اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

فاطمه رهبر در گفت‌وگو با فارس:

نمایندگان مجلس بیمه زنان خانه ‌دار را در برنامه ششم توسعه لحاظ کنند

رئیس فراکسیون زنان مجلس نهم گفت: هم اکنون بهترین فرصت برای نمایندگان و اعضای فراکسیون زنان مجلس دهم است تا در بررسی مجدد برنامه ششم توسعه مواردی مانند بیمه زنان خانه‌دار را لحاظ کنند.

نمایندگان مجلس بیمه زنان خانه ‌دار را در برنامه ششم توسعه لحاظ کنند

فاطمه رهبر در گفت‌و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس گفت: همانگونه که قبلاً پیش بینی شده بود تعدادی از طرح‌ها و لوایح در فرآیند رسیدگی در کمیته‌ها و کمیسیون‌ها قرار داشت مانند لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل دارای شرایط خاص و بیمه زنان خانه دار، خوب است اینچنین طرح‌هایی که از اهمیت بالایی برخوردار است دوباره مورد بررسی قرار گیرد و بعد از یک فرجه قانونی دوباره مطرح شود چراکه گروه زیادی از بانوان ما منتظر این مسئله بودند.

وی ادامه داد: در مورد لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل دارای شرایط خاص شورای نگهبان با اصل موضوع مخالفتی نکرده است بلکه در مورد شیوه قانون نویسی مشکلاتی وجود داشته است که نمایندگان می‌توانند آن را تغییر دهند.

رئیس فراکسیون زنان مجلس نهم اظهار داشت: هم اکنون که برنامه ششم توسعه در حال تدوین است و کمیسیون تلفیق وقت قانونی داده است که به این برنامه رسیدگی مجدد شود وقت طلایی برای نمایندگان مجلس است.

رهبر ادامه داد: برنامه‌هایی که باید به صورت دائمی چارچوبی برای آنها از طرف نظام مشخص شود باید در برنامه ششم توسعه پیش بینی‌های لازم در مورد آن صورت بگیرد مانند کاهش ساعت کاری زنان شاغلی که دارای شرایط خاص هستند و یا بیمه زنان خانه‌دار که یک موضوع بسیار مهم است، هم اکنون که بنده در کمیته حضرت امام (ره) مشغول به کار هستم زنان مددجو تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و با پایان 10 سال با حقوق قابل قبولی مستمری بگیر می‌شوند.

وی تصریح کرد: هم اکنون فرصت طلایی برای نمایندگان مجلس و مخصوصاً نمایندگان زن مجلس و اعضای فراکسیون زنان است که در قالب برنامه توسعه ششم قرار دهند که دست دولت باز باشد و اگر نمایندگان مجلس هم زمانی بخواهند طرحی را ارائه دهند با ایراد شورای نگهبان مواجه نشوند چون الزام برنامه ششم بوده و باید انجام شود و اگر انجام نشود تخلف صورت گرفته است.

این نماینده سابق مجلس افزود: هم اکنون بهترین فرصت برای کلیه طرح‌ها و لوایحی است که از طرف دولت یا مجلس قرار است در آینده ارائه شود تا در برنامه ششم پیش بینی‌های لازم و مقدمات آن فراهم شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول