اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اختراع و ثبت 2 بازی آموزشی توسط دختران دانش‌آموز نیشابوری

پریسا تازیکی و مینا حکیمی، دانش‌آموزان مقطع ابتدایی شهرستان نیشابور توانستند دو بازی آموزشی را طراحی و ثبت اختراع کنند.

اختراع و ثبت 2 بازی آموزشی توسط دختران دانش‌آموز نیشابوری

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، دو دانش‌آموز دختر نیشابوری توانستند دو بازی آموزشی با رویکرد حل مسائل درسی به‌صورت ذهنی را اختراع کنند و سپس به ثبت ملی برسانند.

پریسا تازیکی، 12 ساله در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در نیشابور در مورد این دو بازی اظهار داشت: بازی‌های «گردانه هوش اشکال» و «حلقه هوش اشکال» دو بازی است که توانستیم به همراه مینا حکیمی اختراع و ثبت کنیم.

وی افزود: بازی گردانه هوش اشکال باهدف حل ذهنی مسائل ریاضی در موضوع‌های جمع و تفریق، ضرب و تقسیم، کسر ساده و پیشرفته و اعشار ساده و پیشرفته برای مقطع ابتدایی طراحی‌ و ساخته‌شده است.

این دانش‌آموز کلاش ششم ابتدایی تصریح کرد: هدف از این بازی حل مسائل ریاضی به‌صورت ذهنی و در حین بازی است و دانش‌آموزان حین انجام آن موارد درسی را یاد می‌گیرند و به ذهن می‌سپارند.

دیگر مخترع این بازی‌ها نیز گفت: بازی حلقه هوش اشکال نیز بر اساس نوار موبیوس طراحی‌شده است و در ثبت اولیه بازی‌ها مشاهیر ایران برای دروس فارسی و حیوانات خلیج‌فارس در دروس علوم طراحی‌شده است و هدفش آشنایی و کسب اطلاعات مفید دانش‌آموزان با این موارد است.

مینا حکیمی گفت: این بازی 36 کارت دارد که در پشت هرکدام از این کارت‌ها مشخصات عکس روی کارت درج‌شده است و دانش‌آموز باید بتواند اطلاعات آن کارت را حفظ کند.

این دانش‌آموز متولد سال 83 تأکید کرد: این بازی‌ها توانایی افزایش نوار را به‌راحتی دارد و همه دروس از قبیل زبان انگلیسی را می‌توان به‌راحتی در آن به دانش‌آموزان آموزش داد.

حکیمی تصریح کرد: ما دو دانش‌آموز مدرسه آزادی شهر نیشابور هستیم و تاکنون برای این دو اختراع در کنار هزینه تولید و مشاوره بالغ‌بر 14 میلیون ریال هزینه کرده‌ایم.

وی افزود: برای هزینه‌ها تولید این محصول در سطح گسترده نیازمند توجه مسؤولان و بخش خصوصی هستم.

انتهای پیام/3268/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول