اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس مرکز فوریت‌های 110 گیلان خبر داد

برقراری بیش از 359 هزار تماس مردمی با 110 گیلان/ 5.5 هزار تماس مزاحمتی بود

رئیس پلیس مرکز فوریت‌های 110 گیلان از برقراری 359 هزار و 624 تماس در استان طی 5 ماه و 20 روز گذشته خبر داد.

برقراری بیش از 359 هزار تماس مردمی با 110 گیلان/ 5.5 هزار تماس مزاحمتی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیدمحمدحسینی‌مقدم پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به فعالیت مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گفت: فوریت‌های پلیسی 110 از 20 مهرماه سال 79 فعالیت خود را در 300 شهر کشور آغاز کرد.

وی با بیان اینکه شعار نیروی انتظامی مردم‌محوری و پلیس جامعه‌محور است، افزود: پلیس باید احساس امنیت ایجاد کرده و در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری خدمات خود را افزایش دهد.

معاون عملیاتی فرمانده انتظامی گیلان ادامه داد: در فوریت‌های پلیسی کارگاه اپراتور و کارگاه ابلاغ ماموریت‌های 110 فعالیت دارند که پس از تماس‌های شهروندان ماموریت‌ را به واحدهای مورد نظر ابلاغ می‌کنند.

وی فعالیت پلیس 110 را فرایند دریافت و توزیع ماموریت دانست و تصریح کرد: نتیجه ماموریت‌ها به اپراتور ابلاغ می‌شود.

حسینی‌مقدم با اشاره به اینکه سه مورد تماس با پلیس 110 برقرار می‌شود، افزود: این تماس‌ها عملیاتی، مشاوره و راهنمایی و تماس غیرقابل رسیدگی و مزاحمت است که با توجه به تکنولوژی روز می‌توانیم به‌ را‌حتی تماس‌های مزاحم را از طریق تلفن‌های ثابت و همراه ردیابی کنیم.

وی زمان رسیدن پلیس 110 به محل حادثه در تماس‌های فوریتی را 9 تا 15 دقیقه عنوان کرد و گفت: در حوادث غیرفوریتی زمان رسیدن 30 دقیقه است.

رئیس پلیس مرکز فوریت‌های 110 گیلان هدف از ایجاد این سیستم را رضایت‌مندی مردم دانست و ادامه داد: در مرکز فرماندهی و کنترل ماموریت‌ها ابلاغ و تصمیم‌گیری شده و به کارکنان ابلاغ می‌شود.

وی عدم آشنایی مردم با فعالیت پلیس 110 را از مشکلات این مرکز عنوان کرد و ادامه داد: مردم برای هر مسئله‌ای با 110 تماس می‌گیرند که در برخی مواقع پلیس را از ماموریت‌های اصلی خود باز می‌دارد.

حسینی‌مقدم با بیان اینکه مخاطبان از پلیس انتظار دارند در مدت کمتر از پنج دقیقه پس از تماس آنها سر صحنه مورد نظر حضور یابد، افزود: برای بحث فوریتی 15 دقیقه وقت گذاشته شده و سرقت در حین انجام جزو مصادیق فوریتی پلیس 110 است.

وی مزاحمت‌های تلفنی با 110 را امسال دارای کاهش دانست و یادآور شد: اختلافات ملکی، مالک و موجر، پارک خودرو در مقابل منازل مردم و ... جزو راهنمایی و ارشاد بوده و پلیس زمانی سر صحنه حاضر می‌شود که درگیری رخ دهد و اختلافات خانوادگی جزو مصادیق حضوری پلیس 110 نیست.

رئیس پلیس مرکز فوریت‌های 110 حضور ماموران این مرکز در برخی صحنه‌ها را موجب هدر رفتن وقت دانست و خاطرنشان کرد: برخی تماس‌های مردمی مربوط به حوزه ماموریتی پلیس 110 نیست.

وی برخی تماس‌های مردمی را در حوزه‌های برق، آب، گاز و ... با پلیس 110 ذکر کرد و ادامه داد: این اداره‌ها دارای شماره‌های سه رقمی هستند و شهروندان می‌توانند با آنها تماس بگیرند.

حسینی‌مقدم سد معبر را از مشکلات پلیس 110 در تماس‌های مردمی عنوان کرد و افزود: گاهی برای پارک خودرو در مقابل منزل، یک شهروند با 110 تماس گرفته و انتظار دارد پلیس سریع حاضر شود و با جرثقیل خودروی پارک شده را منتقل کند.

وی با بیان اینکه حضور پلیس 110 در چنین مواردی همراه با اعمال قانون برای فرد خاطی است، خاطرنشان کرد: از شهروندان می‌خواهیم با پارک خودرو در مقابل منازل و یا محل کسب و کار از ایجاد مزاحمت خودداری کنند.

معاون عملیاتی فرمانده انتظامی گیلان به سد معبر برخی تصادفات خسارتی خودروها اشاره کرد و گفت: در تصادفات با خسارت‌های 6 میلیون و 300 هزار تومان نیاز به تماس با 110، حضور پلیس و انجام کروکی نیست و دو طرف در صورتی که قبول کنند مقصر هستند می‌توانند به شرکت‌های بیمه مراجعه کرده و خسارت بگیرند.

وی از برقراری 359 هزار و 624 تماس مردمی با پلیس 110 گیلان در 5 ماه و 20 روز گذشته خبر داد و افزود: 216 هزار و 192 تماس منجر به عملیات شد و پلیس سر صحنه رفت.

حسینی‌مقدم از مقدار تماس‌های مذکور، 137 هزار و 151 تماس را بررسی اطلاعات و راهنمایی و ارشاد و 5 هزار و 581 تماس را مزاحمتی عنوان کرد.

انتهای پیام/2300/ز40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول