اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

در قالبی آزمایشی

نسخه جدید سایت سیمافکر رونمایی شد

«سیمافکر» یکی از وب‌سایت‌هایی است که به طور متمرکز روی تولید ویدئو ـ رسانه در حوزه فرهنگ و سیاست و اندیشه فعالیت دارد.

نسخه جدید سایت سیمافکر رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس، این پایگاه که به تازگی دور جدید فعالیت‌های خود را به صورت آزمایشی از سر گرفته است، در سال 92 کار خود را با تولید و انتشار فیلم و ویدئو در زمینه فرهنگ، سیاست و علوم انسانی آغاز کرد.

این وب سایت، پس از یک دوره­ چند ماهه بازسازی و بازطراحی، فعالیت خود را از سر گرفته است و سعی دارد در دوره جدید خود به قالب یک رسانه نزدیک تر شود.

مهمترین دغدغه سیمافکر در دوره جدید خود بازگشایی امکان گفت و گو در فضای فرهنگ، سیاست و علوم انسانی است و برای رسیدن به این هدف سعی می کند مخاطبان خود  را متوجه اهمیت کار علمی و ضرورت آن کند و در کنارش آن ها را مورد خطابِ جهت علمی مباحث قرار دهد.

علاوه بر این‌ها سیمافکر در دوره جدید فعالیتش در تلاش است تا امکان دیدار با اهالی علم را از طریق انتشار ویدئو فراهم کند. ویدئوهای این سایت در قالب سخنرانی، مستند، انیمیشن، گفت و گو و خبر و همچنین برنامه های تولیدی نظیر دریچه و... در سایت بارگذاری می شوند و از همین طریق سیمافکر درموضوعات سیاسی، فرهنگی و علمی روز ورود می کند.

در فرم جدید سیمافکر بخشی تحت عنوان سیمافکر پلاس به وب سایت افزوده شده که در آن مقالات و نوشته های مرتبت با فیلم ها انتشار می یابند. سیمافکر پلاس پی گیری مباحث علمی مرتبط با ویدئو ها را در دستور کار قرار می دهد.

سیما فکر در اولین گام خود در فرم جدید از  نخستین قسمت دور جدید برنامه تولیدی «دریچه» رونمایی کرده است. برنامه دریچه که پیش از این در پنج قسمت، شامل تحلیل، گفت و گو و روایت هایی از علوم انسانی و فرهنگ تولید و منتشر شده بود و در آن با  اساتید برجسته ای چون استاد رضا داوری اردکانی، سعید زیباکلام و  حسین کچویان مصاحبه صورت گرفته بود، در نخستین قسمت جدید خود سراغ دکتر ناصر فکوهی رفته است.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.simafekr.tv از محتوای این پایگاه استفاده کنند.

انتهای پیام/و

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول