اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

یادداشت سیدمحمد حسینی؛

«حجت الاسلام پورمحمدی» از جان برکفان نهضت امام(ره) و یاوران مخلص رهبر انقلاب بود

سید محمدحسینی درباره مرحوم «حاج شیخ عباس پورمحمدی» نوشت: او از پیشگامان و طلایه داران مبارزه علیه طاغوت و جان برکفان فداکار نهضت امام خمینی(ره) و یاوران مخلص رهبر فرزانه انقلاب بود.

«حجت الاسلام پورمحمدی» از جان برکفان نهضت امام(ره) و یاوران مخلص رهبر انقلاب بود

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری فارس، سیدمحمدحسینى وزیر اسبق ارشاد طی یادداشتی پیرامون «حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ عباس پورمحمدی» نوشت:

زندگی زاهدانه و سلوک عارفانه"

الذین امنوا و عملوا الصالحات طوبی لهم و حسن مآب
عالم ربانی و روحانی انقلابی حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ عباس پورمحمدی پس از یک عمر عبودیت، خدمت و مجاهدت به دیار معبود شتافت تا به فضل پروردگار متعال با کوله باری از زاد و توشه ی تقوی و عمل صالح در جوار رضوان و رحمت واسعه الهی مأوی گزیند و با عنایت ایزد منان با انبیاء، ائمه، اولیاء و ابرار محشور شود و پاداش پارسایی، پاکی، وارستگی و ساده زیستی، مهربانی و مردم داری، صدق و صفا و صمیمیت، صبر و تحمل سختی های مبارزه وتبعید دوران ستمشاهی، جانبازی و شیمیایی شدن دوران دفاع مقدس و به جان خریدن اندوه جانکاه فراق فرزند برومند شهید و دیگر خصال ارزنده را از جانب خدای شاکر و علیم دریافت نماید.
آن مجاهد خستگی ناپذیر از پیشگامان و طلایه داران مبارزه علیه طاغوت و جان برکفان فداکار نهضت امام خمینی(ره) و یاوران مخلص رهبر فرزانه انقلاب بود که تمامی توان خود را وقف پیشبرد آرمانها و اهداف والای انقلاب و خدمت صادقانه به مردم و نظام اسلامی کرد.
همواره در خط مقدم مبارزه، همه رنج ها و مرارت ها را با طیب خاطر پذیرا شد و لحظه ای به راحتی و رفاه خود و خانواده فکر نکرد. کار برای رضای خدا و اخلاص و معنویت، چنان شرح صدر و منش بزرگوارانه ای به آن پیر پرواپیشه عطا کرده بود که تلخیها و ناگواریها در کامش شیرین می نمود به گونه ای که در برابر ناملایمات و نامهربانی ها، اندک گلایه ای بر زبان نمی راند زیرا با تمام وجود بر این باور بود که:
هر که در این بزم مقربتر است جام بلا بیشترش می دهند
هر کس اندک شناختی از زندگی زاهدانه و سلوک عارفانه ی آن عبد صالح داشت و نظاره گر سجایای اخلاقی و عزم و اراده و همت والایش بود لب به تحسین می گشود و بر پایمردی، استقامت و ثبات قدمش غبطه می خورد.
فراز و فرودها و تحولات زمانه تأثیری در اعتقاد راسخ و روحیه حق مداری، عدالت خواهی، دفاع از مظلومان و محرومان و ولایت مداری او نداشت و از آغاز تا پایان بر همان عهدی که با امام راحل عظیم الشأن، شهدای گرانقدر و رهبر معظم انقلاب بسته بود وفادار و پای بند بود. به دور از جنجالها، ادعاها و هیاهوها در قول و عمل تنها رضای حضرت دوست را مدنظر داشت و هرگز حاضر نشد سوابق مجاهدت و فرصت رفاقت با مسئولان رده اول کشور را سکویی برای نیل به عناوین و مناصب قرار دهد، زیرا که چون مرادش شهید بهشتی شیفته خدمت بود نه تشنه قدرت!
حاج شیخ عباس از جوانی تا کهنسالی، داعی الی ا... و مبلغ فی سبیل ا... و شیفته اباعبدا... و عترت پاک نبی مکرم بود و این افتخار را بر هر مقام و موقعیتی ترجیح می داد. خوشا به سعادتش که با مرام و مسلک مردم داری و خدامحوری، نه تنها حق الناس بر ذمه اش سنگینی نمی کندبلکه امروز دعای خیر عبادالرحمن و بندگان خوب خدا را بدرقه سفر الی ا... ساخته است و طاعات و عبادات و مکرمتهای اخلاقی را ذخیره آخرت و وزنه وزین ترازوی اعمال خود قرار داده است.
امید که با کرم رب الکریم و به پاس خدمات خالصانه در این سرای گذرا، فرشتگان رحمت خدای رحمان و رحیم، در آن سرای جاودان با سلام و تحیت به استقبالش آیند و با این کلام وحی بشارتش دهند: «سلام علیکم بما صبرتم فنعم عقبی الدار». و نیز این ندای آسمانی طنین انداز شود که: «یا ایتها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه فادخلی عبادی و ادخلی جنتی»
روحش شاد و یادش گرامی باد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول