اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزارت آموزش و پرورش خبر داد

آموزش رایگان پیش‌دبستانی در مناطق دو زبانه کشور/ اختصاص بودجه 50 میلیارد تومانی توسعه پیش‌دبستانی

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از آموزش رایگان 150 هزار نوآموز در مناطق دو زبانه کشور خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال 150 هزار نوآموز در مناطق دو زبانه کشور تحت پوشش دوره یک‌ساله رایگان پیش‌دبستانی قرار بگیرند.

آموزش رایگان پیش‌دبستانی در مناطق دو زبانه کشور/ اختصاص بودجه 50 میلیارد تومانی توسعه پیش‌دبستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد دیمه‌ور در حاشیه گردهمایی معاونین پیش‌دبستانی و دبستان کشور که ظهر امروز در مجتمع فرهنگی امام علی(ع) مشهد برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این گردهمایی به منظور تبیین برنامه‌های معاونت و هم فکری و تعامل با استان‌ها و تبادل‌نظر برای فعالیت‌های سال آینده تحصیلی برگزار شد.

وی با بیان اینکه این همایش فرصت مناسبی برای انعقاد تفاهمنامه است، افزود: همکاران در سه دفتر پیش‌دبستانی، دبستانی و عشایر برای تبادل تفاهم‌نامه با استان‌ها و رایزنی در خصوص تعیین مبنایی برای عمل از این فرصت استفاده خواهند کرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در این اجلاس مسائل، مشکلات و موانعی که برای پیشرفت برنامه‌های آموزش ابتدایی وجود دارد بیان می‌شود، تصریح کرد: معاونان آموزش ابتدایی کشور در این اجلاس با تعامل و همفکری برای بهبود و ارتقاء آموزش ابتدایی کشور تلاش خواهند کرد.

دیمه‌ور با اشاره به اینکه در ردیف بودجه دولت 50 میلیارد تومان برای توسعه کمی و کیفی پیش‌دبستانی گنجانده‌شده است، خاطرنشان کرد: این گردهمایی فرصت مغتنمی برای هدف‌گذاری و شاخص گذاری‌های توسعه کمی پیش‌دبستانی با استان‌هاست.

وی از آموزش رایگان 150 هزار نوآموز در مناطق دو زبانه کشور خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال حداقل 150 هزار نوآموز در مناطق دو زبانه کشور تحت پوشش دوره یک‌ساله رایگان پیش‌دبستانی قرار بگیرند و در سایر استان‌ها روند توسعه افزایش پیدا خواهد کرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مجاورت این گردهمایی را در تقویت انگیزه و روحیه کارمندان مؤثر دانست و افزود: برگزاری این گردهمایی در کنار بارگاه رضوی موجب تقویت روحیه و انگیزه برای شروع برنامه‌ریزی‌های سال تحصیلی خواهد شد.

دیمه‌ور با تشریح فعالیت‌های معاونت ابتدایی تصریح کرد: اولویت معاونت آموزش ابتدایی توسعه منابع انسانی است؛ یعنی آموزش معلمان اما در حوزه مدیریت آموزشگاهی طرح تدبیر را راه‌اندازی کردیم.

وی با بیان اینکه طرح تدبیر توانسته بدنه و شاکله مدیریتی مدارس ابتدایی کشور را نظم دهد، خاطرنشان کرد: در استان خراسان رضوی اقدامات بسیار ارزشمندی در این زمینه شده است و این استان در این زمینه در جهت آموزشی و ارتباط و تعامل با استان‌های دیگر مرجعی بسیار موفق در زمینه طرح تدبیر است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: امسال طرح تدبیر با قوت بیشتری به فعالیت می‌پردازد و هم دوره‌های آموزشی برای مدیران و هم سازوکارهای عملیاتی شدن برنامه‌های طرح تدبیر با جدیت بیشتری انجام خواهد شد.

دیمه ور از طرح انسداد مبادی بی‌سوادی به صورت ویژه برای چهار استان کشور خبر داد و گفت: طرح انسداد مبادی بی‌سوادی در 4 استان آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، جنوب استان کرمان و هرمزگان به صورت ویژه برای ارتقاء پوشش تحصیلی و افزایش شاخصه‌های اصلی این استان‌ها موردتوجه است.

وی طرح انسداد مبادی بی‌سوادی را کمک به جذب کودکان بازمانده از تحصیل دانست و افزود: این طرح به جذب کودکان بازمانده از تحصیل و فراخوان کودکان کار و ارائه آموزش‌های ضروری برای آن دسته از کودکانی که نیاز به انعطاف در برنامه درسی دارند، کمک خواهد کرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش کیفیت‌بخشی به کلاس‌های چندپایه را جزء اولویت‌های معاونت دانست و تصریح کرد: در سطح کشور 52 هزار کلاس چندپایه با جمعیتی بالغ بر 700 هزار دانش‌آموز وجود دارد که این کلاس‌ها اقتضائات خاصی دارند و لازم است برای توسعه خدمات کیفی تعلیم و تربیت در این مدارس تدابیر ویژه‌ای انجام شود.

دیمه‌ور ایجاد دبیرخانه کلاس‌های چندپایه در استان خراسان رضوی را یکی از تدابیر ویژه دانست و خاطرنشان کرد: در این زمینه تلاش‌های ارزشمندی انجام‌شده است که برگزیدگان معلمان چندپایه تحت جشنواره کشوری «جلوه‌گاه اثر و اندیشه» در مشهد به‌زودی تقدیر خواهند شد.

وی برنامه‌های معاونت در حوزه عشایر را کیفیت‌بخشی به خدمات و پوشش تحصیلی دانست و گفت: مرحله کشوری جشنواره جابر بن حیان که در مردادماه برگزار خواهد شد در مورد برنامه‌های مربوط به عشایر است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری جشنواره «دانش‌آموز، مؤلف» خبر داد و افزود: این جشنواره در مورد دانش‌آموزان مقطع دبستان است که دست‌به‌قلم برده‌اند و همچنین از فعالیت‌هایی در زمینه تولید محتوا برای آموزش معلمان و مدیران مدارس ابتدایی در این همایش رونمایی خواهد شد.

دیمه‌ور تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم حدود 7 میلیون و 700 هزار نفر در سال تحصیلی جدید در مدارس ابتدایی کشور مشغول به تحصیل شوند و پوشش دبستانی به 5.98 درصد برسد و حدود 900 هزار نفر در پیش‌دبستانی ثبت‌نام کنند که امیدواریم پوشش پیش‌دبستانی به 65 درصد برسد.

انتهای پیام/3268/ط40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول