اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسؤول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستارا خبر داد

استقبال دانش‌آموزان از برنامه‌های هفته کودک در آستارا

مسؤول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستارا از استقبال روزانه 300 دانش‌آموز مدارس ابتدایی این شهرستان از برنامه‌های هفته کودک خبر داد.

استقبال دانش‌آموزان از برنامه‌های هفته کودک در آستارا

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، صابر فرضی‌زاد ظهر امروز در جریان بازدید از نمایشگاه کتاب به مناسبت هفته ملی کودک در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک این شهرستان گفت: شعار امسال هفته ملی کودک «کودکان تشنه‌اند...» تعیین شده است.

مسؤول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستارا هدف از هفته ملی کودک را آشنایی والدین با حقوق کودکان عنوان کرد و افزود: هفته‌ ملی کودک فرصت مناسبی برای هم‌افزایی بین سازمان‌ها و ارگان‌هایی بوده که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم برای کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کنند.

وی نقش‌پذیری در شکل دادن به روحیه و رفتار کودکان و نوجوانان را مهم دانست و اضافه کرد: کودک ویژگی‌های فکری، عاطفی و رفتاری افراد شاخص زندگی خود را می‌پذیرد و بدون آنکه بداند شبیه آنها عمل می‌کند.

به گفته مسؤول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستارا، برنامه‌های فرهنگی هنری هفته‌ ملی کودک امسال به دلیل مصادف شدن با ماه محرم و ایام عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) رنگ و بوی عاشورایی و حسینی دارد.

وی یادآور شد: در قالب برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته ملی کودک، کودکان و دانش‌آموزان که آینده‌سازان کشور هستند با نهضت عاشورا و هدف امام حسین(ع) از قیام و حضور در کربلا بیش از پیش آشنا می‌شوند.

فرضی‌زاد به نمایشگاه کتاب و تولیدات هنری اعضای کانون اشاره کرد و ادامه داد: در نمایشگاه مذکور بیش از 2 هزار جلد کتاب، 27 تابلو عکس هنری با محوریت نهضت عاشورا و تعدادی از تولیدات دستی اعضای کانون در بخش صنایع‌دستی و سفالگری به نمایش عموم گذاشته شده است.

وی به نقش تأثیرگذار مطالعه کتاب در ایجاد تمرکز در کودک اشاره کرد و گفت: در کشورهای پیشرفته وجود کتابخانه در اتاق کودک حتی از تختخواب او مهم‌تر است زیرا کتاب‌ها نقش زیادی در پرورش قوای ذهنی کودکان دارند.

این مسؤول گفت: برنامه‌های مختلفی نظیر نمایش فیلم، قصه‌گویی، اجرای مسابقات فرهنگی‌ ادبی، مداحی، معرفی شخصیت امام حسین(ع) و مرور وقایع کربلا در حال اجراست.

وی با بیان اینکه با همکاری آموزش و پرورش آستارا روزانه بالغ بر 300 نفر از دانش‌آموزان مدارس ابتدایی این شهرستان از برنامه‌های مذکور استقبال می‌کنند، گفت: امسال در هفته ملی کودک با همکاری فرمانداری آستارا بالغ بر پنج هزار برگ حاوی متن ادبی در بین مدارس و خانواده‌ها توزیع شده است.

فرضی‌زاد یادآور شد: برنامه‌های امسال هفته ملی کودک با همکاری فرمانداری، شهرداری، آموزش و پرورش، محیط زیست، جمعیت هلال‌احمر، اداره استاندارد و شبکه بهداشت و درمان آستارا در حال برگزاری است.

به گزارش فارس، از 15 تا 21 مهرماه هفته ملی کودک نامگذاری شده است.

انتهای پیام/2300/ز30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول