اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین

کارگاه آموزش مهارت‌های اجتماعی و شهروندی ویژه کودکان برگزار شد

به مناسبت هفته ملی کودک، کارگاه آموزش مهارت‌های اجتماعی و شهروندی با موضوع «دروغ‌گویی و پرخاشگری فرزندان» و «پیشگیری از اضطراب و استرس در کودکان» در فرهنگسرای بانو حضرت زهرا(س) سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد.

کارگاه آموزش مهارت‌های اجتماعی و شهروندی ویژه کودکان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، شامگاه سه‌شنبه به مناسبت هفته ملی کودک، کارگاه آموزش مهارت‌های اجتماعی و شهروندی با موضوع «دروغ‌گویی و پرخاشگری فرزندان» و «پیشگیری از اضطراب و استرس در کودکان» در فرهنگسرا بانو حضرت زهرا(س) سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد.

پریسا مافی کارشناس روانشناسی بالینی در قزوین در این کارگاه آموزشی گفت: بازی در رشد کودک و  پرورش خلاقیت او نقش بسزایی دارد و سبب از بین بردن مشکلات هیجانی و عاطفی کودکان از جمله خشم‌، ترس و اضطراب می شود.

وی از والدین خواست با زبان بدن با کودکان صحبت کنند و در قالب بازی، مهارت‌های اجتماعی را به کودکان خود آموزش دهند.

کارشناس روانشناسی بالینی در قزوین مطرح کرد: کودکان بیشتر دوست دارند با والدین خود وقت بگذارند و در کنار آنان باشند و این که چه بازی‌ را با کدام اسباب بازی انجام بدهند، برای آن‌ها از اهمیت کمتری برخوردار است.

مافی گفت: ترس و تشویق، شیوع اضطراب در کودکان را پایه‌ریزی می‌کند، در صورتی که این ترس‌ها بیمارگونه نباشد به صورت طبیعی خود را نشان می‌دهد.

این روانشناس با بیان اینکه والدین گاهی دنبال پر کردن خلأهای خود هستند، عنوان کرد: برخی والدین می‌‌خواهند آرزوهای تحقق نیافته خود را در کودک محقق کرده و کودک خود را مجبور به شرکت در انواع کلاس‌های هنری، ورزشی، علمی می‌کنند که همین امر عامل بروز استرس و تنش در کودکان است.

مافی به والدین توصیه کرد: برای کودکان خود احترام قائل شوند تا از بروز تنش‌ها و استرس در آنان جلوگیری کنند، همچنین والدین باید دلیل لجبازی کودکان خود را در خود جستجو کنند.

وی یکی دیگر از عوامل جلوگیری از بروز تنش و استرس در کودکان را صداقت ذکر کرد و از والدین خواست تا در ارتباط با کودکان خود صادق باشند.

کارشناس روانشناسی بالینی در قزوین در ادامه یکی از علل دروغ‌گویی کودکان را خواستن مسؤولیت‌های بسیار از کودکان برشمرد و افزود: احساس تحقیر را در کودکان خود شکل ندهید تا به شما دروغ نگویند، البته سن 4 تا 6 سالگی خیال‌بافی امر عادی بوده و راه درمانی آن این است که والدین با کودک همراهی کنند.

مافی یکی از راه‌های درک افکار و روحیات کودکان را ارزیابی نقاشی‌های آنان ذکر کرد و گفت: نقاشی زبان کودک است، آنان از طریق نقاشی کشیدن، قصه‌گویی، بازی کردن و غیره شناخته می‌شوند، نقاشی به ما کمک می‌کند تا به دنیای درونی و روح کودک پی ببریم و بدانیم چه نیازهایی دارد.

گفتنی است، در این کارگاه در خصوص پیشگیری از دروغ‌گویی و پرخاشگری فرزندان و پیشگیری از اضطراب و استرس در کودکان راهکارهایی ارائه شد.

انتهای پیام/77023/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول