مددجویان اظهار کرد: با صرف اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 924 میلیون تومان در 9 ماه گذشته بیش از 2 هزار و 800 فقره جهیزیه به مددجویان پرداخت شده است.

موسی‌نژاد با اشاره به خدمات فرهنگی و برنامه‌ریزی برای ارتقای وضعیت فرهنگی، تحصیلی فرزندان مددجویان زیرپوشش کمیته امداد کردستان گفت: هم اکنون 10 هزار دانش‌آموز و دانشجو از خدمات کمیته امداد کردستان بهره‌مند هستند.

*ارائه آموزش‌های حرفه‌ای به 23 هزار مددجوی کردستانی

وی افزود: آموزش 23 هزار نفر از مددجویان کردستانی با صرف اعتباری بالغ بر 157 میلیون تومان، اجرای ویژه طرح فلاح برای 11 هزار نفر از مددجویان با رویکرد تاکید رئیس کمیته امداد کشور با حضور در مناطق روستایی و محروم و استفاده و مشارکت عموم روستائیان از برنامه‌های کمیته امداد و برگزاری اردوهای آموزشی، تربیتی و زیارتی برای 2 هزار 366 نفر از مددجویان کردستانی از خدمات فرهنگی این نهاد در سال‌جاری بوده است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان با اشاره به خدمات مشاوره و راهنمایی به مددجویان این نهاد، افزود: خدمات مشاوره‌ای به 17 هزار نفر از مخاطبین این نهاد در سال‌جاری ارائه شده است.

وی در پایان با اشاره به طرح مفتاح‌الجنه و تاکید رئیس کمیته امداد کشور بر اجرای طرح مددکارمحوری گفت: از 36 هزار نفر از خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد کردستانی در سال‌جاری بازدید شده است.

انتهای پیام/79002/خ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول