اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

سوختن فرصت‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با حریق جنگل‌ها/ نیاز به بالگرد اطفای حریق

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نابودی جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد فرصت‌های گردشگری این استان را از بین می‌برد.

سوختن فرصت‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با حریق جنگل‌ها/ نیاز به بالگرد اطفای حریق

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عزت‌الله بهشتی‌فر پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بخش زیادی از منابع طبیعی استان در آتش‌سوزی‌های اخیر طعمه حریق شدند.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، افزود: هر چند پرسنل منابع طبیعی با تمام توان اقدام به مهار آتش کردند ولی به دلیل صعب‌العبور بودن برخی مناطق دسترسی به آنها دشوار بوده و تا رسیدن به محل میزان زیادی از منابع دچار آتش‌سوزی شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 45 فقره آتش‌سوزی در منابع طبیعی استان اتفاق افتاده است، گفت: اغلب این آتش سوزی‌ها در اثر غفلت و بی‌توجهی برخی افراد ناآگاه رخ می‌دهد.

این مسوول جنگل را تنها متعلق به این استان نداست و بیان داشت: به برکت وجود همین جنگل‌ها و مراتع این استان دارای منابع غنی آب نیز هست و وجود جنگل و آب در کنار هم باعث جذب گردشگران و در نتیجه رونق اقتصادی می‌شود.

بهشتی‌فر در ادامه، گفت: هر چند با حمایت‌های ریاست سازمان جنگل‌ها و مراتع و استاندار از لحاظ خودرویی و برخی امکانات به اطفای حریق مجهز شده‌ایم و امکانات بهتری به ما دادند ولی برخی از آتش‌سوزی‌ها در مناطق صخره‌ای و صعب‌العبور رخ می‌دهد و چون دسترسی به آن مناطق بسیار دشوار است نیازمند وسایل و تجهیزات بیشتری مانند بالگرد هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد وجود بالگرد را یکی از ضروری‌ترین نیازهای ستاد بحران استان عنوان کرد و بیان داشت: استان ما به دلیل شرایط جغرافیایی و کوهستانی نیاز ضروری به وجود بالگردی که توانایی فرود در صخره‌ها و مناطق صعب‌العبور را داشته باشد، دارد.

این مسؤول نقش دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی مانند آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، بسیج، ائمه جماعات و اصحاب رسانه را جهت فرهنگ‌سازی در زمینه حفاظت از منابع طبیعی بسیار پررنگ عنوان کرد و یادآور شد: با کمک این دستگاه‌ها می‌توان فرهنگ‌سازی گسترده‌ای جهت بیان نقش منابع طبیعی و حفاظت از آنها برای مردم انجام داد.

بهشتی‌فر حفاظت از منابع طبیعی را تنها وظیفه اداره منابع طبیعی ندانست و گفت: جهت حفاظت از این نعمت گرانبها نیازمند حمایت، تجهیزات و اعتبارات بیشتر بوده و برای محقق شدن این امر باید همه دستگاه‌ها پای کار آمده و با کمک همدیگر این کار را انجام دهند.

انتهای پیام/82005/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول