اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

شعبه جدید دارالقرآن امام علی(ع) در بیت شهید مدرس افتتاح شد/ ثبت رکورد جدید در مسابقات دارالقرآن

بیت شهید مدرس با همت مسئولان دارالقرآن امام علی(ع) به عنوان شعبه جدید این دارالقرآن احیا و افتتاح شد.

شعبه جدید دارالقرآن امام علی(ع) در بیت شهید مدرس افتتاح شد/ ثبت رکورد جدید در مسابقات دارالقرآن

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس شعبه جدید دارالقرآن امام علی(ع) با حضور حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در منزل شهید آیت‌الله سید‌حسن مدرس افتتاح شد.

چندی پیش خانه شهید مدرس با همت مسئولان دارالقرآن امام علی(ع) خریداری و پس از بازسازی و احیا به عنوان شعبه جدید این دارالقرآن افتتاح شد.

 

 

در این برنامه آقایان محمدحسین سبزعلی، حامدشاکرنژاد و سعید پرویزی به تلاوت پرداختند و در ادامه حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در سخنانی اقدام آقای انصاری را در احیای این مکان مقدس ستود و افزود: اینگونه حرکت‌های خداپسندانه در دنیای امروزی گامی است در جهت جهاد فرهنگی.

وی آیت‌الله مدرس را هم‌ ردیف آیت‌الله نائینی دانست و گفت: آیت‌الله مدرس در صف اول مبارزه با استعمار بود و بین دین و سیاست ارتباط برقرار کرد. همچنین در منزل شهید مدرس اتفاقات زیادی در راستای احیای دین رخ داد و امید است این مکان پشتوانه انقلاب اسلامی باشد.

 

 

در ادامه مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن امام علی(ع) ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این دارالقرآن گفت: به لطف خدا و با احیای منزل شهید مدرس شعبه جدید دارالقرآن امام علی(ع) افتتاح و جلسات قرآن استاد سبز‌علی در آن برگزار خواهد شد.

وی به ثبت رکورد شرکت‌کنندگان در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در بخش بانوان اواخر شهریور برگزار می‌شود و امسال 5 هزار 200 نفر برای شرکت در مسابقات نام‌نویسی کردند که این آمار در نوع خود رکوردی بی‌سابقه است.

 

 

مدیر دارالقرآن امام علی(ع) ادامه داد: امسال 500 حافظ کل، 525 حافظ 20 جزء، هزار و 175 حافظ 10 جزء، هزار و 350 حافظ 5 جزء، هزار و 300 نفر حافظ 2 جزء، حدود 90 قاری رشته تحقیق، 210 قاری رشته ترتیل در مسابقات شرکت‌ کرده‌اند که از این بین 2 هزار و 400 نفر از تهران در مسابقات شرکت کرده‌اند.

به گزارش فارس خانه شهید مدرس بیش از 80 سال به صورت متروکه در جنوب تهران واقع شده بود که باهمت این افراد تبدیل به دارالقرآن و موزه‌ای دیدنی شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت 8 الی 16 برای بازدید از بیت شهید مدرس به نشانی خیابان ری، خیابان امین حضور، خیابان جاویدی، کوچه مدرس، پلاک 5 مراجعه کنند.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول