اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

نسخه غیراخلاقی BBC برای رام کردن شورشیان آمریکا

در نسخه بی‌بی‌سی برای معترضان خشمگین امریکایی، توصیه‌های مهمی برای رسیدن به آرامش و کنار آمدن با نتیجه نهایی انتخابات شده است!

نسخه غیراخلاقی BBC برای رام کردن شورشیان آمریکا

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، با آغاز انتخابات ریاست جمهوری امریکا، شبکه "بی بی سی فارسی" از جمله رسانه هایی بود که پخش زنده و لحظه به لحظه این رویداد بزرگ و مهم سیاسی در امریکا را مخابره می کرد.

اما با پایان انتخابات و اعلام پیروزی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان، طرفداران نامزد دموکرات‌ها در اعتراض به نتیجه انتخابات دست به اعتراض زده و تظاهرات گسترده‌ای را در بیشتر ایالت‌های آمریکا به راه انداختند که تا به امروز نیز ادامه داشته و در برخی از شهرهای امریکا، این اعتراض‌ها با دخالت پلیس به «شورش» و «خشونت» تبدیل شده است.

 

قیام طرفداران کلینتون علیه ترامپ/ آتش در خیابان‌های آمریکا

اما آنچه در رابطه با اعتراضات امریکا باعث شگفتی شد این بود که شبکه بی بی سی فارسی که به ادعای مدیران این شبکه "رسانه‌ای بی طرف است و وظیفه اطلاع رسانی سریع و صادقانه" را بر عهد دارد به بایکوت و سانسور تظاهرات مخالفان ترامپ در امریکا پرداخت. این اقدام بی بی سی که بی شک در هماهنگی با دولت امریکا صورت می‌گیرد در حالی است که شبکه بی بی سی، سایت بی بی سی و توییتر این شبکه و خبرنگاران بی بی سی و همینطور کانال تلگرام این شبکه در تمام ساعات برگزاری انتخابات  اخبار مربوط به این رویداد مهم را به صورت زنده و لحظه به لحظه گزارش می کردند.

به عنوان نمونه در روز جمعه با اینکه اعتراضات در امریکا به شب سوم کشیده شده بود و برخی رسانه های بین المللی از گسترده شدن «شورش» و «خشونت» در برخی از ایالات امریکا خبر می دادند، سایت بی بی سی فارسی  و کانال تلگرام این شبکه، هیچ خبری را در این خصوص در خروجی خود قرار نداده اند.

تصویر صفحه نخست بی بی سی در روز جمعه

 

اما سانسور و بایکوت تظاهرات معترضان در امریکا تنها اقدام شگفتی ساز بی بی سی نبود بلکه این شبکه به کمک دولت امریکا رفته و برای بازگرداندن آرامش به شهرهای امریکا و فرو کاستن خشم معترضان، دستور العملی را با عنوان "چگونه با نتیجه غیر منتظره انتخابات کنار بیاییم" در خروجی سایتش قرار داد که شگفتی ناظران و تحلیلگران را دو چندان کرد.

در نسخه بی بی سی برای معترضان خشمگین امریکایی، توصیه‌های مهمی برای رسیدن به آرامش و کنار آمدن با نتیجه نهایی انتخابات شده است؛ از جمله سکس داشتن با دیگران!

بی بی سی در بخشی از گزارش خود به نقل از جیمز اولیور، روان‌شناس خطاب به معترضان امریکایی می‌نویسد: «واقعیت ممکن است بهتر از آن که به نظر می‌رسد باشد. به عنوان یک آدم معمولی هیچ چیز نمی‌دانیم. آن‌قدری که می‌دانیم، ترامپ رئیس‌جمهور باشد بهتر است. برای آنکه هورمونهای استرستان کاهش پیدا کند توصیه می شود بروید کلاس یوگا. سریال تماشا کنید. سکس داشته باشید. هر کار که آرام‌تان می‌کند بکنید. مشکل‌تان وقتی حل می‌شود که واقعا بفهمید که اشتباه می‌کرده‌اید که فکر می‌کرده‌اید می‌دانید چی برای همه بهتر است.»

همانطور که در بالا اشاره شده بی بی سی فارسی نه تنها اعتراضات انتخاباتی هزاران نفری در شهرهای امریکا را پوشش نمی دهد بلکه نسخه آرام‌بخش هم برای معترضان پیچیده است و تلاش می کند آنها را به خانه هایشان برگرداند درست بر خلاف آنچه که این شبکه در سال 1388 در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری ایران و حوادث پس از آن انجام داد و تلاش گسترده‌ای را چه پیش از انتخابات و چه پس از آن در جهت تئوریزه کردن بحث "تقلب" انجام داد.

شبکه استعمار پیر برخلاف رویکرد کنونی‌اش در قبال معترضان امریکایی از ماه‌های قبل از انتخابات خرداد 88، خود را آماده بحران‌سازی در ایران کرده بود و پیشاپیش در اخبار و تحلیل‌های مربوط به مسائل سیاسی  ایران، بحث تقلب را تئوریزه و قاطعانه بر آن پای می‌فشرد. 

در نسخه بی بی سی برای معترضان خشمگین امریکایی، توصیه‌های مهمی برای رسیدن به آرامش و کنار آمدن با نتیجه نهایی انتخابات شده است؛ از جمله سکس داشتن با دیگران!!

 

بی‌بی‌سی در سال 88 در چارچوب سناریوی از پیش تعیین شده خود، جمعه شب 22 خرداد در قالب برنامه‌های زنده، پروژه تقلب در انتخابات را با حضور به اصطلاح کارشناسان خود کلید زد  و به موازات اعلام آرا انتخابات ریاست جمهوری، بر حملات و تثبیت و تلقین تقلب در انتخابات افزود، به صورتی که نزدیک صبح و تا ظهر شنبه جملگی گزارش‌های این شبکه دستور حمله، اغتشاش و افزایش نارضایتی بود.

پوشش وسیع اخبار اغتشاشات در چند نقطه معدود تهران در این شبکه و انتشار بلادرنگ اخبار فتنه گران و بیانیه‌های آنان از جمله خطوطی بود که در حوادث بعد از انتخابات توسط این شبکه خبری برای چندین ماه متوالی دنبال می شد.

* جام نیوز

 

مطلب فوق مربوط به سایر رسانه‌ها می‌باشد و خبرگزاری فارس صرفا آن را بازنشر کرده است.

بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول