اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از حساسیت رقابت در لیگ فوتبال جوانان قم

صبای قم در آشیانه عقاب گرفتار شد/ 5 تیم به مرحله نهایی صعود کردند

تلاش برای کسب سهمیه فوتبال استان قم در رقابت‌های لیگ فوتبال جوانان باشگاه‌های کشور، بازی‌های باشگاهی این رده در قم را به اوج حساسیت خود رسانده است.

صبای قم در آشیانه عقاب گرفتار شد/ 5 تیم به مرحله نهایی صعود کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در حالی که مجموعا 15 تیم در فصل 1395 لیگ فوتبال جوانان باشگاه‌های استان قم شرکت کرده‌اند، تیم‌ها در دو گروه مقدماتی بازی‌های خود را برای کسب مجوز صعود به مرحله نهایی مسابقات به شکل دوره‌ای برگزار می‌کنند.

با توجه به قرعه‌کشی انجام شده در هیأت فوتبال استان قم، در گروه نخست تعداد هشت تیم و در گروه دوم تعداد هفت تیم بازی‌های مرحله مقدماتی را انجام می‌دهند و در پایان از هر گروه سه تیم مجوز صعود به مرحله نهایی بازی‌ها را کسب می‌کنند تا بازی‌های مرحله پایانی با حضور 6 تیم به شکل دوره‌ای برگزار شود و تیم قهرمان به عنوان نماینده قم در مسابقات لیگ فوتبال جوانان باشگاه‌های کشور حضور یابد.

 

*شکست غیر منتظره صبا در لانه عقاب پردیسان

تیم‌های حاضر در مرحله گروهی مسابقات لیگ فوتبال جوانان باشگاه‌های استان قم به دنبال مجوز حضور در مرحله نهایی، بازی‌های هفته ششم را در حالی برگزار کردند که شکست تیم صبای قم در مصاف با عقاب پردیسان، این تیم را در آستانه حذف از گردونه رقابت‌ها و عدم راه‌یابی به مرحله نهایی قرار داده است.

از بین تمام تیم‌هایی که در گروه‌های دو گانه مرحله مقدماتی فصل جاری لیگ فوتبال جوانان باشگاه‌های استان قم حضور دارند در نهایت سه تیم از گروه نخست و سه تیم از گروه دوم راهی مرحله نهایی این بازی‌ها خواهند شد و با توجه به اینکه صبا با شکست برابر عقاب پردیسان هم اکنون هم امتیاز با این تیم است و البته تفاضل گل کمتری دارد و پایین‌تر از این تیم ایستاده، در هفته پایانی ابتدا باید منتظر ناکامی عقاب پردیسان و سپس پیروزی پرگل برابر رقیب خود باشد.

دیدارهای هفته ششم مرحله مقدماتی لیگ فوتبال جوانان قم در حالی به انجام رسید که در این هفته یکی از دو صدرنشین بازی‌ها در گروه دوم مقدماتی یعنی پناه‌آفرین به دلیل برخورد با قرعه استراحت، نظاره‌گر سایر بازی‌ها بود و نتایج سایر مسابقات نیز به شکلی رقم خورد که تهدیدی برای صعود این تیم ایجاد نکرد.

 

*مسجل شدن صعود آبادگران، هنگ و پیمان از گروه نخست

در هفته ششم مسابقات لیگ فوتبال جوانان باشگاه‌های قم، نخستین مسابقه گروه نخست بین تیم‌های فوتبال هنگ و اتحاد برگزار شد در حالی که هنگ با کسب 12 امتیاز تیم رده دوم جدول این گروه بود و تیم اتحاد با کسب هفت امتیاز در مکان چهارم جای داشت.

در پایان این دیدار فوتبالیست‌های جوان تیم هنگ با دو گل به برتری رسیدند تا با سه امتیاز این دیدار 15 امتیازی شده و در مکان دوم جدول رده‌بندی باقی بمانند اما تیم اتحاد با همان اندوخته هفت‌ امتیازی خود همچنان مکان چهارم جدول را در اختیار دارد و از هیچ شانسی برای صعود به مرحله نهایی برخوردار نیست.

در دومین مسابقه گروه نخست مرحله مقدماتی تیم‌های فوتبال جوانان افشین و آبادگران برابر یکدیگر قرار گرفت، در این گروه آبادگران تا قبل از هفته ششم با کسب پنج پیروزی و 15 امتیاز صدرنشین جدول رده‌بندی بود و تیم فوتبال جوانان افشین با کسب هفت امتیاز در مکان پنجم قرار داشت.

 

*ششمین پیروزی متوالی آبادگران در رویارویی با افشین

در این دیدار فوتبالیست‌های آبادگران بی‌ دردسر و کاملا آرام و خونسرد به برتری سه بر صفر دست یافتند تا با سه امتیاز ارزشمند این دیدار 18 امتیازی شده و به عنوان قوی‌ترین تیم فصل جاری لیگ فوتبال جوانان باشگاه‌های قم صدرنشین گروه نخست بمانند و راهی مرحله نهایی شوند اما تیم افشین با کسب همان هفت امتیاز رتبه پنجم را حفظ کرد.

در سومین رقابت گروه نخست از هفته ششم لیگ فوتبال جوانان باشگاه‌های قم مسابقه تیم‌های فوتبال سفیر و سهیل برگزار شد، در حالی که در جدول رده‌بندی این گروه سفیر و سهیل هر دو چهار امتیازی بودند و در مکان‌های ششم و هفتم جدول قرار داشتند اما هر دو تیم هیچ شانسی برای رفتن به مرحله نهایی نداشتند.

در این دیدار چهار بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد و در پایان این فوتبالیست‌های جوان تیم سهیل قم بودند که با نتیجه سه بر یک حریف خود را شکست دادند و در جدول هفت امتیازی شدند و به رتبه ششم آمدند اما سفیر با همان چهار امتیاز اندوخته خود در مکان هفتم ماندگار شد.

 

*برتری پیمان برابر ضعیف‌ترین تیم بازی‌ها در پرگل‌ترین مسابقه هفته

سرانجام چهارمین مسابقه گروه نخست بین تیم‌های فوتبال جوانان آرمان و پیمان به انجام رسید، در حالی که پیمان با هشت امتیاز در مکان سوم جدول یکی از شانس‌های صعود به مرحله نهایی بود اما آرمان با پنج باخت متوالی هیچ بختی برای صعود از این گروه نداشت.

در این دیدار که پرگل‌ترین مسابقه هفته ششم مرحله گروهی فصل 1395 لیگ فوتبال جوانان باشگاه‌های استان قم نیز بود، پیمان با نتیجه چهار بر دو حریف خود تیم آرمان را مغلوب کرد تا 11 امتیازی شده و بدین‌ترتیب یکی از سه تیم صعود کننده گروه نخست به مرحله نهایی لقب بگیرد.

 

*پناه‌آفرین با قرعه استراحت به مصاف پرسپولیس رفت

در گروه دوم بازی‌ها و در شرایطی که تیم صدرنشین پناه‌آفرین به دلیل برخورد با قرعه استراحت راهی تهران شده بود تا دیداری تدارکاتی برابر تیم جوانان پرسپولیس تهران برگزار کند، این هفته تیم دوم جدول یعنی صبای قم که در هفته پنجم در اقدامی غیرحرفه‌ای از زمین مسابقه با پناه‌آفرین در 15 دقیقه پایانی خارج شده و به بازی ادامه نداده بود، بعد از باخت سه بر صفر در آن مسابقه برابر تیم عقاب پردیسان تیم چهار امتیازی رده ششم جدول به میدان رفت تا فاصله امتیازات خود را با صدرنشین کاهش بدهد اما نه ‌تنها این اتفاق رخ نداد بلکه صبا به دومین باخت متوالی خود تن داد.

صبا با امیدواری به جبران باخت هفته پنجم برابر پناه‌آفرین به مصاف تیم عقاب پردیسان رفت اما در پایان دیداری نزدیک و نفس‌گیر با نتیجه دو بر یک شکست خورد تا بدین‌شکل با هفت امتیاز در مکان چهارم جدول رده‌بندی قرار بگیرد و در هفته پایانی مجبور به کسب پیروزی مقابل حریف خود باشد.

 

*نخستین پیروزی زاگرس با فرستادن هما به قعر جدول

تیم فوتبال جوانان هما که با کسب چهار امتیاز در مکان ششم جدول رده‌بندی گروه دوم جای داشت این هفته با تیم دو امتیازی رده آخر جدول یعنی سپید زاگرس دیدار کرد، در این مسابقه جذاب، تماشایی و پرگل پنج بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد و سرانجام فوتبالیست‌های سفید زاگرس برابر هما به برتری سه بر دو دست یافتند.

تیم جوانان سفید زاگرس که تا قبل از هفته ششم هیچ بردی در کارنامه نداشت با برتری مقابل هما هم نخستین پیروزی این فصل خود را کسب کرد و هم اینکه تیم هما را به قعر جدول رده‌بندی گروه دوم مسابقات  فصل 1395 لیگ فوتبال جوانان باشگاه‌های قم فرستاد.

آخرین بازی هفته ششم مرحله گروهی رقابت‌های لیگ فوتبال جوانان باشگاه‌های قم بین تیم‌های جوانان پیام و سیاه‌جامگان به انجام رسید، در حالی که پیام با 6 امتیاز در مکان چهارم بود و تیم فوتبال سیاه‌جامگان با هفت امتیاز رتبه سوم جدول رده‌بندی را در اختیار داشت.

در جدال پیام با سیاه‌جامگان تنها یک بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد و این گل سهم تیم فوتبال جوانان سیاه‌جامگان بود و بدین‌ترتیب فوتبالیست‌های جوان سیاه‌جامگان قم با 10 امتیاز به مکان دوم جدول رده‌بندی رسید و تقریبا صعود خود را قطعی کرد و پیام با 6 امتیاز پنجم ماند.

 

*صدرنشینی آبادگران و پناه‌آفرین در گروه‌های 2 گانه

تا پایان هفته ششم مرحله گروهی، در جدول رده‌بندی گروه نخست لیگ فوتبال جوانان باشگاه‌های استان قم، آبادگران با 18 امتیاز، هنگ با 15 امتیاز، پیمان با 11 امتیاز، اتحاد، افشین و سهیل همگی با هفت امتیاز، سفیر با چهار امتیاز و آرمان بدون امتیاز در رده‌های اول تا هشتم هستند.

در گروه دوم مقدماتی فصل 1395 لیگ فوتبال جوانان قهرمانی باشگاه‌های استان قم نیز پناه‌آفرین با 11 امتیاز، سیاه‌جامگان با 10 امتیاز، عقاب پردیسان و صبای قم با هفت امتیاز، پیام با 6 امتیاز، سفید زاگرس با پنج امتیاز و هما با چهار امتیاز رتبه‌های اول تا هفتم را در اختیار دارند.

فصل 1395 لیگ فوتبال جوانان باشگاه‌های استان قم در گروه نخست با رقابت تیم‌های افشین، سهیل، آبادگران، سفیر، آرمان، هنگ، اتحاد و در گروه دوم با مصاف تیم‌های جوانان سفید زاگرس، پناه آفرین، هما، صبا، پیام، سیاه جامگان و عقاب پردیسان برگزار می‌شود و از هر گروه سه تیم صعود می‌کنند تا مرحله نهایی با رقابت 6 تیم برگزار شود و قهرمان لیگ فوتبال جوانان قم به لیگ جوانان کشور راه یابد.

============

گزارش از رضا جعفری

============

انتهای پیام/78002/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول