اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پارلمانی دولت خبر داد

نرخ تورم 8 درصدی در دولت تدبیر/ توسعه متوقف نشود

معاون پارلمانی دولت با اشاره به اینکه در سطح مناطق استانی با وجود منابع و پتانسیل‌ها باید توسعه متوقف نشود، گفت: نرخ تورم کشور در دولت تدبیر از بالای 40 درصد به هشت درصد رسیده است.

نرخ تورم 8 درصدی در دولت تدبیر/ توسعه متوقف نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حسین‌علی امیری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استانداری کرمانشاه، اظهار داشت: جلسه امروز را نقطه عطفی در ارتباط با توسعه استان کرمانشاه با مساعدت مدیران استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر از اوایل سال 92 مسؤولیت امور را به‌عهده گرفت، تصریح کرد: توقع‌های عمومی از دولت باید منطبق با واقعیت‌های کشور باشد و با توجه به شرایط کلان برنامه‌ریزی کنیم.

امیری یادآور شد: در سطح مناطق استانی با وجود منابع و ظرفیت‌ها باید توسعه متوقف نشود.

معاون پارلمانی دولت گفت: در اواخر سال 91 و اوایل سال 92 در عرصه‌های مختلف با مشکلات متعددی مواجه بودیم و در شرایط اقتصادی تورم بازار با نابسامانی اداره می‌شد و قدرت خرید مردم کم بود.

این مسؤول تاکید کرد: در اوایل سال 91 شرایط اقتصادی کشور ناپایدار و در وضعیت ناثبات قرار داشت و اوضاع هم قابل پیش‌بینی نبود.

وی با اشاره به بدعهدی‌های کشور آمریکا، گفت: مسئله برجام با تدابیر دولت و مقام معظم رهبری در شرایط خوبی برای گشایش‌های اقتصادی پیگیری می‌شود.

به گفته این مسؤول، در اوایل تشکیل دولت تدبیر سیلوها برای دو روز هم ذخیره نداشتند، اما در حال حاضر برای 2.5 سال ذخیره گندم داریم و به دنبال صادرات گندم هستیم.

امیری خاطرنشان کرد: در شرایطی که وضعیت اقتصادی کشور قابل پیش‌بینی نباشد، عدم گردش مالی، بیکاری رکود اقتصادی، تورم و... است.

وی عنوان کرد: در گذشته با نوسان شدید قیمت ارز مواجه بودیم و بازاریانی که همواره در کنار نظام بودند و نسبت به دین و روحانیت و موازین شرعی و اعتقادات دینی مردم پای کار بودند، دست به اعتصابات می‌زدند.

امیری گفت: قشری که در جنگ تحمیلی پای نظام ماند، اما عدم ثبات اقتصادی موجب اعتصاب آن‌ها در اوایل سال 92 شد و دست از کار کشیدند چرا که با تورم افسار گسیخته و با شرایط ناپایدار مواجه شدند.

وی تصریح کرد: در دولت گذشته هر جا کم می‌آورند از دارای و ذخایر بانک مرکزی استفاده می‌کردند.

این مسؤول یادآور شد: هدف‌گذاری تیم اقتصادی دولت مناسب است و نرخ تورم از بالای 40 درصد اکنون به هشت درصد رسید است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد:‌ قسمت قابل توجهی بدهکاری دولت به بانک‌ها در دولت گذشته بود و دولت با بدهکاری انباشته مواجه شد.

امیری عنوان کرد: کشور که قبل از سال 84 از خودکفایی گندم به ورود گندم مبادرت کرد که شرایط بسیار سخت و واردات گندم حاکی از شرایط بد اقتصادی دارد.

معاون پارلمانی دولت اظهار داشت: در گذشته تحریم‌های ظالمانه به شدت وضعیت اقتصادی ما را تحت تاثیر قرار داده بود و بر سر کشور سنگینی می‌کرد و با کشور ما مذاکره انجام نمی‌شد و برخی قطعنامه‌های ظالمانه تنظیم شده بود.

انتهای پیام/2700/صا40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول