اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بروجرد:

ضریب احساس مسؤولیت در زمینه آسیب‎های اجتماعی افزایش یابد

فرماندار بروجرد گفت: افزایش ضریب احساس مسؤولیت در خصوص آسیب‎های اجتماعی در جامعه ضروری است.

ضریب احساس مسؤولیت در زمینه آسیب‎های اجتماعی افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، علی کورانی‎فر ظهر امروز در همایش ایدز و اعتیاد در سالن همایش‎های دانشگاه آزاد این شهرستان اظهار کرد: باید از ظرفیت مدیران، کارشناسان، سازمان‎های مردم‌نهاد و متولیان فرهنگی برای تغییر مسیر حرکت آسیب‎های اجتماعی از وضع موجود به سمت وضع مطلوب استفاده شود.

وی با اشاره به نقش عوامل متعددی نظیر عوامل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، فردی و شخصیتی در بروز آسیب‎های اجتماعی در جامعه عنوان کرد: آسیب‎های اجتماعی سلامت، امنیت، توسعه، آرامش، رفاه و خدمات عمومی را مورد تهدید قرار می‎دهند.

فرماندار بروجرد با تأکید بر اینکه واقعیت آسیب‎های اجتماعی در زیر پوست جامعه وجود دارد و نباید از این مسائل غافل ماند، بیان کرد: مواجهه با آسیب‎های اجتماعی نیازمند برنامه‎ریزی صحیح و اصولی در این زمینه است.

کورانی‎فر خاطرنشان کرد: در مقابله با آسیب‎های اجتماعی برخورداری از نقشه راه و برنامه مدون نخبه محور و قابل اجرا به واسطه استفاده از همه ظرفیت‎های موجود در شهرستان بروجرد ضروری است.

وی تأکید کرد: نظرات برخی افراد در حوزه آسیب‎های اجتماعی مبنی بر رها کردن افرادی که پس از هشدارهای متعدد در دام این آسیب‎ها گرفتار شده‎اند، نگران‌کننده است، چراکه بر خلاف این نظرات و با توجه به آموزه‎های دین مبین اسلام نجات یک نفر به منزله نجات یک جامعه است.

فرماندار بروجرد بر ضرورت افزایش ضریب احساس مسؤولیت در خصوص آسیب‎های اجتماعی در جامعه تأکید و تصریح کرد: در حوزه آسیب‎های اجتماعی نباید با مخفی‌کاری میزان آمارهای واقعی موجود را پایین‌تر از حد واقعی آنها نشان داد.

کورانی‎فر با اشاره به نقش مؤثر آموزش در کاهش آسیب‎های اجتماعی در جامعه ادامه داد: تنها راه حل برون‌رفت از مشکلات و آسیب‎های اجتماعی در گرو همکاری اقشار مردم، نهادها و سازمان‎های دولتی است.

وی خاطرنشان کرد: به عبارت بهتر رفع بحران آسیب‎های اجتماعی نیازمند عزم جدی و مشارکت حداکثری و همگانی است.

گفتنی است، در این همایش بر ضرورت میزان آگاهی و مشارکت و همراهی اقشار جامعه با هدف افزایش سطح بازدهی و اثربخشی اقدامات انجام شده در حوزه مقابله با آسیب‎های اجتماعی تأکید شد.

انتهای پیام/85012/ی30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول