اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی:

خانه ریاضیات در اراک ایجاد شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: تشکیل خانه ریاضیات در اراک با توجه به جایگاه این شاخه در تمامی بخش‌ها باید در اولویت قرار گیرد.

خانه ریاضیات در اراک ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، شهریار فولادوند ظهر امروز در نشست اعضای شورای آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به اهمیت تشکیل خانه ریاضیات در شهر اراک اظهار کرد: این طرح مدت‌هاست که در دست پیگیری بوده و این نهاد آموزشی به دنبال ایجاد محلی به منظور تحقیقات رسمی و تخصصی در حوزه ریاضیات می‌باشد.

وی با اشاره به راه‌اندازی خانه ریاضیات در تعداد زیادی از استان‌های کشور افزود: در برخی از استان‌ها راه‌اندازی خانه ریاضیات با همکاری نهادهای دیگر صورت گرفته است که انتظار می‌رود در اراک نیز دستگاه‌ها همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند تا این طرح با موفقیت عملیاتی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: اهداف آموزش ریاضیات در مقاطع تحصیلی مختلف متفاوت است، اما هدف اصلی از آموزش ریاضیات توسعه قدرت درک و فهم و استدلال، ایجاد طرز فکر صحیح، به وجود آوردن روش استدلال و تفکر منطقی و ایجاد آفرینش‌های فکری در فرد است.

فولادوند در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اهمیت اجرایی شدن طرح تربیت جنسی دانش‌آموزان ادامه داد: در صورت تصویب و اجرایی شدن این طرح در سال تحصیلی جدید طرح تربیت جنسی ویژه در مقطع پیش دبستانی عملیاتی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: خودمراقبتی باید از سنین پایین به افراد آموزش داده شود، چراکه این اقدام زمینه‌ساز کاهش بسیاری از مشکلات بعدی در جامعه خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: این طرح با هدف توضیح این مسئله و رعایت نکات شرعی و اخلاقی اجرایی خواهد شد و هدف از اجرای این طرح آموزش مسائل جنسی به کودکان نخواهد بود.

فولادوند ادامه داد: خانواده‌ها ممکن است مهارت لازم و کافی را در زمینه ارائه اطلاعات به فرزندان خود نداشته باشند و یا اینکه در این زمینه شرم و حیا اجازه ندهد که کودک خود را نسبت به خودمراقبتی جنسی آگاه کنند، لذا آموزش خانواده‌ها باید قبل از آموزش به کودکان مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: کودکان باید محدودیت‌ها، برقراری ارتباطات سالم و ناسالم را بشناسند تا از آسیب‌های روانی در امان باشند و در صورت موافقت اعضای شورای آموزش و پرورش این طرح امسال در مدارس اجرایی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در ادامه با اشاره به میزبانی اراک در سی و سومین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان پسر سراسر کشور افزود: این اقدام به طور حتم پویایی ورزش و آموزش و پرورش استان را به همراه خواهد داشت.

فولادوند تصریح کرد: با توجه به اینکه حضور این افراد از سراسر کشور می‌تواند زمینه‌ساز رشد و ارتقای استان و شهر اراک باشد، تمامی دستگاه‌ها باید همکاری و تعامل بیشتری را با آموزش و پرورش داشته باشند.

انتهای پیام/87009/ز40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول