اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بیمارستان ولی‌عصر (عج) اراک:

استفاده از داروهای آرام‌بخش در بین مسموم‌کننده‌ها رتبه اول را دارد

رئیس بیمارستان ولی‌عصر (عج) اراک گفت: استفاده از داروهای آرام‌بخش در بین مسموم‌کننده‌ها رتبه اول را دارد و بیشترین مسمومیت افراد ناشی از استفاده بی‌رویه و بدون نسخه پزشک از داروهای آرام‌بخش است.

استفاده از داروهای آرام‌بخش در بین مسموم‌کننده‌ها رتبه اول را دارد

سید محمد جمالیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: متأسفانه در دسترس کودکان بودن داروهای آرام‌بخش موجب می‌شود کودکان بر اساس حس کنجکاوی از این داروها استفاده کرده و دچار مسمومیت شوند.

وی با بیان اینکه خطرناک‌ترین مسمومیت، مسمومیت با استفاده از داروی متادون است، افزود: متأسفانه افرادی که در مرحله درمان اعتیاد با استفاده از داروهای متادون هستند، یا به دلیل مصرف بیش از اندازه خود دچار مسمومیت شده و یا به علت در دسترس کودکان گذاشتن این دارو موجب مسمومیت کودکان می‌شوند که مسمومیت کودکان بسیار خطرناک بوده و گاهاً موجب مرگ کودکان می‌شود.

رئیس بیمارستان ولی عصر (عج) اراک بیان کرد: افرادی که این دارو را مصرف می‌کنند باید آن را در ظروف ویژه‌ای ریخته و نگهداری کنند، تا کودکان و سایر افراد آن را اشتباهی به جای آب مصرف نکنند.

جمالیان همچنین به خطرات ناشی از گاز منواکسید کربن اشاره کرد و ادامه داد: برای پیشگیری از مسمومیت با گاز منوکسید کربن در هنگام استفاده از بخاری‌های گازی اطمینان از نصب صحیح و کارکرد مناسب دودکش‌ها ضروری است.

وی تصریح کرد: متأسفانه هر ساله با فرا رسیدن فصل سرما شاهد مسمومیت عده‌ای از شهروندان با گاز منوکسید کربن هستیم که گاهی با تلفات جانی و مرگ و میر نیز همراه است.

رئیس بیمارستان ولی عصر (عج) اراک با اشاره به اینکه مسمومیت با گاز منوکسید کربن یکی از مرگبارترین انواع مسمومیت‌ها است، گفت: در فصل زمستان عده‌ای به علت مسمومیت با این گاز جان خود را از دست می‌دهند، این در حالی است که با کمی دقت و رعایت نکات ایمنی می‌توان از بروز حوادث دلخراش جلوگیری کرد.

جمالیان بررسی وضعیت دودکش بخاری‌ها در هنگام نصب بخاری و استفاده از دودکش‌های H شکل، توجه به رنگ شعله و داغ بودن لوله بخاری را از مسائلی دانست که باید در هنگام نصب بخاری مد نظر قرار داد.

وی با بیان اینکه گاز منوکسید کربن هیچ رنگ، بو و نشانه‌ای نداشته و نمی‌توان وجود این گاز را در محیط حس کرد، اظهار کرد: انتشار این گاز در محیط موجب خواب‌آلودگی شدید می‌شود و کودکان و افراد کهنسال زودتر از سنین دیگر دچار این خواب‌آلودگی می‌شوند، بنابراین اگر افراد در خانه متوجه بی‌خوابی شدید شدند باید سریع وضعیت را بررسی کرده تا خدایی نکرده دچار مسمومیت نشوند.

رئیس بیمارستان ولی عصر (عج) اراک افزود: خواب‌آلودگی زنگ خطر گاز گرفتگی است که باید به محض بروز علائم آن فرد مسموم شده را به فضای باز منتقل و درب‌ها و پنجره‌ها را باز کرده و بلافاصله با اورژانس 115 تماس برقرار کرد.

جمالیان حالت تهوع، سردرد، گیجی و بی‌حالی را از دیگر علائم مسمومیت با این گاز عنوان کرد و ادامه داد: پرهیز از استفاده آب‌گرمکن و وسایل گازی در حمام نیز از دیگر مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/87012/آ ۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول