اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

گیاهان دارویی ظرفیتی بی‌نظیر برای سرمایه‌گذاری

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود گونه‌های مختلف گیاهان دارویی در استان، گفت: گیاهان دارویی ظرفیتی بی‌نظیر برای سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصاد هستند.

گیاهان دارویی ظرفیتی بی‌نظیر برای سرمایه‌گذاری

عزت‌الله بهشتی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های ممتاز و ویژه در دارا بودن انواع مختلف گیاهان است.

مدیر کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود انواع گوناگون گیاهان دارویی و مرتعی در استان، افزود: بیش از دو هزار گونه گیاهی در این استان رشد می‌کند که حدود 400 گونه از این تعداد گیاهان دارویی و مفید هستند.

وی با اشاره به ضرورت وجود و استفاده از گیاهان دارویی در زمان کنونی، گفت: برخی از این گونه‌ها مانند «باریجه، آنغوزه و گز انگبین» در دنیا کمیاب و نادر هستند.

بهشتی‌فر، در ادامه توسعه صادرات غیر نفتی را عامل مهمی در توسعه اقتصاد استان عنوان کرد و بیان داشت: شناسایی و استفاده از ظرفیت گیاهان دارویی یکی از راهکارهای مهم و مورد توجه در توسعه اقتصاد است.

مدیر کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در ایران و دیگر کشورها به خوبی به خاصیت گیاهان دارویی و تاثیر آنها در سلامتی پی برده شده است، گفت: می‌توان از این ظرفیت عظیم در استان استفاده و صادرات را توسعه دهیم.

وی، گیاهان دارویی را ظرفیتی بی‌نظیر برای سرمایه‌گذاری دانست و گفت: باید با فراهم کردن شرایط، زمینه مناسب برای شناسایی و صادرات این ظرفیت را فراهم کنیم.

این مسوول با عنوان اینکه میزان زیادی از گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد با نام و برند دیگر استان‌ها به داخل و خارج از کشور صادر می‌شود، بر برندسازی و صادرات گیاهان بومی استان از طریق استان خودمان تاکید کرد و یادآور شد: صادرات این گونه باارزش با نام استان می‌تواند ضمن معرفی پتانسیل‌های استان در توسعه و اقتصاد موثر باشد.

بهشتی‌فر با اشاره به اینکه برخی از این گونه‌های ارزشمند در سال‌های اخیر بر اثر عوامل متعدد از جمله آتش‌سوزی، ناآگاهی مردم، استفاده بی‌رویه افراد سودجو و چرای بیش حد دام در مراتع در حال تخریب و انقراض هستند، بیان داشت: جهت حفاظت یا تجدید این گیاهان طرح‌های متعدد کشت گیاهان دارویی را با مشارکت مردم در مناطق مختلف استان اجرا کرده‌ایم.

وی ادامه داد: اجرای این طرح‌ها ضمن توسعه و حفاظت از گیاهان دارویی، در ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری مردم بومی نیز نقش موثری داشته است.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان با دارا بودن بیش از یک میلیون و 200 هزار هکتار جنگل و مرتع یکی از متنوع‌ترین استان‌ها در زمینه رشد و تولید گیاهان دارویی است، از همه مردم و مسوولان خواست در حفظ و استفاده مطلوب و بهینه از این گنج مهم و ارزشمند کوشا باشند.

انتهای پیام/82028/چ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول