اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برگزاری جشنواره عکس نارنج در استان اردبیل

محیط زیست اردبیل با بوی نارنج عطر آگین می‌شود

هنرمند اردبیلی و دبیر جشنواره عکس نارنج اردبیل گفت: جشنواره عکس نارنج با محوریت محیط‌زیست و گردشگری برای اولین بار در استان اردبیل برگزار می‌شود.

محیط زیست اردبیل با بوی نارنج عطر آگین می‌شود

سجاد دادپور امروز در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این جشنواره از تاریخ 20 آذر به‌مدت یک‌هفته همراه با برنامه‌های‌جانبی از قبیل کارگاه محیط‌زیست و گردشگری٬‌ کارگاه آسیب‌های‌اجتماعی، کارگاه تخصصی عکاسی و همراه با تور‌عکاسی محیط‌زیستی برگزار می‌شود.

وی گفت: برنامه‌های ویژه‌ای برای آموزش عکاسی به کودکان سرطانی و بی‌سرپرست تدارک دیده‌شده و قرار است در بخش‌جانبی نمایشگاه جشنواره٬ آثار چاپ‌شده به نفع کودکان سرطانی به‌ فروش برسد.

دادپور تصریح کرد: این جشنواره توسط مؤسسات مردم‌نهاد طلایه‌داران علم و دانش، موسسه حیاط‌پاک٬ عصر طبیعت آران و موسسه طلایه‌داران تسنیم برگزار می‌شود و استانداری٬‌ شهرداری٬‌ سازمان حفاظت محیط‌زیست و سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری نیز از این برنامه حمایت می‌کنند.

وی افزود: خوشبختانه تا الان با استقبال خوبی از جانب علاقه‌مندان به حوزه عکاسی در سطح استان همراه بودیم و این باعث خوشحالی‌ است که موضوع محیط‌زیست جایگاه ویژه‌ای نزد مردم و عکاسان دارد.

دبیر جشنواره عکس نارنج با اشاره به اینکه داوری آثار در دو نوبت انجام خواهد شد گفت: در مرحله اول انتخاب و گزینش آثار برای چاپ و حضور در نمایشگاه و مرحله دوم داوری از روی آثار چاپ‌شده برای انتخاب برگزیدگان جشنواره صورت خواهد گرفت.

دادپور با تاکید بر اینکه این جشنواره در دو بخش عکاسی حرفه‌ای و عکاسی با تلفن همراه برگزار می‌شود اظهار داشت: در بخش حرفه‌ای موضوع٬ نگاه آزاد و خلاقانه به مباحث محیط‌زیست و گردشگری‌است ولی در بخش‌عکاسی با تلفن همراه موضوع٬ نگاه‌ویژه به استان اردبیل در بعد آسیب‌شناسی و چشم‌انداز قله سبلان از نگاه شهروندان است.

وی اظهار داشت: جوایز تمام سکه بهار آزادی، نیم‌سکه و ربع‌سکه همراه با لوح و تندیس فستیوال در بخش‌اصلی به ترتیب به نفرات اول٬ دوم و سوم تعلق می‌گیرد و در بخش‌عکاسی با تلفن همراه جوایز نقدی به‌ مبلغ پنج میلیون ریال،‌ سه میلیون ریال و دو میلیون ریال به نفرات‌برتر اهدا خواهد شد.

دادپور گفت: انتظار نداشتیم در اولین دوره این جشنواره عکس‌های ارسالی و کیفیت آثار این‌چنین در حد‌بالایی باشد و امیدواریم که تا زمان باقی‌مانده از مهلت ارسال آثار که 19 آذر ماه هست بازهم آثار بیشتری به دبیرخانه این جشنواره برسد.

دادپور با اشاره به اینکه جامعه هدف ما در این برنامه قشر جوان بود افزود: قصد داریم در معرفی و توانمند‌سازی درست و به جای افراد با استعداد در زمینه عکاسی قدم مهمی را در استان برداریم و از طریق عکاسی حساسیت‌های جامعه را در حفظ محیط‌زیست شهری بالا ببریم.

انتهای پیام/3346/پ30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول