اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

مشاور معاون فرهنگی وزارت ارشاد خبر داد

افزایش سرانه کتاب به 10 جلد برای هر دانش‌آموز/ تخفیف یارانه نشر به دانش‌آموزان

مشاور معاون فرهنگی وزارت ارشاد گفت: میزان سرانه کتاب برای هر دانش‌آموز از 3 جلد به 10 جلد رسیده است ضمن اینکه 6 درصد از اعتبارات معاونت فرهنگی وزارت ارشاد نیز به تجهیز کتابخانه‌ها‌ی مدارس اختصاص پیدا کرده است.

افزایش سرانه کتاب به 10 جلد برای هر دانش‌آموز/ تخفیف یارانه نشر به دانش‌آموزان

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، همایون امیرزاده مشاور معاون فرهنگی وزارت ارشاد امروز در مراسم دسته بندی محموله‌های کتاب در طرح 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه که در سایت انبار کتاب شهید یارجانی منطقه 19 برگزار شد با اشاره به همکاری خوب وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص توسعه فرهنگ کتابخوانی اظهار داشت: برگزاری نوزدهمین دوره 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه، اولین رخداد بیست و چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی است که با همکاری معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش انجام شده است.

وی ادامه داد: دغدغه رساندن کتاب به نسل جوان و ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی کشور در مدارس، کار بزرگ و راهبردی است.

امیرزاده با بیان اینکه همکاری‌های همه جانبه‌ای بین وزاتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش شکل گرفته است، افزود: میزان سرانه کتاب برای هر دانش‌آموز از 3 جلد به 10 جلد رسیده است.

مشاور معاون فرهنگی وزارت ارشاد تصریح کرد: در یک دوره 3.5 ساله این ضریب قابل اطمینان به دست آمده است که نشان دهنده همکاری های خوب دو مجموعه فرهنگی آموزش و پرورش و ارشاد است.

وی اضافه کرد: معاونت فرهنگی وزرات ارشاد تفاهم‌نامه موثر چند وجهی با معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش داشته‌‌ است که برگزاری 50 هزار نمایشگاه در 50 هزار مدرسه از جمله آن است و امسال برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب شاهد تخفیف یارانه نشر برای دانش‌آموزان بوده‌ایم.

امیرزاده با اشاره به بحث تجهیز کتابخانه‌های کلاسی مدارس عنوان کرد: این طرح نیز در سه مرحله انجام شده است که یکی از این مراحل مربوط به مدارس خارج از کشور بوده است.

مشاور معاون فرهنگی وزارت ارشاد تأکید کرد: در شناسایی دانش‌آموزان مؤلف و کمک در جهت ارتقای دانش فنی در بین دانش‌آموزان و معلمان مؤلف، نتایج خوبی حاصل شده است.

وی متذکر شد: طی 3.5 سال گذشته با پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش و انجام کارهای اصولی در حوزه کتابخوانی، 6 درصد از اعتبارات معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بحث فعالیت‌های کتابخوانی و تجهیز کتابخانه‌ها اختصاص یافته است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طرح ارسال کتاب به 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه، 400 میلیون تومان تخفیف داده است.

امیرزاده با اشاره به تجهیز کتابخانه‌های کلاسی مدارس اظهار داشت: در مرحله اول این طرح هزار عنوان کتاب و در چهارمین مرحله آن نیز 4700 عنوان کتاب اختصاص یافته است که نزدیک به 4.5 برابر نسبت به مرحله اول رشد داشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول