اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات:

از پراکنده‌کاری در عتبات جلوگیری کردیم

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه از مسئولین دستگاه‌ها خواسته‌ایم تسهیل کننده فعالیت‌های ستاد بازسازی باشند گفت: معتقدیم فعالیت در این مسیر به اقدامات همه دستگاه‌ها برکت داده و خدمت به اهل بیت افتخار خواهد بود.

از پراکنده‌کاری در عتبات جلوگیری کردیم

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس،‌ جلسه هم‌اندیشی مسئولان ستادهای بازسازی عتبات عالیات در وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مختلف صبح امروز سه‌شنبه با حضور نمایندگان آنها برگزار شد.

حسن پلارک مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در این نشست با بیان اینکه ستاد بازسازی مدعی استقلال در امورات خود نیست گفت: این ستاد نماینده همه اقشار مختلف مردم است و در همین راستا مجموعه‌ای از هیات‌های امنا در استان‌های مختلف تشکیل شده و به دنبال جذب کمک‌های مردمی هستیم.

وی افزود: در مسیر اقدامات و فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات می‌کوشیم تا از پراکنده‌ کاری جلوگیری کرده و از طرف دیگر برای کمک به مدیران عتاب مقدسه در عراق باید به شخصه در این کشور حضور پیدا می‌کردیم چرا که برخی هنرها اختصاصا به ایران اسلامی متعلق است.

پلارک خاطرنشان کرد: بعد از سقوط صدام کشور عراق به عنوان یک کشور اسلامی به پیشرفت‌های خوبی نائل شده و البته اقدامات ما در آنجا به خوبی برنامه‌ریزی و اجرایی شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه برای جلوگیری از هدر رفت نذورات مردمی واریز شده به ستاد عتبات عالیات این تشکیلات سازماندهی شده است گفت: تمام برنامه‌های ما در 10 سال گذشته در راستای این بوده که نذورات مردمی در مسیر اصلی و هدف تعیین شده آن هزینه شده تا برنامه‌های بازسازی در این مسیر بخوبی اجرا شود.

پلارک اظهار داشت: به جرات می‌توانم بگویم که امروز به هیچ وجه نذری وجود ندارد که در جای دیگری به جز نیت اصلی نذر کننده هزینه شده باشد و یا اینکه پروژه‌ای اجرا شود و چند ماه بعد از آن پشیمان شویم زیرا برای تمامی آنها برنامه‌ریزی قبلی صورت گرفته و نظارت مستمر بر آنها وجود دارد.

وی گفت: در راس شورای هیات امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام سید رضا تقوی نماینده ولی فقیه و رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قمی معاون بین‌المللی دفتر مقام معظم رهبری، سرلشگر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی نماینده ولی فقیه در سپاه قدس و بنده در این هیات امنا حضور داریم. 

پلارک تصریح کرد: در دولت‌های هشتم تا یازدهم تاکید بر ورود دستگاه‌های دولتی، سازمان‌ها،‌نهادهای مختلف و مردم عزیز ایران در امر بازسازی عتبات عالیات داشتیم. ضمن اینکه معتقدیم جمعیت آماری قابل توجهی از کشور در دستگاه‌های اجرایی، قوای سه گانه و نیروهای مسلح حضور دارند که با  توجه به حضور نمایندگان آنها در این نشست اطلاع‌رسانی و دسترسی به این کارمندان، هدایت و جمع‌‌آوری نذورات شان برایمان مهم است.

وی افزود: اطلاع‌رسانی از نحوه‌های مختلف کمک‌رسانی به ستاد بازسازی عتبات عالیات برای این ستاد از اهمیت بالایی برخوردار است.

پلارک از نیروهای مسلح از جمله ا رتش خواست تا بین پرسنل خود از نحوه‌های متفاوت اطلاع‌رسانی ستاد بازسازی عتبات عالیات مطالبی را بیان کنند ضمن اینکه معتقدیم ظرفیت‌های بالای ترابری و مهندسی در ارتش برای جابجایی زائرین اربعین وجود دارد که می‌تواند کمک حال ما در این مراسم باشد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات همچنین از وزارتخانه‌های ارشاد و دیگر دستگاه‌ها خواست تا ستاد بازسازی عتبات را یاری کرده و از هیچ کمکی دریغ نکنند.

وی با تاکید بر اینکه این ستاد به هیچ وجه به دنبال هزینه کرد نذورات مردمی در امورات اجرایی و ساخت و ساز ساختمان و امکانات نیست افزود: دستگاه‌های مختلف امکاناتی دارند که می‌توانند ستاد عتبات عالیات در مسیر خدمت به اهل بیت کمک کنند.

وی افزود: خدمت به اهل بیت در بین تمامی مسلمانان وجود دارد و حتی آنها معتقدند که این موضوع می‌تواند بخشی از کفاره گناهانشان به حساب آید. ضمن اینکه این خدمت می‌تواند کمک حال جوانان و خانواده‌ها برای دوری از انحرافاتشان باشد.

پلارک از مسئولین دستگاه‌ها خواست تا در مسیر اقدامات و فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات کمک کرده و تسهیل کننده امور آن باشند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: در موضوعات مختلف دستگاه‌های دولتی،‌ قوای 3گانه و نیروهای مسلح می‌توانند به یاری ما آمده ولی انتظار کار خلاف از آنها نداریم.

وی تصریح کرد: کمک دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مختلف به ستاد بازسازی عتبات عالیات قطعا به کار آنها برکت می‌دهد ضمن اینکه همه مدیران و مسئولین خدمت به اهل بیت را برای خود افتخار می‌دانند.

وی با اشاره به واگذاری برخی شرکت‌ها براساس اصل 44 قانون اساسی نیز گفت: حدود 3500 دستگاه بر اساس این اصل واگذار شده که مجامع نیمه دولتی و نیمه خصوصی آنها می‌تواند کمک‌های مالی بسیار خوبی را به ستاد بازسازی عتبات عالیات انجام دهد چرا که می‌دانیم فرمان بسیاری از شرکت‌های  واگذار شده به دلیل وجود روسای دولتی بر مجامع آنها در دستان وزرا قرار دارد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از مدیران دستگاه‌های دولتی خواست با صرفه جویی هزینه‌های جمع‌آوری شده این امر را برای بازسازی عتبات عالیات در نظر بگیرند.

پلارک افزود: تاریخچه ساخت عتبات عالیات قطعا مایه افتخار ایرانیان است ضمن اینکه تلاش ما برای حفظ آثار موجود در عراق می‌باشد.

وی گفت: یکی از گنبدهای امام حسین (ع) هدیه ناصرالدین شاه و نامش هم بر روی این گنبد حکاکی شده است لذا به دلیل وجود همین آثار است که از وزارت ارشاد ایران خواسته‌ایم تا در ثبت این آثار در عتبات عالیات به ما کمک کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با تاکید بر اینکه باید پیوند ملل ایران و عراق در منطقه با توجه به وضعیت نگران کننده آن تقویت شود اظهار داشت: در منطقه جنگ به راه انداخته اند تا بین فرهنگ و ملل ایران و عراق فاصله ایجاد کنند در حالی که مسئولین باید بکوشند تا تنها فاصله بین این 2 ملت مرزهای اداری باشد.

وی با اشاره به اظهار نظر یکی از مسئولین عراقی به نقل از رئیس دیوان کویت گفت: حضور فرهنگی ایران در عراق و سفرهای متعدد سردار سلیمانی به این کشور باعث عصبانیت و دیوانه شدن سران و دولت‌های منطقه شده است.

پلارک با تاکید بر اینکه باید شیعیان منطقه در راستای توسعه عتبات عالیات عراق قدم بردارند گفت: شیعیان دیگر کشورهای جهان، جمهوری اسلامی ایران را محل رجوع بسیاری از اقدامات خود می‌دانند.

وی تاکید کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات 5 هزار میلیارد تومان پروژه تعریف شده در عراق دارد که هم اکنون 2 هزار میلیارد تومان آن جاری است.

پلارک افزود: با تلاش‌های فراوان و ساخت و ساز پروژه‌های مختلف در حرم حضرت علی توسعه این حرم تا 20 برابر ظرفیت گذشته افزایش پیدا خواهد کرد که این موضوع برای خیلی از افراد باورپذیر نیست. ضمن اینکه سال 95 پایان پروژه توسعه حرم حضرت علی (ع) که با نام صحن حضرت فاطمه زهرا (س) مزین شده می‌باشد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: صحن حضرت فاطمه زهرا در حرم علوی در 110 هزار متر و در 3 طبقه به حرم اضافه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از اجرای پروژه‌های مختلف در صحن زیارتی سید الشهدا قرار است 100 هزار متر به فضای 20 هزار متری فعلی این صحن اضافه شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با تاکید بر اینکه در کاظمین کار جهادی انجام داده‌ایم افزود: توسعه این حرم را با اضافه کردن مسجد به آن آغاز و قرار است با ساخت صحن 5 هزار متری امام زمان و امام رضا (ع) و اضافه کردن آن به صحن اصلی حرم در طول 5 سال آینده اقدامات اساسی انجام شود.

وی با بیان اینکه شعاع 300 متری برای توسعه حرمین عسگرین در سامرا در نظر گرفته ایم افزود:هم اکنون منتظر شروع پروژه های اجرایی آن هستیم.

پلارک تصریح کرد: 2 ملت ایران و عراق باید با کار فرهنگی و گسترده با یکدیگر عجین تر از قبل شده و با همت جمهوری اسلامی ایران و خدمت خالصانه همه مدیران آن و عدم استفاده از بودجه دولتی و بهره‌برداری از کمک‌های مردمی شاهد نتایج پربار بازسازی عتبات عالیات باشیم. ضمن اینکه معتقدیم عتبات عالیات در عراق در 10 سال آینده تغییرات اساسی کرده و در همین راستا تلاش می‌کنیم تا انقلاب اسلامی ایران را به انقلاب جهانی امیرالمومنین و صاحب‌الزمان متصل کنیم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول