اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

حجم بالای پرونده‌های قضایی بخش عمده‌ای از جامعه را درگیر کرده است

استاندار خراسان جنوبی گفت: حجم بالای پرونده‌های قضایی بخش عمده‌ای از جامعه را درگیر خود کرده است.

حجم بالای پرونده‌های قضایی بخش عمده‌ای از جامعه را درگیر کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید علی‌اکبر پرویزی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، اظهار داشت: بخش عمده‌ای از آمار جامعه درگیر مسائل قضائی و حقوقی هستند که برای نظام خوب نیست.

وی تصریح کرد: افزایش روزبه‌روز پرونده‌های قضائی به‌هیچ‌عنوان برای نظام خوب نیست و همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند این آمار کاهش یابد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه جامعه دچار مشکلات اساسی در حوزه‌های اجتماعی، اخلاقی، مالی و معیشتی است، ادامه داد: آمار پرونده‌های قضایی نشان می‌دهد تقریباً هر کدام از خانواده‌های ایرانی درگیر با مسائل قضایی هستند.

پرویزی اضافه کرد: دستگاه قضایی به‌تنهایی نمی‌تواند از عهده این حجم پرونده‌ها بر آید و باید همه دستگاه‌ها و افراد مؤثر اجتماعی کمک کنند تا این آمار کاهش یابد.

وی کاهش پرونده‌های ورودی به دادگستری استان را نشان دهنده همکاری و تلاش دسته‌جمعی دستگاه‌های قضایی دانست و افزود: حجم بالای پرونده‌های قضایی بخش عمده‌ای از جامعه را درگیر خود کرده است.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: مجموع پرونده‌ها به حدی زیاد است که حدود 12 تا 15 میلیون پرونده در دستگاه‌های قضایی موجود است.

پرویزی اذعان داشت: همکاری خوبی که در گذشته میان مسؤولان استان وجود داشته سبب پیشبرد بیش از بیش کارها شده است بنابراین خراسان جنوبی نیازمند تعامل و همکاری بیشتر در همه حوزه‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه هرقدر تعامل بیشتر باشد پیشبرد کارها زودتر به سرانجام می‌رسد، ادامه داد: عضو جدید شورای تأمین استان همراه با سایر اعضا تلاش کند تا امنیت پایدار در استان تقویت شود.

استاندار خراسان جنوبی کمبود جاده‌های دوبانده را یکی از مشکلات استان ذکر کرد و به دوبانده کردن محور بیرجند ـ  قاین اشاره کرد و گفت: در گذشته این موضوع پیگیری شد ولی به نتیجه‌ای نرسید.

پرویزی با تأکید بر اینکه هرچند مشکل استان تنها محور بیرجند-قاین نیست و مسائل زیادی گریبان‌گیر استان است، خاطرنشان کرد: دولت در این خصوص طی سه سال گذشته پیگیری‌هایی را انجام داده است که امیدواریم به نتیجه برسد.

انتهای پیام/69039/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول