اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی:

وزیر راه و دولت پاسخگو باشند/ استیضاح وزیر راه نقطه عطفی برای وزرای بعدی است

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به حادثه برخورد دو قطار در مسیر مشهد گفت: با استعفای مدیرعامل راه‌آهن مسئله حل نمی‌شود، پاسخگوی اصلی وزیر راه و دولت هستند که در این مسئله سرمایه‌گذاری نکردند.

وزیر راه و دولت پاسخگو باشند/ استیضاح وزیر راه نقطه عطفی برای وزرای بعدی است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت جان باختن تعدادی از هموطنان در حادثه قطار مسافربری در مسیر مشهد اظهار کرد: این حادثه دل همه مسلمانان را جریحه‌دار کرد، چنین حوادثی در کشور که با  سهل‌انگاری پیش می‌آید، قابل پیشگیری و کنترل است، برخی اوقات از فرصت‌های خدادادی و الهی استفاده نمی‌کنیم و حوادث تلخ به تأسف و تسلیت گذرانده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مسیر مشهد ـ تهران، بیابانی و کویری است و جنگلی و کوهستانی نیست که توسعه خطوط ریلی امر دشواری باشد، مسؤولان وزارت راه نه تنها این دولت، حتی دولت‌های پیشین اهتمام به چند خطه کردن این خطوط نکردند.

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه این دولت می‌توانست در این مسیر کارهای مهمی انجام دهد، ولی وزیر راه تمام تلاش خود را متوجه خطوط هوایی کرد، گفت: بیشترین سرمایه‌گذاری به ناوگان هوایی اختصاص پیدا کرد، اگرچه توسعه ناوگان هوایی لازم است ولی چند درصد مردم ما از ناوگان هوایی استفاده می‌کنند که وزیر راه بیشتر هم و غم را به ناوگان هوایی ایرباس و بوئینگ و استفاده از برجام در زمینه ناوگان هوایی اختصاص داده است.

جلالی گفت: از همه ناراحت‌کننده‌تر این است که تاکنون هیچ دستاوری در این زمینه عاید دولت نشده است و نتوانسته نسبت به توسعه ناوگان هوایی اقدام کند و غفلت از ناوگان ریلی و زمینی سبب خسارت‌های نگران‌کننده شده است.

وی با بیان اینکه امسال تصادفات جاده‌ای مصیبت‌بار بوده است، یادآور شد: وضعیت راه‌های زمینی و نقاط حادثه‌خیز طوری است که ایران را از کشورهای ناامن جهان از نظر نقاط حادثه‌خیز دانسته‌اند، زمانی که از ناوگان حمل و نقل ریلی و زمینی غفلت می‌کنیم باید منتظر چنین حوادث غم‌بار و تأسف‌باری باشیم.

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به مسیر ریلی یزد تا کرمان به طول 250 کیلومتر گفت: به طور معمول لوکوموتیورانان بیان می‌کنند این مسیر به واسطه اینکه دارای خط ریلی فرسوده است و امکان ریزش وجود دارد، حادثه‌خیز است و مجبور هستند با سرعت کم حرکت کنند که سبب افزایش سوخت و اتلاف وقت مسافران و طولانی شدن زمان سفر می‌شود.

وی ادامه داد: هشدارهای لازم به مسؤولان وزارت راه داده شده است ولی اقدامی صورت نمی‌گیرد، مجلس می‌تواند از این فرصت استفاده کند و سیاستگذاری در این زمینه در وزارت راه صورت گیرد و وزیر راه باید در این زمینه پاسخگو باشد.

جلالی با بیان اینکه عادت بدی شده که خطا به گردن کارمندان جزء انداخته شده است، گفت: فکر نمی‌کنم با استعفای مدیرعامل راه‌آهن مسئله حل شود، پاسخگوی اصلی وزیر راه و دولت است که در این مسئله سرمایه‌گذاری نکردند و تلاش آنها معطوف به برجام و خطوط  هوایی بوده که آنها نیز ناکام مانده است.

وی خاطرنشان کرد: استیضاح و برکناری وزیر راه علاوه بر تسکین آلام بازماندگان و مردم ایران می‌تواند نقطه عطفی برای وزرای بعدی باشد که دقت و سرمایه‌گذاری بیشتری کنند.

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه اعلام شده بود هوشمندترین سامانه در مسیر مشهد تهران قرار داده شده است، گفت: این حادثه نشان می‌دهد که این سیستم ناکارآمد است یا کیفیت استفاده از آن را نمی‌دانستند، اینکه در فاصله پنج کیلومتری قطار بایستد و نتوانیم آن را در مانیتور کنیم، کار تخصصی است و به نظر می‌آید باید در زمینه ایمن‌سازی این سیستم تلاش بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/78003/ز40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول