اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست انجمن روانشناسان مطرح شد

هیچ روانشناسی نمی‌تواند در جامعه ادعا کند که بیکار است/ ازدواج سفید یک تهدید برای جامعه

رئیس مرکز مشاوره پویا گفت: هیچ روانشناسی نمی‌تواند در جامعه ما ادعا کند که بیکار است و کار برای روانشناسان در سطح جامعه زیاد است.

هیچ روانشناسی نمی‌تواند در جامعه ادعا کند که بیکار است/ ازدواج سفید یک تهدید برای جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، محمدحسن طالبیان امشب در جلسه انجمن روانشناسان شهرضا با اشاره به اقدامات انجام‌شده در جهت راه‌اندازی انجمن روانشناسان شهرضا، اظهار کرد: اقدامات اولیه برای تأسیس این انجمن 8 سال پیش آغاز شده و ادامه فعالیت آن نیز به تلاش و کوشش دانشجویان تحصیلات تکمیلی در این رشته و نیروهای جوان بستگی دارد.

وی با بیان این که دامنه کار برای روانشناسان باز است، افزود: هیچ روانشناسی نمی‌تواند در جامعه ما ادعا کند که بیکار است و کار برای روانشناسان در سطح جامعه زیاد است، البته تمام کارها در جامعه به درآمد منتهی نمی‌شوند و روانشناسان باید از این عرصه‌ها تجربه کسب کنند.

رئیس مرکز مشاوره پویا با اشاره به مباحث مطرح شده در زمینه ازدواج سفید در سطح فضای مجازی، تصریح کرد: ازدواج سفید به ازدواجی می‌گویند که بدون هیچ سند و مدرکی صورت می‌گیرد و دو طرف ازدواج بنا بر علاقه برای مدتی هم‌خانه و هم‌بستر می‌شوند و پس از مدتی از یکدیگر جدا می‌شوند.

طالبیان ادامه داد: این مدل از ازدواج که با توجه به اصطلاح انگلیسی معادل با ازدواج سیاه که سند و مدرک دارد، بوده هیچ‌گونه جایگاهی در ایران ندارد و کسی این مدل از ازدواج را در ایران به رسمیت نمی‌شناسد. همچنین تمام فقها آن را حرام اعلام کرده‌اند، اما در برخی نقاط کشور شاهد رواج آن هستیم.

وی با اشاره به لزوم ادامه‌دار بودن این نوع جلسات هم‌اندیشی روانشناسان و مشاوران شهرضا، عنوان کرد: بنده به تمام روانشناسان و مشاوران شهر توصیه می‌کنم که در این جلسه حضور پیدا کنند تا تصمیمات مهمی در حوزه بهداشت روانی شهر اتخاذ شود.

رئیس مرکز مشاوره پویا با اشاره به لزوم نیازسنجی در حوزه روانی جامعه، خاطرنشان کرد: باید تمام تلاش خود را در جهت گسترش گروه همیاران سلامت شهر معطوف کنیم.

استاد و مدرس دانشگاه با اشاره به اقداماتی که وزارت بهداشت در راستای جداسازی روانشناسی بالینی از حیطه رشته‌های علوم انسانی انجام داده است، تصریح کرد: این اقدامات با مخالفت شدید تمام روانشناسان مواجه شد، زیرا موضوع روانشناسی انسان و رفتار انسان است و موضوعات انسانی به علوم انسانی اختصاص دارند.

طالبان با بیان این که در شهرستان شهرضا بالغ بر 300 نفر فارغ‌التحصیل روانشناسی و مشاوره وجود دارد، خاطرنشان کرد: این روانشناسان با گرایش‌های مختلف از بالینی و عمومی تا صنعتی و سازمانی و کودکان استثنایی در شهر حضور دارند که باید تحت عنوان یک انجمن متحد و فعال شوند.

وی در پایان با بیان امکان فعالیت بدون انجمن، عنوان کرد: شهرضا دارای 10 مرکز مشاوره است و می‌توان در این مراکز نیز فعالیت کرد.

انتهای پیام/63072/ر30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول