اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ترویج گفتمان ازدواج آسان

زوج‌های نیازمند با «آینه شمعدون» راهی خانه بخت می‌شوند

طرح «آینه شمعدون» با هدف جذب کمک‌های مردمی برای تامین جهیزیه زوج‌های نیازمند در زنجان اجرایی می‌شود.

زوج‌های نیازمند با «آینه شمعدون» راهی خانه بخت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ازدواج از مهمترین تاکیدات دین اسلام است و تلاش اغلب دستگاه‌های فرهنگی نیز فراهم ساختن زمینه‌ای برای ازدواج آسان جوانان و به دور از تجملات است.

در همین راستا و با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی، طرح ملی «آینه شمعدون»  با هدف جذب کمک‌های مردمی برای تامین جهیزیه زوج‌های نیازمند در آستانه ازدواج زیر پوشش کمیته امداد طراحی شده است.

این  طرح با مشارکت مردمی و مساعدت بین بخشی نهادهای حاکمیتی، در قالب تهیه جهیزیه مورد نیاز نوعروسان اجرایی می‌شود.

بر همین اساس نخستین نشست «طرح ملی آینه شمعدون» در زنجان با حضور فعالان حوزه تامین جهیزیه و ازدواج آسان برگزار شد.

مسؤول استان‌های طرح ملی آینه شمعدان در این نشست با اشاره به اهداف اجرای «طرح ملی آینه شمعدون» اظهار کرد:

طرح ملی آینه شمعدون برای خرید جهیزیه‌ی بیش از 75 هزار نوعروس نیازمند با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و خیرین اجرایی خواهد شد.

روح‌الله کاظمی با بیان اینکه جامعه هدف طرح آینه شمعدون همه زوج‌های مستضعف زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در سطح کشور و همه افراد بازمانده از ازدواج در نتیجه بضاعت کم مالی هستند، اضافه کرد: این طرح با هدف برجسته سازی مسئله ازدواج و خانواده در کشور، ترویج گفتمان ازدواج آسان، ترویج گفتمان و فعالیت‌های اجتماعی و خیرخواهانه در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه هدف طرح آینه شمع‌دون زوجهای نیازمند در سراسر کشو است، بر راه‎‌اندازی دبیرخانه آینه شمعدان در راستای انسجام بخشی به فعالیت‌ها و هماهنگی بین مجموعه‌های فعال در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش فارس از جمله موارد مطروحه در این جلسه هماهنگی شامل اعلام آمادگی توسط خیرین و موسسات حاضر در نشست برای همکاری های بعدی در تهیه جهیزیه، ارائه اطلاعات مربوطه به زوج‌های جوان توسط کمیته امداد و برخی از موسسات همچون آبشار عاطفه ها و... در رسیدن به یک لیست مشترک از نیازمندان و زوج‌های اولویت دار در استان، راه‌اندازی و تکمیل بانک اطلاعاتی از خیرین و موسسات فعال در این زمینه، تهیه تعدادی جهیزیه در صورت توانمندی برای عید غدیر و مانور تبلیغاتی در راستای فضاسازی و اطلاع‌رسانی عمومی این طرح بود.

گفتنی است، این نشست با حضور دبیر بنیاد خاتم استان، معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان، مسؤول موسسه کوثر، مسؤولان موسسه آبشار عاطفه‌ها، مدیر موسسه ترنم مهر باران، بسیج دانشجویی، کانون مساجد، جامعة‌القرآن و جمعی از خیرین فعال در این زمینه برگزار شد.

انتهای پیام/73005/ن30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول