اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فتح:

منافع ملی با عقد قراردادهای 32 ساله نفتی به خطر می‌افتد

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: منافع ملی با عقد قراردادهای 32 ساله نفتی به خطر می‌افتد.

منافع ملی با عقد قراردادهای 32 ساله نفتی به خطر می‌افتد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی صدر صبح امروز در نشست با ائمه جماعات استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: از نگرانی‌ها و دغدغه‌های همیشگی امام و رهبری این بوده که باید استقلال خود را حفظ کنیم و لذا همواره دغدغه حفظ منافع ملی و استقلال را داشته‌اند.

حسینی‌صدر سپس به موضوع قراردادهای نفتی اشاره کرد و گفت: موضوع قراردادهای نفتی این است که ما و همسایگان برای برداشت نفت در منطقه با یکدیگر رقابت داریم.

وی گفت: بیشترین منابع را ما داریم اما کمترین استحصال را از این منابع داشته‌ایم و همسایگان ما از آن‌ها استفاده می‌کنند.

این مسؤول بیان کرد: مسؤولان برای این که بهتر بتوانیم از این منابع استفاده کنیم قراردادهایی را با سایر کشورها منعقد می‌کنند که این قراردادها متأسفانه اشکالاتی داشته است.

وی بیان کرد: برخی از قراردادها با کشورهای خارجی تا 32 سال است که آقا فرموده‌اند که حداکثر 5 سال باشد تا منافع ملی در درازمدت به خطر نیفتد.

حسینی‌صدر گفت: برخی از قراردادهای نفتی ملزومات لازم را ندارند که به همین خاطر بسیاری از شخصیت‌ها نسبت به آن‌ها معترض بوده‌اند.

وی افزود: باید به گونه‌ای این قراردادها تنظیم شود که استقلال ملی و منافع کشور در درازمدت در معرض خطر قرار نگیرد.

این مسؤول در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص اظهار نظرهایی مبنی بر این که برخی کشورها که پیشرفت کرده‌اند ارتش نداشتند گفت: مقام معظم رهبری دستور داده‌اند که تجهیزات نظامی و ساخت آن‌ها در دستور کار قرار گیرد و به فرماندهان نظامی دستور داده‌اند که شما وظیفه خود را انحام دهید.

انتهای پیام/2571/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول