اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

آیت‌الله خامنه‌ای:نمایندگان با بصیرت عمل کنند

آیت الله خامنه ای: نمایندگان مجلس نمی خواهند در کار دولت اخلال کنند می خواهند از روی بصیرت رای دهند.

آیت‌الله خامنه‌ای:نمایندگان با بصیرت عمل کنند

رخدادهای 8 شهریور 62

چکیده:

  • امام خمینی: آنچه مهم است خدمت کردن به همه طبقات خصوصا مستضعفین و محرومینی است که در طول تاریخ محروم بوده اند.

 

  • آیت الله خامنه ای : چگونه می توان به وزیری که انسان او را تا این ساعت ندیده و نشناخته و از برنامه های او کمترین اطلاعی ندارد رای اعتماد داد.

 

  • موسوی: هیئت دولت راه رجایی و باهنر را انتخاب کرده اند و دنبال آرمان شهیدان هستند.

 

  • هواپیماربایان بوئینگ فرانسوی اعلام کردند در صورتی که ایران موانع را از مقابل هواپیما برندارد آن را منفجر خواهند کرد.

 

  • زائران ایرانی در مدینه با فریاد مرگ بر آمریکا،مرگ بر اسرائیل و مسلمانان اتحاد اتحاد راهپیمایی کردند.

 

  • مرد 140 ساله مازندرانی درگذشت.

 

  • تفنگداران دریایی  آمریکایی علیه شیعیان لبنان وارد عمل شدند.

 

امام خمینی : من آقای عسکراولادی را مرد بسیار صالح و فداکاری می دانم

در سومین روز از هفته دولت رئیس جمهور به همراه نخست وزیر و اعضای هیئت دولت با امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی دیدار کردند .

حضرت امام خمینی در این دیدار خطاب به دولتمردان فرمودند :من کراراً به آقایان عرض کرده ‏ام و حالا هم باز تکرار می‏کنم که خدمتگزار باشید به این ملتی که آن دست‏های خیانتکار را قطع کرد و این امانت را به شما سپرد. در هر صورت آنی که برای شما مهم است خدمت کردن به همۀ طبقات خصوصاً مستضعف‏ها، خصوصاً محرومینی که در طول تاریخ محروم بوده ‏اند این بیچاره ‏ها. باید خدمت کنید و خدمتتان را بگویید به آنها.

امام در مورد ترمیم کابینه و استعفای آقایان عسکر اولادی و توکلی و ترمیم کابینه نیز فرمودند :من این چند نفر وزیری که استعفا کردند خوب بعضی شان را خیلی می‏شناسم مثل آقای «عسکراولادی»، که ایشان هم نظیر آقای مرحوم عراقی از اول نهضت همراه بود و زحمت کشید، و من او را مرد بسیار صالحی، بسیار فداکاری می‏دانم. و بعضی آقایان هم در طول این جمهوری شناختم مثل وزیر کار که آن هم در طول این مدت که آشنا شدم می‏دانم که مرد صالح خوبی است. و مقتضای صلاح هم همین است. که وقتی دیدند که مثلاً بین دولت و آنها خیلی هماهنگی نیست، خوب، این پست را رها کنند یک پست دیگری بگیرند، و دولت را بگذارند که آن طوری که می‏خواهد عمل بکند. و بحمداللّه‏ دولت هم رو به این است که ان‏شاءاللّه مطالب را اصلاح بکند، گرانی را رفع بکند، ارزاق مردم خصوصاً، ارزاق مردم که موجب گرفتاری مردم است و ناراحتی بسیاری هم هست. البته ناراحتی در طبقۀ بالاست، آنهایی که گرانی برایشان چیزی نیست آنهاست که هی به مردم تزریق می‏کنند که ارزانی نیست و چه و کذا.در هر صورت امیدواریم که ان‏شاءاللّه این مسئله هم حل بشود، این مشکل هم حل بشود، و سایر مشکلات هم ان‏شاءاللّه حل بشود.(1)

آیت الله خامنه ای : معرفی وزرای جدید ناشی از یک تجدید نظر در کابینه است و من هم آن را تائید کردم

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان به مناسبت آغاز سومین سال فاجعه انفجار دفتر نخست وزیری در یک مصاحبه مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی شرکت کرد.

رئیس جمهور در این نشست خبری در پاسخ به این سئوال که  علت معرفی وزرای جدید مسکن،معادن وفلزات و کشاورزی به مجلس که استعفای آنها اعلام نشده بود چیست؟ گفت : لازم نیست هر استعفایی قبلا اعلام شود معرفی وزرای جدید ناشی از یک تجدید نظر در کابینه است و من هم آن را تائید کردم

رئیس جمهور در مورد عدم رای اعتماد مجلس به سه وزیر از پنج وزیر پیشنهادی نیز گفت : متاسفانه این قصور از جانب ما بود که ما قبلا با مجلس هماهنگی نکرده بودیم خیلی به جا بود که از برادرانی که در مجلس در کمیسیون های مربوط به این وزارتخانه ها مشغول کار هستند قبلا استعلام نظر می شد.چگونه می توان به وزیری که انسان او را تا این ساعت ندیده و نشناخته و از برنامه های او کمترین اطلاعی ندارد رای اعتماد داد من هم اگر جای این  برادران بودم رای موافق نمی دادم نمایندگان مجلس نمی خواهند در کار دولت اخلال کنند می خواهند از روی بصیرت رای دهند.(2)

موسوی :دولت راه رجایی و باهنر را انتخاب کرده است

به مناسبت سومین سالگرد فاجعه انفجار دفتر نخست وزیری مراسم باشکوهی با حضور مسئولان کشوری و لشکری و اقشار مختلف مردم در محل نخست وزیری برگزار شد. در این مراسم آیت الله خامنه ای رئیس جمهور ،نخست وزیرو اعضای هیئت دولت، آیت الله موسوی اردبیلی رئیس دیوان عالی کشور، اعضای شورای عالی قضایی،رئیس ستاد ارتش و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

آقای میر حسین موسوی در این مراسم گفت : هیئت دولت راه رجایی و باهنر را انتخاب کرده اند و دنبال آرمان آن شهیدان است.(3)

تهدید ربایندگان بوئینگ فرانسه به انفجار هواپیما

ربایندگان هواپیمای جت 727 ایرفرانس تا ساعت 5 بعد از ظهر امروز مهلت دادند که اگر خواسته هایشان براورده نشود هواپیما را با همه گروگان ها منفجر خواهند کرد.خروج نیروهای فرانسوی از چاد و لبنان ،قطع کمک های اقتصادی و نظامی به عراق و آزادی زندانیان عرب از زندان های فرانسه درخواست هواپیماربایان می باشد.

هم اکنون هواپیما در محاصره نیروهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران  قرار دارد و به دنبال این تهدید نیز تک تیراندازان نیروی ویژه موسوم به گروه ضد تروریست و هواپیماربایی با سلاح های مجهز برای حمله احتمالی و نجات جان گرو گان ها  در اطراف هواپیما مسقر شده اند.

این گزارش حاکیست دیروز یکی از گروگاه ها  که یک زن فرانسوی بود به علت بیماری شدید به همراه همسرش توسط هواپیما ربایان از هواپیما خارج شد و مقامات مسئول وی را به یکی از بیمارستان های تهران منتقل کردند چند ساعت بعد نیز هواپیماربایان خواستار بازگشت وی به داخل هواپیما شدند که این درخواست از سوی مقامات جمهوری اسلامی رد شد.هواپیما بایان  که خود را مجاهدین عراقی اعلام کرده اند.بر اساس آخرین گزارش ها خواستار فاصله گرفتن نیروهای امنیتی از هواپیما و اجازه به آنها برای پرواز به کشور دیگری شده اند که مقامات با این درخواست مخالفت کرده اند.(4)

تظاهرات ضد استکباری حجاج ایرانی در مدینه

حجت السلام موسوی خوئینی ها نماینده امام و سرپرست حجاج ایرانی به همراه جمعی از روحانیون وارد شهر مدینه شد و در میدان مسجد غمامه در مجاورت مسج النبی مورد استقبال هزاران زائر ایرانی و جمعی از زائران سایر کشورهای اسلامی قرار گرفت.

موسوی خوئینی ها در این مراسم خطاب به مقامت عربستان گفت : زائران ایرانی برای مقابله با شما نیامده اند بلکه هدف ما مبارزه با ابرقدرت آمریکا،شوروی و صهیونیسم است و تا محو و نابودی آنها دست از مبارزه خود برنخواهیم داشت. درپایان این مراسم حجاج ایرانی با  فریاد مرگ بر آمریکا،مرگ بر اسرائیل و اتحاد اتحاد راهپیمایی کردند.(5)

مرد 140 ساله کلاردشتی درگذشت

مرد کهن سال روستای حسن کیف کلاردشت پس از 140 سال عمر درگذشت. این شخص که میر موسی نام داشت در طول زندگی خود هرگز به پزشک مراجعه نکرد و از هیچ داروی شیمایی نیز استفاده نکرد وی تنها اخیرا در نتیجه کهولت سن یک قاشق شربت مصرف کرده بود.(6)

مداخله مستقیم آمریکا در جنگ داخلی لبنان

نبرد بین مسلمانان لبنان و دارودسته فالانژها سحرگاه دیروز مجددا با شدت بیشتری از سر گرفته شد. این دریگری های گسترده به دنبال ورود ارتش فلانژها به حومه جنوبی و غربی بیروت از شدیدترین درگیری ها میان افراد مسلح جنبش امل با ارتش وشبه نظامیان فالانژ محسوب می شود.تفنگداران نیروی دریایی آمریکا مستقر در اطراف فودگاه بیروت در جریان این نبردها به طور آشکار در کنار دار و دسته فالانژها و ارتش مارونی لبنان بر علیه مسلمانان حومه جنوبی بیروت وارد عمل شدند.در این درگیری ها 10 سرباز آمریکایی در حملات متقابل شیعیان کشته و زخمی شدند . تلویزوین لبنان نیز به تصرف نیروهای شیعه لبنان درآمد.

پی نوشت:

1. اطلاعات،8 شهریور 62، ص 14
2. جمهوری اسلامی ، 8 شهریور 62 ، ص10
3. اطلاعات، 8 شهریور 62 ، ص 3
4. اطلاعات،8 شهریور 62 ، ص3
5. کیهان،8 شهریور 62 ، ص 1
6. کیهان،8 شهریور 62 ، ص1
7. جمهوری اسلامی،8 شهریور 62 ، ص 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول