اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 27 تا 29 آذرماه امسال صورت می‌گیرد

برگزاری جشنواره سفره ایرانی با حضور 4 استان کشور در شیراز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس گفت: جشنواره منطقه‌ای سفره ایرانی 27 آذرماه 1395 در شیراز برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره سفره ایرانی با حضور 4 استان کشور در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مصیب امیری ظهر امروز در یک نشست خبری اظهار داشت: جشنواره سنتی سفره ایرانی از 27 آذرماه امسال به مدت دو روز در شیراز برگزار می‌شود.

این مقام مسؤول افزود: تا پایان سال جاری در حوزه‌های مختلف صنایع‌دستی، میراث فرهنگی و گردشگری چند رویداد مختلف در استان فارس برگزار می‌شود.

امیری در تشریح این نخستین رویداد گفت: جشنواره سفره‌های ایرانی با حضور چهار استان فارس، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان و چهارمحال و بختیاری از 25 تا 27 آذرماه امسال در شیراز برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ادامه داد: محل اجرای این جشنواره باغ ملی شیراز است که به سبب داشتن فضای باز برای پخت غذا و قرار گرفتن در مرکز شیراز و در دسترس بودن، محیط مناسبی برای برگزاری این جشنواره بود.

وی اظهار داشت: قسمت‌های علمی و آیین گشایش و پایانی این جشنواره نیز در هتل بزرگ شیراز برگزار می‌شود و در روز 27 آذرماه این جشنواره به‌طور رسمی گشایش خواهد یافت.

امیری همچنین گفت: از 27 آذرماه 1395 نیز جشنواره خوراک‌های سنتی در ادامه این جشنواره برگزار می‌شود و تا سی‌ام آذرماه جاری در باغ ملی شیراز با حضور تمام شهرستان‌های استان فارس ادامه پیدا می‌کند.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: 85 غرفه برای این جشنواره در نظر گرفته شده است که در کنار این جشنواره فعالیت‌هایی مانند سخنرانی‌های علمی و کارگاه آموزشی درباره پخت غذاهای سنتی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های این جشنواره استفاده از صنایع‌دستی مرتبط با غذاهای سنتی استان فارس است.

امیری با اشاره به رویدادهای دیگر حوزه گردشگری و صنایع‌دستی تا پایان سال گفت: جشنواره ملی نمایشگاه صنایع‌دستی در دوم تا ششم اسفندماه با حضور تمام استان‌های کشور در شیراز برگزار می‌شود.

مدیرکل صنایع‌دستی درباره محل برگزاری این جشنواره نیز اظهار داشت: هنوز مکان این جشنواره انتخاب‌ نشده است اما به‌احتمال بسیار در یکی از مکان‌های تاریخی شیراز برگزار خواهد شد.

وی به برگزاری کنگره معماری در شیراز اشاره کرد و گفت: امسال هرکدام از استان‌ها این کنگره را داخلی برگزار می‌کنند و بعد دستاوردهای خود را در یک کنگره ملی به همگان نشان می‌دهند.

امیری شرکت در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران را از دیگر برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس تا پایان امسال دانست.

امیری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود درباره مسائل مطرح‌شده در منطقه فاروق مرودشت نیز اظهار داشت: در حدود یک ماه گذشته فردی ادعا کرد که در فاروق گنج پیدا کرده است و بعد از بررسی کارشناسی آشکار شد که چنین چیزی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: جریانی دیگر نیز با نمایش فیلم‌هایی در فضای مجازی به وجود آمد که ساختگی بود و به‌ خاطر این‌ که این موضوع در سطح وسیع انجام شد، افراد دست از ادعا برنداشتند و دو نفر ادعاکننده دستگیر شدند.

این مقام مسؤول گفت: عواملی که این فیلم‌ها را در فضای مجازی گذاشتند هنوز دستگیر نشده‌اند و انگیزه آن‌ها معلوم نیست و با یقین می‌گوییم که چنین مسئله‌ای وجود ندارد.

انتهای پیام/2448/صا40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول