اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

عضو هیأت موسس انجمن سلامت خانواده ایران:

تاثیر تغییرات اقلیمی بر سلامت باروری/ ارتباط آلودگی هوا با سقط‌های مکرر

عضو هیأت موسس انجمن سلامت خانواده ایران با اشاره به اینکه تغییرات اقلیمی می‌تواند سبب مشکلات باروری و سقط‌های مکرر شود، گفت: تغییر در خلق و خوی زوجین نیز از جمله عواملی است که می‌تواند تحت تأثیر این مسئله قرار گیرد.

تاثیر تغییرات اقلیمی بر سلامت باروری/ ارتباط آلودگی هوا با سقط‌های مکرر

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، صفی شهریاری در نشست خبری که در ارتباط با دومین کنگره بین‌المللی روش‌های کم تهاجمی زنان و مامایی ایران برگزار شد با اشاره به اینکه این کنگره 30 دی تا 3 بهمن در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی تهران برگزار می‌شود، اظهار داشت: زیر پوست شهرها مشکلات اجتماعی وجود دارد و برهمین اساس متخصصین زنان، ماماها و ... پنل‌های بهداشت باروری در حوزه آسیب‌های اجتماعی در این کنگره خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه مسائل اجتماعی تنها اختصاص به یک قشر خاص ندارد، افزود: همه باید یاد بگیریم که چگونه در پیشگیری از این آسیب‌ها و یا درمان آن موثر واقع شویم.

عضو هیات موسس انجمن سلامت خانواده ایران اضافه کرد: موضوع محیط زیست و تغییرات اقلیمی یکی از زیرشاخه‌های دومین کنگره بین‌المللی روش‌های کم تهاجمی زنان و مامایی ایران و سیزدهمین کنگره بین‌المللی زنان و مامایی است بر همین اساس صاحب‌نظران داخلی و خارجی در این کنگره در حوزه تغییرات اقلیمی و مشکلات باروری نیز سخنرانی خواهند کرد.

شهریاری اضافه کرد: تغییرات اقلیمی همچون گرم شدن زمین و آلودگی هوا بر سلامت جنین تاثیر گذاشته و ممکن است سقط‌های مکرر و عدم تعادل در رفتار و خلق و خوی زوجین را به همراه داشته باشد و در نتیجه سلامت باروری را تغییر دهد. 

عضو هیات موسس انجمن سلامت خانواده ایران در پاسخ به اینکه آیا در شهرهای آلوده همچون تهران میزان سقط نسبت به سایر شهرها بیشتر است یا خیر گفت: در این زمینه هنوز به نتیجه کاملی نرسیده‌ایم ولی در حال مطالعه این مساله هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول