اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه کردستان:

توسعه کمی و کیفی اولویت دانشگاه کردستان است/ چاپ 450 مقاله علمی در نشریات معتبر داخلی و خارجی

رئیس دانشگاه کردستان، گفت: رشد کمی و کیفی اولویت دانشگاه بوده، هرچند دانشگاه کردستان در چند سال اخیر در بخش‌های مختلف پیشرفت قابل‌توجهی داشته است.

توسعه کمی و کیفی اولویت دانشگاه کردستان است/ چاپ 450 مقاله علمی در نشریات معتبر داخلی و خارجی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج‏‏، فردین اخلاقیان ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته دولت و روز کارمند در تالار مولوی دانشگاه کردستان، با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: کارمندان بازوان پرتوان دولت هستند و دستیابی به اهداف در گرو تلاش کارمندان و کارکنان یک مجموعه است و نقش آنها در مجموع به رشد و توسعه کشور منجر می‌شود.

رئیس دانشگاه کردستان تصریح کرد: اعضای هیأت علمی دانشگاه نیز جزو کارمندان و مستخدمین هستند و همه ما به خدمتگزاری ملت افتخار می‌کنیم.

وی‏ کار و تلاش، خدمتگزاری مناسب، احساس مسؤولیت و خلاقیت و نوآوری را از جمله شاخصه‌های خدمتگزاران صادق نام برد و گفت: دولت نیز در قبال مستخدمین مسؤولیت‌هایی دارد که به آنها توجه خواهد کرد.

به گفته رئیس دانشگاه کردستان‏، کار و تلاش صادقانه همواره در اذهان می‌ماند که شهیدان رجایی و باهنر به واسطه خدمت صادقانه و در کنار مردم‌بودن‏ ماندگار شده‌اند که باید کارمندان ما از این دو شهید بزرگوار الگو بگیرند.

وی در ادامه به فعالیت‌ها و اقدامات دانشگاه کردستان در سه ساله دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: خدمات و اقدامات خوبی انجام شده است که همه آنها برپایه زحمات همه مدیران و کارمندان دانشگاه بوده که امید است ما نیز سنگ‌بنای فعالیت‌های بیشتری را برای آینده بنیانگذاری کنیم.

اخلاقیان همچنین فعالیت دانشگاه در بخش‌های مختلف دانشگاه را مورد اشاره قرار داد و گفت: تصویب چارت سازمانی دانشگاه و توجه به استخدام‌های جدید،‏ به نتیجه رسیدن حساب‌های دو منظوره، تعریف بودجه عملیاتی برای واحدهای مختلف دانشگاه، آغاز پیاده‌سازی حسابداری تعهدی و حرکت به سمت حسابرسی به‌روز از جمله کارهای حوزه معاونت اداری مالی دانشگاه کردستان است.

رئیس دانشگاه کردستان گفت: در حوزه آموزشی نیز به گسترش در زمینه کمی و کیفی توجه شده است به‌نحوی که تعداد رشته‌های کارشناسی‏ ارشد و دکتری رشد خوبی کرده است و ایجاد رشته زبان و ادبیات کردی نقطه عطفی در تاریخ دانشگاه کردستان خواهد بود که سال گذشته راه‌اندازی شد.

وی اضافه کرد: حوزه نظارت و ارزیابی دانشگاه نیز بیش از گذشته فعال شده و تلاش بر این است تا تمام فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی استان مورد ارزیابی و نظارت قرار بگیرد.

اخلاقیان افزود: برای نخستین بار‏ ارزیابی دانشگاه کردستان مدنظر است که ارزیابی سال 93 انجام شده و نتیجه آن به زودی اعلام خواهد شد و فعالیت‌های 94 نیز توسط یکی از دانشگاه‌های هم‌ردیف انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: تهیه برنامه جامع آموزشی که جزو برنامه‌های راهبردی دانشگاه است تهیه شده که باید به تصویب هیأت امنا برسد.

رئیس دانشگاه کردستان تصریح کرد: وزارت علوم در حال حاضر به گسترش کمی روی خوش نشان نمی‌دهد اما به دلیل بومی‌گزینی و متناسب‌سازی رشته‌های آموزشی با ظرفیت‌ها و نیازهای کردستان‏ ما باید در توسعه کمی نیز تلاش کنیم.

اخلاقیان، گسترش فعالیت‌های واحد بین‌الملل را یادآوری کرد و پذیرش دانشجو از اقلیم کردستان عراق، تلاش برای اخذ پروژه‌های بین‌المللی، پشتیبانی از فعالیت گروه‌های بین‌المللی و تلاش برای ایجاد دبیرخانه ارتباط وزارت علوم با اقلیم در دانشگاه کردستان را از جمله فعالیت‌های بخش بین‌الملل برشمرد.

وی اضافه کرد: چاپ 450 مقاله از اعضای هیأت علمی در نشریات معتبر داخلی و خارجی بخشی از کار در حوزه پژوهشی دانشگاه کردستان است.

اخلاقیان، توجه به آداب و سنن اقوام ایرانی به ویژه کردستان، برگزاری همایش موسیقی کردی، ایجاد فضای شور و نشاط و برگزاری مراسمات مختلف را از دیگر فعالیت‌های دانشگاه کردستان عنوان کرد.

وی همچنین به فعالیت‌های حوزه عمرانی دانشگاه کردستان اشاره کرد و گفت: سال گذشته 5 میلیارد تومان در زمینه پروژه‌های عمرانی سرمایه‌گذاری شده که 1.5 میلیارد تومان آن از محل صرفه‌جویی‌های دانشگاه بوده است.

رئیس دانشگاه کردستان همچنین با اشاره به هزینه‌کرد 7 میلیارد تومان برای محوطه‌سازی، زیباسازی و فضای سبز دانشگاه، افزود: در مجموع در طول سه سال اخیر حدود 12 میلیارد تومان در حوزه عمرانی هزینه شده است.

بر اساس این گزارش، در پایان این مراسم از کارمندان بازنشسته دانشگاه کردستان تجلیل شد.

انتهای پیام/79001/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول