اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست منطقه 10 عملیات انتقال گاز خبر داد

تعویض پوشش بخشی از اتصالات و شیرآلات خط لوله پنجم سراسری گاز

سرپرست منطقه 10 عملیات انتقال گاز از تعویض پوشش بخشی از اتصالات و شیرآلات خط لوله پنجم سراسری با اتکا به توان داخلی خبر داد.

تعویض پوشش بخشی از اتصالات و شیرآلات خط لوله پنجم سراسری گاز

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حمید خدری صبح امروز در نشست بررسی پروژه‌های انتقال گاز در بوشهر اظهار داشت: انجام عملیات تعویض پوشش بخشی اتصالات و شیرآلات خط لوله پنجم سراسری با استفاده پوشش جدید (مواد اپوکسی دوجزئی) نشان‌دهنده به‌کارگیری نوآوری، خلاقیت و توانمندی نیروهای داخلی در اجرای پروژه‌های تعمیراتی خطوط لوله انتقال گاز است.

وی افزود: انتقال پایدار انرژی گاز در منطقه‌ای استراتژیک به خطوط لوله‌ای مطمئن نیاز دارد که تعویض پوشش و کنترل دقیق، منظم و حفاظت، از جمله موئلفه‌های این مهم برای تحقق این هدف است.

خدری تعویض پوشش خطوط لوله مدفون در خاک را یکی از مهم‌ترین عوامل پیشگیری از خوردگی برشمرد و ادامه داد: تعویض پوشش بخشی از اتصالات و شیرآلات خط لوله پنجم سراسری در محدوده کیلومتر427، (ایستگاه توپک خط پنجم سراسری) درنیمه نخست سال جاری آغاز و در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی بالغ بر60 درصد درحال انجام است.

 وی با اشاره به اینکه شرایط آب وهوایی ومیزان رطوبت بالای زمین در منطقه سردشت زیدون (از توابع شهرستان بهبهان) مهم‌ترین عامل در فرسودگی این بخش از خط لوله بوده است، گفت: در این عملیات همواره سعی شده است با استفاده از پوشش اپوکسی دوجزئی مطابق با استانداردهای روز دنیا موجبات افزایش طول عمر این خط لوله فراهم شود.  

سرپرست منطقه 10 انتقال گاز با بیان دشواری‌های این عملیات یادآور شد: برای دسترسی به نقاط مورد نظر باید در فواصل مشخص شده، با حفاری و خاکبرداری به لوله گاز رسید و با تخلیه خاک در زیر لوله و برداشتن پوشش قدیمی، لوله حاوی گاز فشار قوی را برای سندبلاست به منظور زنگ‌زدایی و پوشش جدید آماده کرد.

به گفته وی جلوگیری از زنگ‌زدایی حفاظت از پوشش خط لوله و افزایش ضریب ایمنی خط لوله در جهت انتقال پایدار گاز از مهم‌ترین اهداف انجام این عملیات است.

انتهای پیام/2255/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول