اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد

ضرورت احداث پد فرود بالگرد در ارتفاعات کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آتش‌سوزی‌های اخیر در مناطق صعب‌العبور و صخره‌ای استان، بر ضرورت احداث پد بالگرد در این مناطق تأکید کرد.

ضرورت احداث پد فرود بالگرد در ارتفاعات کهگیلویه و بویراحمد

عزت‌الله بهشتی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، منابع طبیعی را یکی از با ارزش‌ترین میراث‌های ماندگار بیان کرد و گفت: باید قدر این نعمت خدادادی را دانسته و در حفظ و حراست از آنها کوشا باشیم.

وی با بیان اینکه حدود 90 درصد از مساحت کهگیلویه و بویراحمد را منابع طبیعی در برگرفته است، عنوان کرد: باید همه دست به دست هم داده و با جان و دل از این منابع حفاظت کنیم تا شاهد حوادثی دلخراش مانند آتش‌سوزی‌های اخیر در استان نباشیم.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد تعداد آتش‌سوزی‌های اتفاق افتاده در منابع طبیعی از ابتدای سال جاری تاکنون را حدود 46 فقره بیان کرد و گفت: البته طی این مدت حدود 100 فقره آتش‌سوزی در منابع طبیعی استان رخ داده که در همان ساعات اولیه توسط پرسنل و با کمک مردم مهار شدند.

وی با اشاره به آتش‌سوزی اخیر استان افزود: حدود 660 هکتار از اراضی ملی استان طی این مدت طعمه حریق شدند که 56 هکتار از آنها مربوط به منطقه عنا شهرستان باشت است.

بهشتی‌فر ضمن گلایه‌مندی از برخی افراد ناآگاه در ایجاد آتش‌سوزی‌ها، یادآور شد: مردم باید متوجه باشند و در حفاظت از این منابع دقت کنند زیرا وقتی در جایی آتش‌سوزی رخ می‌دهد تا رسیدن پرسنل و مردم به آن منطقه و مهار آتش قسمت زیادی از منابع دچار حریق خواهد شد.

وی کمبود امکانات و تجهیزات اطفای حریق و نبود بالگرد را از مهم‌ترین عوامل و مشکلات استان در مهار آتش‌سوزی‌ها بیان کرد و گفت: حجم آتش‌سوزی‌ها زیاد شده و ما تجهیزات کافی برای مهار آنها را نداریم.

بهشتی‌فر ضمن تقدیر از استاندار کهگیلویه و بویراحمد و ریاست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: هر چند با حمایت این عزیزان از برخی امکانات خودرویی و تجهیزات اطفای حریق بهره‌مند شدیم اما با توجه به اینکه وسعت منابع ملی استان ما زیاد است، این امکانات جوابگوی مشکلات ما نیست.

وی با اشاره به وقوع برخی آتش‌سوزی‌ها در مناطق کوهستانی، صخره‌ای و صعب‌العبور کهگیلویه و بویراحمد، بر احداث و راه‌اندازی پد بالگرد در ارتفاعات و مناطق صعب‌العبور استان تأکید کرد.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تاکنون 22 منطقه بحرانی در استان شناسایی شده است، از صدا و سیما و اصحاب رسانه خواست برای تبیین نقش و حفاظت از منابع طبیعی استان فرهنگسازی کنند.

انتهای پیام/82005/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول