اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور:

دسترسی زنان به فرصت‌ها برای بروز توانمندی‌ها کم است

مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور با بیان اینکه ظرفیت 50 درصد جامعه زنان مورد غفلت قرار می‌گیرند، گفت: در کشور ما دسترسی زنان به فرصت‌ها و موقعیت‌های بروز توانمندی‌ها کم است.

دسترسی زنان به فرصت‌ها برای بروز توانمندی‌ها کم است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، فهیمه فرهمندپور عصر امروز در نشست با جمعی از مسؤولان امور بانوان دستگاه‌های اجرایی و دولتی این شهرستان با اشاره به اینکه کسانی در حوزه زنان کار می‌کنند با دغدغه هستند و برای پرورش نسل امروز به عنوان مادران فردا تلاش می‌کنند، اظهار کرد: در تقسیم‌بندی فعالیت‌ها بین زنان و مردان خط‌کشی نشده است.

وی با بیان اینکه در کشور ما دسترسی زنان به فرصت‌ها و موقعیت‌ها کم است، افزود: بانوان فقط به 27 مورد از فضاها دسترسی دارند.

مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور با اشاره به اینکه عدالت پیام دین ما و راز توفیق پیامبر(ص) ما هنگام دعوتش بود، بیان کرد: عدالت ممکن است تفاوت‌هایی مبتنی بر توزیع عادلانه باشد که این امری عادی است.

این مسؤول با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته به طور نسبی توزیع نسبتا عادلانه فرصت‌ها و امکانات عادلانه شده است، تصریح کرد: در ساختار فکری خودشان توانسته‌اند مسأله توزیع عادلانه را نهادینه کنند به نحوی که لازم نیست در ساختار ریاست جمهور نماینده داشته باشد برای امور بانوان، چون مسائل حل شده است.

فرهمندپور تشریح کرد: وقتی عدالت اجرا شود دیگر چیزی به عنوان نماینده بانوان لازم نیست و امنیت زنان یکی از شاخصه‌های دولت کریمه مهدویت است.

وی بخش قابل توجه مطالبه زنان را به عنوان مطالبه یک زن ندانست و گفت: یکی از ابزارهای تحقق عدالت جنسیتی همین ساختارهای بانوان است و مشاور امور بانوان یعنی اصلی‌ترین حوزه کارشناسی در یک دستگاه برای بررسی ماموریت‌های آن دستگاه با امور بانوان است.

مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور با تأکید بر اینکه 50 درصد جامعه زنان مورد غفلت قرار می‌گیرند، تصریح کرد: آمار بازماندگان از تحصیل دختران بیشتر از پسران است و بنابراین رصد وضعیت زنان در راستای ماموریت‌های هر دستگاه وظیفه امور بانوان است.

فرهمندپور در پایان با اشاره به اینکه آنچه را که برای دختران‌مان می‌خواهیم برای همسران فرزندان‌مان نمی‌خواهیم، توضیح داد: یکی دلایل تعارض خانواده‌ها این است که دیدگاه زنان و مردان به زندگی متفاوت است.

انتهای پیام/86019/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول