اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

چند فرمانده داعش به همراه مشاور البغدادی کشته شدند

37 تروریست داعشی به همراه مشاور سرکرده این گروهک در بمباران‌های ائتلاف آمریکا در استان نینوی و ارتش عراق در استان صلاح‌الدین از پا در آمدند.

چند فرمانده داعش به همراه مشاور البغدادی کشته شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حملات هوایی ارتش عراق با همکاری «الحشد الشعبی»، و از سویی دیگر ائتلاف آمریکا، شماری از فرماندهان و نزدیکان ابوبکر البغدادی سرکرده اصلی داعش، کشته شدند.

«غیاث السورچی» مسئول رسانه‌ای حزب «اتحاد میهنی کردستان» در استان نینوی، از کشته شدن 37 عضو گروهک تکفیری داعش به همراه «ابو ابراهیم الحدیدی» مشاور ابوبکر البغدادی و «سام اسماعیل السبعاوی» فرمانده بخش آموزش کودکان داعش در بمباران‌های هوایی ائتلاف آمریکایی در استان نینوی خبر داد.

وی به شبکه السومریه عراق گفت: هواپیماهای ائتلاف بین‌المللی در منطقه «حاوی» در شمال القیاره اقدام به بمباران مواضع داعش کردند که 9 تن از عناصر این گروهک کشته شدند، در بمباران دیگر، کاروان داعش در بین منطقه «عین الجحش» و روستای «غزیل» در جنوب موصل هدف قرار گرفت و 20 عضو داعش به همراه «ابو ابراهیم الحدیدی» از پای در آمدند.

السورچی افزود: هواپیماها همچنین انبار مهمات داعش را در روستای «الصلاحیه» در منطقه القیاره، هدف قرار دادند که با انهدام کامل این انبار، 4 تروریست داعشی نیز کشته شدند.

به گفته وی، در بمباران منطقه «المأمون» در موصل یک خودرو هدف قرار گرفت که در طی آن «سام اسماعیل السبعاوی» فرمانده یگان آموزشی کودکان معروف به «اشبال الخلافه» به همراه دو تن از همراهانش کشته شدند.

همچنین در استان «صلاح الدین»، «ابو صهیب البدری» از نزدیکان ابوبکر البغدادی سرکرده اصلی داعش در حمله هوایی عراق نزدیک مسجد «نوری الجلوب» در منطقه «مطیبیجه» در شرق استان صلاح الدین کشته شد.

بنا بر گزارش منابع وابسته به «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) نام اصلی البدری «عبدالخالق احمد لطیف البدری» معروف به ابوصهیب بود که مسئول نظامی منطقه مطیبیجه محسوب می‌شد.

از دیگر فرماندهان میدانی داعش در این منطقه که در حملات هوایی ارتش عراق کشته شد، فردی معروف به «ابو خلف» بود که در کنار حداقل 10 نفر دیگر کشته شد.

انتهای پیام/ص

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول