اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرمسؤول شهرنامه در گفت‌وگو با فارس:

«شهرنامه» شهروندمحور است

مدیرمسؤول نشریه شهرنامه گفت: این دوهفته‌نامه وابستگی و گرایش سیاسی ندارد و منحصراً با رویکرد شهروندمحوری منتشر می‌شود.

«شهرنامه» شهروندمحور است

مهدی جابری امروز در گفت‌وگو با خبنگار خبرگزاری فارس در غرب استان تهران با بیان اینکه شماره سوم شهرنامه در نهم آبان ماه منتشر خواهد شد، اظهار کرد: در دو شماره گذشته با ارائه محتوای اجتماعی و توجه به موضوعات شهری با زاویه نگاه جدید، نشان دادیم که به دور از مسائل سیاسی در پی پرداختن به دغدغه‌های شهروندان هستیم.

مدیرمسؤول شهرنامه در پاسخ به اینکه آیا این نشریه صرفاً در حوزه شهری فعالیت خواهد داشت، بیان کرد: اولویت ما توجه به حوزه شهر و شهروندی است اما این به معنای چشم‌پوشی از حوزه‌های دیگر نیست.

وی تصریح کرد: اکنون صفحاتی در شهرنامه وجود دارد که مختص حوزه‌های گردشگری، میراث فرهنگی، آی تی، ادبیات، حقوق و قضا، زنان، مردان، فرهنگ و هنر، سبک زندگی، ورزش، آسیب‌های اجتماعی، شهرستان‌ها و حوادث است.

مدیرمسؤول و صاحب امتیاز شهرنامه با اشاره به برخی صفحات شهرنامه که تاکنون در نشریات و مطبوعات کمتر دیده شده است، خاطرنشان کرد: از جمله نوآوری‌های ما می‌توان به صفحه مردانه اشاره کرد که در کنار صفحه زنانه منتشر می‌شود و به طور خاص، دغدغه‌ها و مسائل مردان جامعه ایران را منعکس می‌کند، چراکه امروز شاهد برخی خشونت‌ها علیه مردان هستیم،

جابری گفت: همچنین بسیاری از مردهای جامعه ما به خاطر سبک نادرست زندگی‌شان کمتر توجهی به بهداشت و سلامت جسمی و روحی خود دارند و گرفتاری‌های شغلی، اقتصادی و خانوادگی موجب شده است که مردها از خودشان غافل شوند.

وی ادامه داد: صفحه دیگری با نام «زوم» در شهرنامه داریم که در آن به طور ویژه به کودکان کار و خیابان، زنان سرپرست خانوار، کودکان بدسرپرست، بچه‌های طلاق و افرادی که زندگی سخت و پرمشقت دارند توجه می‌کنیم و با آنها به گفتگو می‌نشینیم.

مدیرمسؤول و صاحب امتیاز شهرنامه اظهار کرد: حوزه شهرستان‌ها هم برای ما اهمیت زیادی دارد و معتقدیم مسائل و دغدغه‌های شهرستان‌ها به اندازه تهران در رسانه‌ها منتشر نشده است.

جابری بیان کرد: در سازمان شهرستان‌های شهرنامه، به دنبال نگاهی نو و متفاوت به شهرها و روستاهای کشور هستیم که البته این موارد در قالب گام‌های منطقی و متوالی، به مرور در نشریه ما پیگیری خواهد شد.

وی درباره تیم تحریریه دوهفته‌نامه شهرنامه نیز گفت: همکاران ما از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران مطرحی هستند که در رسانه‌های نامدار کشور فعالیت داشته یا دارند.

مدیرمسؤول و صاحب امتیاز شهرنامه اظهار کرد: در حقیقت شهرنامه گلچینی از همه رسانه‌ها با رویکردها و نگرش‌های متفاوت است و در این مجموعه به احترام همکاران، گرایش سیاسی در محتوای مطالب وجود ندارد و تلاش می‌کنیم جناح‌ها و احزاب سیاسی کشور را به یک اندازه نقد یا تحسین کنیم.

جابری تصریح کرد: با همین نگاه و اصل است که از میان 24 صفحه، فقط یک صفحه را به حوزه سیاسی اختصاص داده‌ایم و در دیگر صفحات به حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی می‌پردازیم، البته در شماره دوم، همین یک صفحه سیاسی را نیز حذف کردیم.

مدیرمسؤول و صاحب امتیاز شهرنامه در واکنش به سؤالی درباره وجود موارد مشکوک به سیاسی‌کاری در شماره اول شهرنامه گفت: تلاش ما بر حفظ بی‌طرفی در سیاست است و در صفحه سیاسی شماره اول هم این بی‌طرفی را در سطر به سطر مطالب رعایت کردیم اما قبول دارم که در یک مورد غفلت داشتیم و البته انجام یک کار بزرگ رسانه‌ای معمولاً بدون خطا و نقص نیست.

وی افزود: مخاطبان ما هیچ مطلب کپی شده‌ای در شهرنامه نمی‌خوانند، همه مطالب این نشریه تولیدی است و برای نگارش و انتشار هر یک از آنها ساعت‌ها زمان در شوراهای سیاست‌گذاری، سردبیری و دبیران صرف می‌شود.

مدیرمسؤول و صاحب امتیاز شهرنامه در پاسخ به اینکه آیا هزینه‌های انتشار این دوهفته‌نامه از سوی نهاد یا ارگان خاصی تأمین می‌شود، اظهار کرد: خیر، این نشریه با هزینه شخصی تعدادی از دانشجویان و روزنامه‌نگاران منتشر می‌شود و وابستگی مالی و سیاسی نداریم.

جابری بیان کرد: همچنین سازمان آگهی‌های شهرنامه راه‌اندازی شده است و اکنون در مرحله جذب آگهی هستیم تا هزینه‌های سنگین انتشار نشریه را تأمین کنیم.

وی در پایان متذکر شد: حرکت در چارچوب قانون، احترام به ارزش‌های پذیرفته‌شده جامعه و پرهیز از تخریب و سیاه نمایی، از جمله اصولی است که تحریریه و مدیریت شهرنامه به آنها پایبند است.

گفتنی است نشریه سراسری شهرنامه، هر دو هفته یکشنبه‌ها با شکل و شمایل روزنامه‌ای منتشر می‌شود و تا امروز دو شماره از آن روی کیوسک مطبوعات آمده است.

انتهای پیام/3154/ی40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول