اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر علوم در دیدار با دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه کردستان:

فعالیت‌های فرهنگی همسو با اهداف انقلاب در دانشگاه‌ها مورد حمایت قرار می‌گیرد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: فعالیت‌های فرهنگی همسو با اهداف و آرمان‌های انقلاب در دانشگاه‌های کشور مورد حمایت قرار می‌گیرد.

فعالیت‌های فرهنگی همسو با اهداف انقلاب در دانشگاه‌ها مورد حمایت قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد فرهادی شامگاه شنبه و در آخرین برنامه سفر خود با دانشجویان فعال عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دیدار کرد و به گفت‌وگو نشست.

در این دیدار، نمایندگان انجمن اسلامی، بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی، کانون‌های فرهنگی، نشریات دانشجویی و انجمن صنفی دانشجویی حضور داشتند و به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود پرداختند.

وزیر علوم نیز با اشاره به فرهنگی‌بودن استان کردستان، محیط دانشگاه را در انجام فرآیند توسعه تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: فعالیت‌های فرهنگی همسو با اهداف و آرمان‌های انقلاب در دانشگاه‌های کشور مورد حمایت قرار می گیرد.

وی افزود: دانشگاه کردستان به عنوان دانشگاه مادر باید نقش خود را در توسعه فرهنگی کردستان ترسیم و در راستای دست‌یابی به آن‌ها برنامه‌ریزی کند.

دانشگاه کردستان از جمله دانشگاه‌های دولتی کشور محسوب می‌شود که در سال 1353 کار خود را با عنوان دانشسرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی درآمد.

در سال 1370 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون دارای 80 رشته مقطع در هشت دانشکده و 309 نفر عضو هیات علمی و حدود 13 هزار دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است.

رشته زبان و ادبیات کردی برای نخستین بار در ایران در این دانشگاه و از سال تحصیلی 94 با پذیرش 40 نفر دانشجو آغاز به‌کار کرد.

انتهای پیام/79001/ر20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول