اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس خواستار شد

ضرورت وحدت و انسجام در جامعه قضایی کشور

نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: باید در میان جامعه قضایی کشور وحدت و انسجام حکم‌فرما باشد.

ضرورت وحدت و انسجام در جامعه قضایی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، بیست و هفتمین همایش اتحادیه‌ سراسری کانون وکلای کشور بعد از ظهر امروز به میزبانی استان البرز برگزار شد،‌یحیی کمالی‌پور طی سخنانی اظهار داشت: جامعه قضایی در هر کشوری جدا و به صورت جزیره‌ای نیست و باید همه با هم و به صورت منسجم کار کنند تا عدالت در جامعه حاکم باشد.

وی افزود: بنابراین اختلاف‌نظرها میان وکلا و قضات به سود ما نیست و باید به این نکته توجه داشته باشیم که هم وکلا و هم قضات تنها به دنبال عدالت هستند و در حقیقت در یک مسیر و یک راستا حرکت می‌کنند.

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از نیازهای اصلی امروز ما ایجاد وحدت و انسجام در میان جامعه قضایی و به ویژه وکلا و قضات است و متاسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم انسجام و وحدت میان قاضی و وکیل ایجاد کنیم.

کمالی‌پور گفت: نباید میان نقش و اثرگذاری کار وکیل و قاضی تفاوتی قائل شد، چراکه وکلا و قضات هر دو برای اجرای عدالت و رسیدن حق به حق‌دار تلاش می‌کنند و این تلاش‌ها ارزشمند است.

وی بیان داشت: باید پیش از ارائه و بررسی لایحه جامع وکالت در مجلس، سد بی‌اعتمادی بین وکلا و قضات و به طور کلی جامعه قضایی کشور شکسته شود.

نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر پیشنهاد ما این است که یک تیم از وکلای شاخص، قضات برتر و دستگاه قضایی و نمایندگان مجلس تشکیل شده و راهکارهای ایجاد وحدت و انسجام در جامعه قضایی کشور را تعریف و تبیین کنند.

کمالی‌پور ادامه داد: تحقق این مهم می‌تواند نقش بسیار خوبی در افزایش امنیت روانی جامعه داشته باشد و هیچ ایرادی ندارد که هر خانواده ایرانی یک وکیل شخصی داشته باشد.

وی اظهار داشت: یکی از مشکلات ما در جامعه این است که مردم راهکارهای حقوقی را به خوبی نمی‌دانند و به همین دلیل هم به حقوق خود دست پیدا نکرده و هم هزینه‌های بیشتری را به دستگاه قضایی به دلیل طی کردن مسیر اشتباه تحمیل می‌کنند.

نماینده مردم جیرفت در خانه ملت تصریح کرد: مجلس با دقت کامل لایحه جامع وکالت را بررسی می‌کند و تلاش می‌کنیم که خللی به استقلال وکلا در مسیر دادرسی ایجاد نشود.

انتهای پیام/2302/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول