اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

میثم نیلی در گفت‌وگو با فارس:

استعفاهای تشریفاتی در مسیر انتخابات؛ قصد اصلاح نیست/ جابه‌جایی‌ها تاثیری بر فرهنگ ندارد

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی پیرامون استعفای سه وزیر گفت: ما این حرکت را بیشتر با ابعاد سیاسی و پشت پرده‌هایی برای انتخابات می‌دانیم و استعفاهای تشریفاتی و انتصابات جدید دولت را در مسیر انتخاب تفسیر می‌کنیم.

استعفاهای تشریفاتی در مسیر انتخابات؛ قصد اصلاح نیست/ جابه‌جایی‌ها تاثیری بر فرهنگ ندارد

میثم نیلی مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، پیرامون استعفای وزیر ارشاد و معرفی فردی به مجلس شورای اسلامی برای پذیرش مسئولیت وزارت در ارشاد اظهارداشت: جابجایی درون دولت‌ها امری است که وقتی در ماه‌های پایانی عمر دولت انجام می‌شود طبعاً بایستی دلایل آن را انگیزه‌های غیرفرهنگی و غیرمدیریتی و غیر کاری دانست.

وی گفت: وقتی که ارکان بلوک فرهنگی در دولت به ناگهان تغییر می‌کنند چه در ارشاد، چه آموزش و پرورش و چه وزارت جوانان و ورزش،در نگاه اول یعنی دولت سه سال و نیم در یک مسیر غلط حرکت می‌کرده، اما الان متوجه شده که خطا صورت گرفته و در جهت اصلاح روش ها و مدیریت ها برآمده است. این اولین و خوشبینانه ترین برداشتی است که از اینگونه تغییرات در کابینه یک دولت در چند ماه مانده به پایان عمرش استنباط می‌شود.

وی ادامه داد: ولی ظاهرا اینگونه نیست. وقتی که گزینه‌های معرفی شده برای مجلس را با گزینه‌های مستعفی شده ،قیاس می‌کنیم و سوابق شان را مرور می کنیم ،حدس ما تقویت می شود که نه تنها قصد اصلاح در مسیر غلط رفته پیشین وزیران مستعفی ، وجود ندارد بلکه به غلط ‌های بیشتر و فاصله گرفتن بیشتر از اهداف و مبانی خط امام و انقلاب و به تبع فاصله گذاری ها با نیروهای انقلابی و مومن ،دامن زده می‌شود و بعبارت دیگر، مسیرهای غلط‌تری پیش روی دولت گذاشته می‌شود.

به گفته مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی، این حرکت بیشتر با ابعاد غیرفرهنگی و حتی غیر مدیریتی و دارای پشت پرده‌هایی برای مسایل حاشیه‌ای چند ماه پیش روست و استعفاهای تشریفاتی و انتصابات جدید دولت، در مسیر اصلاح وضع اکنون، ارزیابی نمی شود.

نیلی با بیان اینکه اسامی که امروز برای وزارت ارشاد و آموزش و پرورش برای معرفی به مجلس عنوان شده نشان می‌دهد مسیرهای غلط‌تری پیش روی دولت یازدهم است، گفت: در واقع با این پیشنهادها کورسوی امیدی هم اگر بود کم نور تر می شود و مسیرهای غلط پیش رو در سال‌های گذشته این بار با این انتخاب‌ها اصلاح نخواهند شد.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه سالهاست ما و بسیاری از فعالان نشر و جبهه فرهنگی چشم امیدی به دولت یازدهم نداشته و توقعی نداریم، گفت: دلیل اینکه توقعی نداشتیم و یا بی توقع بودیم این نیست که آنها وظیفه نداشتند یا ندارند، بلکه بیشتر به سبب ناتوانی و نخواستن‌های شان بوده است، بر این اساس ما از ابتدا امید چندانی به دولت امید نبستیم و بسیاری دیگر از فعالان فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی نیز در این سالها از مدیران فرهنگی دولت، قطع امید کرده بودند.

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ماه مبارک رمضان امسال فرمودند: که به وزارت ارشاد امیدی ندارند،این حرف دل بسیاری از خیل سربازان ایشان بود و هست. به نظرم این جابه جایی ها تاثیر چندانی در بهبود وضع نامطلوب فرهنگی کشور نخواهد داشت و صرفاً وزیر آینده فرصت 5-6 ماهه‌ای دارد تا اهداف حاشیه ای دولت را برای انتخابات اجرایی کند و با همکاران جدیدشان معارفه و آشنایی داشته باشند.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول