اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس:

نباید با ارتباطات ناسالم اجحافی به حقوق مردم شود

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس گفت: در صورتی که اجحافی به حقوق مردم به خاطر ارتباطات ناسالم باشد باید جلوی آن گرفته شود و در صورتی که بحث سیاسی باشد، مجلس دهم و کمیسیون قضایی ورود می‌کنند.

نباید با ارتباطات ناسالم اجحافی به حقوق مردم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حبیب‌الله نیکزادی صبح امروز در نشست اعضای هیات مدیره کانون وکلای استان کرمان با مجمع نمایندگان استان اظهار داشت: استقلال وکلا مسأله مهمی است و نباید هیچ چیزی مسیر وکالت و این استقلال را منحرف کند.

نماینده بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس خاطرنشان کرد: بحث این است با توجه به چهارچوب قانون که هم وکلا و هم کانون کارشناسان دارند و همه مسائل دیده شده، چرا قوه قضائیه می‌خواهد سایه نظارتی خود را اعمال کند.

نیکزادی ادامه داد: ممکن است این امر یا به دلایل سیاسی بوده و یا عملکرد وکلا به نحوی بوده که این اتفاق افتاده و باید روی این مساله کار شود.

وی گفت: در صورتی که اجحافی به حقوق مردم به خاطر ارتباطات ناسالم باشد، باید جلوی آن گرفته شود و در صورتی که بحث سیاسی باشد، مجلس دهم و کمیسیون قضایی ورود می‌کنند.

یحیی کمالی‌پور هم در این نشست اظهار داشت: لایحه جامع وکالت از دوره فعالیت مجلس قبل مطرح است و دولت هم یک لایحه تقدیم کرده و به زودی این لایحه و لایحه قوه قضائیه در دستور کار کمیسیون قضایی قرار می‌گیرد.

نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 80 درصد اعضای کمیسیون قضایی مجلس را قضات تشکیل می‌دهند، افزود: ما اعلام کرده‌ایم که لایحه جامع وکالت نمی‌تواند خواست عمومی را در نظر بگیرد و جمعیت زیادی را متأثر می‌کند و ناچار به اعمال تغییرات در این لایحه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: دنبال این هستیم که هم نظر کانون وکلا در بحث استقلال لحاظ شده و هم دیدگاه‌های رئیس قوه قضائیه را داشته باشیم.

انتهای پیام/2446/چ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول