اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

سی و سومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور/34

کفاش: ایرادهای آیین‌نامه هدایت تحصیلی یرای سال آینده رفع می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از رفع ایرادهای آیین‌نامه هدایت تحصیلی برای سال آینده خبر داد.

کفاش: ایرادهای آیین‌نامه هدایت تحصیلی یرای سال آینده رفع می‌شود

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در دومین روز از سی و سومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، اظهار داشت: آیین‌نامه هدایت تحصیلی اسفند ماه 94 به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید و از اردیبهشت ماه سال 95 با امضای رئیس‌جمهور به همه استان‌ها ابلاغ شد که باید به دقت اجرا شود البته پس از تصویب نظام جامع هدایت تحصیلی که در حال تدوین است، جایگزین آن خواهد شد.

وی افزود: پس از اجرای آیین‌نامه هدایت تحصیلی، به دلیل عدم توجیه و تبلیغات مناسب و دیر ابلاغ شدن آن، حرف و حدیث‌هایی پیش آمد که ما برای سال آینده از مهر ماه دوره‌های آموزشی را برای همه اقشار آموزش و پرورش برگزار می‌کنیم و در سامانه هدایت تحصیلی نیز اشکالات جزئی وجود که برای سال آینده برطرف می‌کنیم.

کفاش ادامه داد: رئیس‌جمهور در یک حرکت هوشمندانه خطاب به وزیر گفت نباید در هدایت تحصیلی اجبار باشد و مقررات وفق مصوبات قانونی پیگیری شود که به دستور وزیر بین یک تا 5 درصد در زمینه هدایت تحصیلی انعطاف به وجود آمد.

وی ادامه داد: آیین‌نامه هدایت تحصیلی بر 4 مبنای استعداد، رغبت، نیاز و امکانات ساماندهی شد؛ سال آینده آزمون‌هایی که بومی شده با نظر معلمان، مشاوران، والدین و دانش‌آموز به صورت برنامه‌ریزی شده و دقیق انجام خواهد شد. همه همکاران و روسای مناطق باید مدافع هدایت تحصیلی باشند زیرا بر اساس نیاز و امکانات و توزیع متوازن برنامه ریزی شده است.

کفاش اضافه کرد: ما با بررسی امکانات و نیاز آینده کشور، مصلحت می دانیم که هدایت تحصیلی به صورت توزیع متوازن اجرا شود. نباید مبنای هدایت تحصیلی تنها میل و خواسته والدین باشد زیرا در این صورت امکانات و توزیع نیروی انسانی بر هم خواهد خورد.

وی گفت: در زمینه پایه ششم چون بدون آزمایش و به صورت یکباره اجرا شد، ما همواره با کمبودها و مشکلاتی روبه‌رو بودیم اما اگر به صورت مرحله‌‌ای و جزئی اجرا می‌شد چنین مشکلاتی پیش نمی‌آمد و اکنون پایه ششم آن سال به پایه نهم رسیده است و موظفیم آنها را در پایه دهم استقرار دهیم.

کفاش تصریح کرد: ما باید هدایت تحصیلی را با توجه به اشکالاتی که دارد با حوصله وصبر انجام دهیم و اختیاراتی را به مدیران مناطق با توجه به دستور رئیس جمهور برای انعطاف داده‌ایم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول