اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت یاسوج:

استحکام وحدت مهم‌ترین دستاورد کنگره 1880 شهید استان کهگیلویه و بویراحمد بود

امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به برگزاری کنگره 1880 شهید استان گفت: وحدت مهم‌ترین دستاورد کنگره 1880 شهید استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

استحکام وحدت مهم‌ترین دستاورد کنگره 1880 شهید استان کهگیلویه و بویراحمد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی‌صدر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با اشاره به رعایت حقوق ‌مردم اظهار کرد: برخی توانایی برای پرداخت حقوق مردم را دارند اما این کار را انجام نمی‌دهند.

امام جمعه موقت یاسوج با بیان اهمیت این موضوع گفت: حقوق مردم حرمت دارد و حق مردم دینی است که باید ان را کمال و تمام پرداخت کرد.

حسنی‌صدر با بیان برخی از آیات و روایات تصریح کرد: این که می گویند مسلمان باید وصیت نامه داشته باشد، تصریح کرد: این کار برای پرداخت حق و حقوق است که تا این اندازه موضوع برای دین اسلام اهمیت دارد. 

وی عنوان کرد: در برخی روایات آمده آنان که حق دیگران را ادا نمی‌کنند خائن هستند و لذا مومن هرگز به حق دیگران خیانت نمی‌کند.

 
امام جمعه موقت شهر یاسوج تبیین کرد: مسامحه کردن مسلمان در پرداخت بدهی ظلم بر همه مسلمین است چرا که حق دیگران را حبس کرده است.

حسنی‌صدر افزود: امام صادق (ع) لعنت کرده آن کسی را که حقوق دیگران را پرداخت نمی‌کند و لذا بزرگان دین و ائمه و پیامبر به عنوان الگوی مسلمان حق مردم را به موقع و به صورت کامل پرداخت می‌کردند.

وی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان برخی از مناسبت‌های پیش رو به ماه محرم اشاره کرد و گفت: یکی ظرفیت‌هایی که اسلام را زنده نگه داشته همین ماه محرم است.

خطیب موقت جمعه شهر یاسوج با اشاره به خصوصیات این حادثه از زبان امام و رهبری اول درس آن را فداکاری بیان کرد و گفت: فداکاری در این حادثه به اوج خود رسیده که فرزندان و یاران اما برای رسیدن به شهادت از خود سبقت می‌گرفتند.

معرفت و بصیرت از دیگر شاخصه‌های این حادثه بود که حسینی صدر به آن اشاره کرد و گفت: اهل حق از این ماجرا درس گرفتند.

وی افزود: در این جنگ نابرابر کار برای خدا مشهود است که کمتر کسی در دنیا این گونه کاری انجام می‌دهد و یار امام خود را سد امام در برابر تیرهای زهرآلود می‌کند تا امام نماز خود را در ظهر عاشورا بخواند.


حسینی‌صدر با بیان این که حرف حق و بجا حرف زدن از دیگر شاخصه‌های این قیام است به سخنان رهبری اشاره کرد که باید خواص در هنگام لازم سکوت نکنند.

وی در ادامه به وظیفه وعاظ در ماه محرم اشاره کرد و گفت: در این ماه اجتماعات بزرگی ایجاد می شود که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرده و احکام را به خوبی بیان کنند و روح تدین را در مردم گسترش دهند.

وی با بیان این که روح غیرت دینی را باید در مردم در این استان ایجاد کرد، افزود باید روح بی‌تفاوتی را از مردم گرفت چرا که اگر مردم در دوره امام حسین (ع) سستی نمی‌کردند این حادثه شاید ایجاد نمی‌شد.

امام جمعه موقت یاسوج با بیان این که روضه خوانی نباید این ایام تعطیل شود، تصریح کرد: در برخی جاها شاهد تعطیلی آن هستیم.

حسینی‌صدر در ادامه اظهارات خود به برگزاری کنگره شهدا در این استان اشاره کرد و گفت: در حجم بالا و گستره‌ای این کنگره برگزار شد که همه برای برگزاری آن در استان اهتمام جدی داشتند و حال و هوای جنگ و دفاع مقدس دوباره در استان ما زنده شد.

حسینی‌صدر به نشست مسؤولان استان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: سبک زندگی شهدا به فرموده رهبری معظم انقلاب باید برای جوانان به خوبی تبیین شود.

وی گفت: در اثنای این کنگره 1400 خاطره از ایثارگران ثبت و ضبط کردند و بسیاری از تالیفات در این راستا صورت گرفت و بیش از هر چیز موجب ایجاد اتحاد در استان شد.

این مسوول گفت: در گذشته بسیاری از مردم نمی‌دانستند در استان چند شهید داریم و همچنین اطلاعی در خصوص اقشار مختلف از جمله شهدای روحانی نبود که با این کنگره همه به ایثارگری اقشار مختلف استان پی بردند.

انتهای پیام/2571/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول