اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

از صداقت رجایی تا زیاده‌خواهی دولت یازدهم

همایش «راه رجایی» در دانشگاه تربیت معلم استان قزوین با حضور مسؤولان کشوری، استانی و شهرستانی برگزار شد که با حواشی متفاوتی همراه بود.

از صداقت رجایی تا زیاده‌خواهی دولت یازدهم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عصر روز گذشته ساعت 17 همایشی با عنوان راه رجایی در سالن شهید رجایی دانشگاه تربیت معلم استان قزوین با حضور مسؤولان کشوری، استانی و شهرستانی برگزار شد.

در این مراسم حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، غلامعلی رجایی مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، فریدون همتی استاندار قزوین، مدیران، مسؤولان، اصناف و بازاری‌ها نیز حضور داشتند.

ساعت شروع همایش ساعت 17 اعلام شده بود ولی صندلی‌های سالن شهید رجایی هنوز خالی است.

ساعت از پنج و نیم گذشته است اما سالن هنوز به اندازه ظرفیتش پر نشده و صندلی‌ها خالی به چشم می‌خورد.

مردم در ورودی درب سالن، پذیرایی ساده‌ای می‌شوند و کم‌کم به داخل می‌آیند، ساعت 17 و 35 دقیقه است و همچنان صندلی‌ها منتظر میهمانان هستند که بعد از دقایقی استارت برنامه زده شده و این همایش با قرائت قرآن شروع می‌شود و بعد از آن مجری به میهمانان خوش‌آمد می‌گوید و وصیت‌نامه شهید رجایی از سوی حضرتی‌ها مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرائت می‌شود.

سپس صوت سخنرانی شهید رجایی در سالن پخش می‌شود که سیستم صوتی یک لحظه قطع می‌شود و مجری که در کار اجرا کاردان است برنامه را به دست می‌گیرد؛ شهیدان آمده‌اند که راهشان الگوی زندگی مردمان باشد نه اسمشان وسیله‌ای برای سرکوب کردن همدیگر، آنان که جان را برای هدفشان و آرامش ملت داده‌اند در کدامین قاموس نوشته شده است که آرامش روحشان را برهم زنیم.

احترام به دولت‌ها حتی اگر دولت مورد نظر ما نیست به نوعی احترام گذاشتن به آراء و نظر مردمی است که آن دولت را به وجود آورده‌اند و این درس را رجایی خوب یاد داده است؛ شهید رجایی با تمام مخالفت‌هایی که با بنی‌صدر داشت احترام دولت را حفظ کرد.

در ابتدای برنامه غلامعلی رجایی مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از اخلاق‌مداری شهید رجایی می‌گوید و حرفهایش آدمی را به فکر فرو می‌برد که بین حرف و عمل‌هایمان چقدر فاصله افتاده است.

نویسنده سیره شهید رجایی از ویژگی‌های رجایی می‌گوید و ادامه می‌دهد که شهید رجایی یک فرد منحصر به فرد است و اینکه باید الگوی جامعه مدیریتی باشد.

وی از رفتار شهید رجایی می‌گوید و بیان می‌کند رجایی با تمام مخالفت‌هایی که با دولت بنی‌صدر دارد به دولت احترام می‌گذارد و او می‌گوید و تو می‌شنوی

و در ذهن هر شنونده‌ای تداعی می‌شود که باید یاد بگیریم که به دولت‌ها حتی اگر دولت مورد نظرمان نباشد احترام بگذاریم و این احترام واجب است.

* مردم سرزمین رجایی‌ها فیش‌های نجومی ندارند

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید: از مظلومیت شهید رجایی همین را بس کسی که از رجایی دم می‌زند فرسنگ‌ها از رجایی فاصله دارد و من می‌گویم از مظلومیت شهید رجایی و امثال رجایی‌ها همین را بس که با جان و خونشان به پای هدف و راهی که داشته‌اند، ایستاده‌اند ولی هنوز حاضر نیستیم با کارهایمان اسباب آرامش روحشان را فراهم کنیم.

تاریخ همیشه به یاد دارد که مردمان این سرزمین مردمانی با فهم و شعور هستند؛ اکثریت قریب به اتفاق مردم سرزمین رجایی‌ها نه فیش‌های نجومی دارند که دغدغه مالی داشته باشند تا شبشان را با آرامش به صبح برسانند و جوانان آن‌ها نه کار درست و حسابی دارند که با فراغ‌خاطر زیر نور ماه بنشینند و بنویسند، بنویسند و بنویسند و مردم بخوانند، بخوانند و بخوانند اما هیچ کدام راه به جایی نبرند.

وقتی میوه نوبر مردم سرزمین رجایی در بهار کیلویی هزاران تومان می‌شود ناخودآگاه مردم را به سطح شعوری می‌رساند که بفهمند و تشخیص دهند که آیا کسی که دم از رجایی می‌زند را باور کنند یا نه...

سخنرانی‌های رجایی که در این همایش پخش شد دغدغه گرانی را دارد و با امید می‌گوید که چون در شرایط جنگ هستیم وضعیت اینگونه است و در آینده نیز اوضاع بهتر خواهد شد...

و ای کاش بود و می‌دید که همدلی دولت و ملت در زمان جنگ بیشتر از زمان حالی است که در صلح هستیم.

پس از مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در خصوص زندگی رجایی و ویژگی‌های بارز این شهید به سخنرانی پرداخت و اقدامات دولت را تشریح کرد.

و در پایان همایش که نزدیک به ساعت هشت شب بود از کتاب سیره شهید رجایی نوشته غلامعلی رجایی رونمایی شد... و همایش به پایان رسید...راه رجا همچنان ادامه دارد...

انتهای پیام/77026/صا40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول