اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

متعصبانه برای توسعه همدان حرکت کنیم/ سرمایه‌گذاران بومی را حفظ کنیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار همدان گفت: متعصبانه برای توسعه استان حرکت کنیم.

متعصبانه برای توسعه همدان حرکت کنیم/ سرمایه‌گذاران بومی را حفظ کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضا قیاسی امشب در مراسم افتتاحیه نخستین فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای بخش خصوصی استان همدان با بیان اینکه باید درود به افرادی فرستاد که در خارج از کشور تولید پول کردند و در داخل کشور سرمایه‌گذاری کردند، اظهار کرد: شهرسازی و قوانین باید برای رفاه مردم رعایت شود و با هر فردی که سنگ‌اندازی کند در بدنه دولت باید برخورد شود.

وی با بیان اینکه همدان ظرفیت‌های بی‌بدیلی چون بزرگترین غار آبی جهان، بزرگترین شهر سفال جهان، فاصله زمانی کمتر از سه ساعت با 9 استان کشور، پنج آزادراه وجود دارد، افزود: این فرصت‌ها و زیرساخت‌ها برای استان همدان که در موقعیت مناسبی قرار گرفته که نه در مرز قرار گرفته و نه در مرکز مستقر است تا با مشکلات ویژه این مناطق نیز رو‌به‌رو نشده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار همدان با اشاره به اینکه قرارگیری همدان بین استان‌های مرزی و مرکزی کشور یک فرصت بزرگ است، تصریح کرد: مردم مومنی، متعهد، بافرهنگ و اصیل نیز از جمله فرصت‌های بزرگ استان همدان است.

وی وجود فرودگاهی با امکان نشست و برخواست هواپیماهای پهن پیکر و راه‌آهن با پیشرفت فیزیکی قابل توجه را از فرصت‌های استان همدان دانست.

قیاسی با بیان اینکه همدان، دارای بهترین آب و هوای در کشور است، ادامه داد: با وجود اینکه 2.5 درصد نرخ بیکاری استان زیر معدل کشور، نرخ مشارکت یک درصد بالای معدل کشور اما درآمد سالانه ناخالص سرانه استان همدان پایین‌تر از میانگین کشوری است که جای سئوال دارد.

وی با اشاره به اینکه احداث مجتمع تفریحی و توریستی عباس‌آباد یخ‌های همدان را آب کرد، خاطرنشان کرد: امروز شرایط تغییر کرده و مردم راه روشنی برای خود ترسیم کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار همدان با بیان اینکه اگر از سرمایه‌گذاران بومی حمایت نکنیم، سرمایه گذار غیر بومی چطور برای کار اعتماد می‌کند، گفت: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هر سه قوه پای کار آمدند.

وی با اشاره به اینکه ما برای رسیدن اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله و برنامه توسعه نیاز به سرمایه گذاری بخش خصوصی داریم، اظهار کرد: امروز رشد اقتصادی کشور به سه درصد مثبت رسیدیم و برای تحقق اهداف برنامه باید به نرخ هشت درصدی برسیم.

قیاسی با بیان اینکه دولت باید در حوزه آموزش، زیرساخت و سلامت ورود کند، افزود: سرمایه‌گذاری باید به وسیله بخش خصوصی چه داخلی و یا خارجی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که ما نتوانیم یک سرمایه‌گذاری داخلی را در آغوش خود جا دهیم، یک سرمایه‌گذاری غیر بومی را نمی‌توانیم جذب کنیم، تصریح کرد: سرمایه‌گذار ریسک پذیر نیست و برای هر اقدامی از کارشناسان و مشاوران استفاده می‌کند و با وسواس و حساسیت به پیش رفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار همدان با بیان اینکه وقتی سرمایه‌گذاران می‌بینند که بومی‌ها در استان دیگری فعالیت می‌کنند و به قول‌های خود در استان عمل نمی‌کنند، وارد استان نخواهند شد، ادامه داد: هر همدانی باید تعصب جذب سرمایه‌گذار داشته باشد تا همه به استان جذب شود.

وی با اشاره به اینکه برای استفاده از ظرفیت‌های بی‌نظیر استان همدان امروز باید به ثروت تبدیل شود، خاطرنشان کرد: امروز تنها در صورتی می‌توان همدان را به مقصد گردشگری بدل کرد که زیرساخت‌های لازم برای جذب افراد را به یک هزار و 700 جاذبه گردشگری استان را فراهم کرد که در حال ایجاد است.

قیاسی با بیان اینکه همدان شایسته هدف گردشگری است، گفت: نباید تنها به مسیر گردشگری بودن بسنده کرد بلکه باید با ایجاد امکانات و رفاهیات مختلف میزان ماندگاری مسافران را افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه باید به جوانی که در شهر خودش سرمایه‌گذاری کرده، دست مریزاد گفت، اظهار کرد: جایی که به نفع مردم، توسعه و حرکت جهشی برای آینده استان است باید سرمایه‌گذاری کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار همدان با بیان اینکه امروز درهای کشور ما گشوده شده، افزود: امروز گردشگران خارجی تشنه دیدار از ایران هستند تا ببینند در ایران چه می‌گذرد بنابراین باید آمادگی بیشتری برای استقبال از گردشگران داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در مشاغل کوچک و خانگی با سرمایه اندکی می‌توان اشتغال ایجاد کرد، تصریح کرد: خدمات یکی از بسترهای مناسبی را برای ایجاد اشتغال فراهم می‌کند.

قیاسی با تأکید بر اینکه متعصبانه برای توسعه استان حرکت کنیم، ادامه داد: برخود انقباضی و تنگ‌نظرانه باعث از بین رفتن فرصت‌ها خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجموعه‌های چون فروشگاه‌های بزرگ باعث ایجاد رضایتمندی مردم می‌شود، خاطرنشان کرد: باید از فرصت خدادادی که در اختیار استان قرار گرفته، بهره برده و نباید به وضعیت امروز بسنده کنیم.

انتهای پیام/89040/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول