اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از هفته هفتم و پایانی لیگ فوتبال جوانان قم گزارش می‌دهد

صبا از پیام خبر صعود می‌خواهد/ 6 تیم درگیر 2 مجوز راهیابی به مرحله نهایی

هفتمین و آخرین هفته مرحله مقدماتی مسابقات لیگ فوتبال جوانان باشگاه‌های استان قم برای صدور مجوز صعود دو تیم دیگر به مرحله نهایی این‌ بازی‌ها از امروز برگزار می‌شود.

صبا از پیام خبر صعود می‌خواهد/ 6 تیم درگیر 2 مجوز راهیابی به مرحله نهایی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در حالی که قهرمان فصل جاری رقابت‌های لیگ فوتبال رده سنی نوجوانان باشگاه‌های استان قم در فاصله یک هفته به پایان این بازی‌ها مشخص شده و دیدارهای هفته پایانی کاملا تشریفاتی و صرفا جنبه مشخص شدن جایگاه تیم‌ها در جدول را دارد اما هفته پایانی لیگ جوانان قم در اوج حساسیت برگزار می‌شود.

البته شیوه برگزاری رقابت‌های لیگ فوتبال جوانان باشگاه‌های استان قم با لیگ نوجوانان تفاوت دارد زیرا در لیگ نوجوانان تعداد هشت تیم حضور دارند و در مدت هفت هفته به صورت دوره‌ای با یکدیگر به رقابت پرداختند و در فاصله یک هفته به پایان قهرمانی تیم سیاه‌جامگان در این بازی‌ها قطعی شده است.

* اعزام قهرمان لیگ جوانان قم به مسابقات باشگاه‌های کشور

اما در لیگ فوتبال جوانان باشگاه‌های استان قم شرایط فرق می‌کند و با برنامه‌ریزی کمیته مسابقات هیات فوتبال استان قم تعداد 15 تیم در این لیگ حضور دارند که در دو گروه هفت و هشت تیمی به شکل دوره‌ای با یکدیگر مسابقه می‌دهند تا رده‌بندی تیم‌ها برای صعود سه تیم هر گروه به مرحله نهایی بازی‌ها مشخص شود.

هر دو لیگ به دلیل اینکه تیم قهرمان آن باید به عنوان نماینده فوتبال استان قم از بهمن یا اسفند ماه سال جاری در رقابت‌های لیگ فوتبال نوجوانان و جوانان باشگاه‌های کشور به میدان برود، از اهمیت خاصی برخوردار است و تمام تیم‌ها با انگیزه بالا برای کسب سهمیه فوتبال قم در لیگ کشور به مصاف یکدیگر می‌روند.

به همین دلیل از امروز که بازی‌های هفته پایانی مرحله گروهی آغاز می‌شود قطعا علاقمندان زیادی با حضور روی سکوهای مجموعه ورزشی جهان‌پهلوان تختی قم نظاره‌گر بازی‌های جذاب و تماشایی بین مدعیان صعود به مرحله نهایی لیگ فوتبال جوانان باشگاه‌های قم خواهند بود تا 6 تیم به مرحله نهایی بروند و با انجام بازی‌های دوره‌ای بین آنها تیم قهرمان و نماینده قم در لیگ جوانان کشور مشخص شود.

* 6 مسابقه حساس برای تعیین آخرین صعود کننده‌ها به مرحله نهایی

در هفتمین و آخرین هفته رقابت‌های مرحله مقدماتی فصل جاری لیگ فوتبال رده سنی جوانان قهرمانی باشگاه‌های استان قم 6 بازی برگزار می‌شود اما تنها سه مسابقه در گروه دوم برای تعیین دو تیم صعود کننده به مرحله نهایی بازی‌های این فصل از حساسیت بالایی برخوردار است.

در گروه نخست فصل 1395 لیگ فوتبال جوانان باشگاه‌های استان قم تیم‌های فوتبال آبادگران، هنگ، پیمان، اتحاد، افشین، سهیل، سفیر و آرمان حضور دارند و سه مسابقه‌ای که در این گروه برگزار می‌شود، هیچ تاثیری در تغییر تیم‌های اول تا سوم برای صعود به مرحله نهایی ندارد.

* وضعیت نامشخص صعود کننده‌‌ها از گروه دوم مقدماتی

اما در گروه دوم این دوره از رقابت‌های لیگ فوتبال جوانان قم تیم‌های جوانان سفید زاگرس، پناه آفرین، هما، صبا، پیام، سیاه جامگان و عقاب پردیسان به میدان می‌روند و از این گروه هنوز تکلیف دو تیم برای صعود به مرحله نهایی مشخص نیست و به همین دلیل هفته پایانی بازی‌ها در این گروه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این در شرایطی است که امسال تعداد 15 تیم در مسابقات لیگ فوتبال جوانان باشگاه‌های استان قم حضور دارند و در پایان  از هر گروه سه تیم صعود می‌کند تا مرحله نهایی این بازی‌ها با رقابت 6 تیم برگزار شود و قهرمان لیگ فوتبال جوانان قم به لیگ جوانان کشور برود.

* مصاف حیثیتی آبادگران با پیمان در جدال بالانشین‌ها

در هفتمین و آخرین هفته بازی‌های مرحله گروهی لیگ فوتبال جوانان باشگاه‌های استان قم در گروه نخست هنگ مقابل آرمان صف‌آرایی می‌کند، در حالی که هنگی‌ها با 15 امتیاز از 6 بازی قبل صعود خود را از این گروه قطعی کرده‌اند و تیم جوانان آرمان انتهای جدولی فقط برای حفظ اعتبار خود تلاش می‌کند.

سفیر تیم چهار امتیازی رده هفتم جدول رده‌بندی گروه نخست این هفته به مصاف اتحاد تیم هفت امتیازی رده چهارم مسابقات گروه خود می‌رود و هیچ یک از دو تیم امیدی به صعود ندارند، ضمن اینکه آخرین بازی این گروه که مسابقه‌ای حیثیتی محسوب می‌شود بین آبادگران صدرنشین و پیمان تیم سوم جدول به انجام خواهد رسید.

* سیاه‌جامگان، عقاب و صبا مدعی کسب 2 سهمیه صعود از گروه دوم

اما حساس‌ترین بازی‌های هفته هفتم و پایانی مرحله مقدماتی فصل جاری لیگ فوتبال جوانان باشگاه‌های استان قم در گروه دوم به انجام می‌رسد، جایی که صعود پناه‌آفرین به مرحله نهایی قطعی شده اما سه تیم سیاه‌جامگان، عقاب پردیسان و صبای قم همچنان مدعی کسب دو سهمیه دیگر صعود از این گروه هستند.

در هفته هفتم هر سه مسابقه گروه دوم حساسیت بالایی دارد، ابتدا سیاه‌جامگان تیم 10 امتیازی رده دوم جدول به مصاف تیم انتهایی و قعرنشین هما می‌رود و به نظر کار ساده و آسانی برای کسب سه امتیاز از این مسابقه و حتی رفتن به صدر جدول رده‌بندی گروه دوم دارد.

* پناه‌آفرین در جدال با عقاب در فکر حفظ صدرنشینی

دومین مسابقه هفته پایانی در گروه دوم را تیم‌های پناه‌آفرین و عقاب پردیسان انجام می‌دهند، تا قبل از این دیدار پناه‌آفرین که هفته قبل یک مسابقه تدارکاتی با پرسپولیس تهران داشت و سه بر صفر باخت با کسب 11 امتیاز در صدر ایستاده و عقاب پردیسان با هفت امتیاز و تفاضل گل مثبت چهار در مکان سوم جای دارد.

شکست پناه‌آفرین در این دیدار مانع صعود این تیم به مرحله نهایی بازی‌های فصل جاری لیگ فوتبال جوانان باشگاه‌های استان قم نیست اما امیدهای صبای قم را از راهیابی به مرحله پایانی حذف می‌کند ولی برتری پناه‌آفرین برابر عقاب، صبا را برای برتری مقابل پیام و کسب مجوز صعود امیدوار خواهد کرد.

در نهایت نوبت به مصاف صبای قم و جوانان پیام می‌رسد، دیداری که در آن صبای هفت امتیازی رده چهارم جدول با پیام 6 امتیازی رده پنجم جدول به مصاف یکدیگر می‌روند، بالطبع پیام هیچ شانسی برای صعود از این گروه ندارد اما صبا چنانچه پیام را با گل‌های زیاد شکست بدهد در صورت نبردن تیم عقاب پردیسان به عنوان تیم سوم گروه دوم راهی مرحله نهایی لیگ فوتبال جوانان قم خواهد شد.

* صعود آبادگران، هنگ و پیمان از گروه نخست

تا قبل از هفته هفتم بازی‌ها، در جدول رده‌بندی گروه نخست لیگ فوتبال جوانان باشگاه‌های استان قم، آبادگران با 18 امتیاز، هنگ با 15 امتیاز، پیمان با 11 امتیاز، اتحاد، افشین و سهیل همگی با هفت امتیاز، سفیر با چهار امتیاز و آرمان بدون امتیاز در رده‌های اول تا هشتم قرار دارند.

در گروه دوم مقدماتی فصل 1395 لیگ فوتبال جوانان قهرمانی باشگاه‌های استان قم نیز پناه‌آفرین با 11 امتیاز، سیاه‌جامگان با 10 امتیاز، عقاب پردیسان و صبای قم با هفت امتیاز، پیام با 6 امتیاز، سفید زاگرس با پنج امتیاز و هما با چهار امتیاز رتبه‌های اول تا هفتم را به خود اختصاص داده‌اند.

============

گزارش از: رضا جعفری

============

انتهای پیام/78002/ر20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول