اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رئیس ائتلاف مخالفان سوری خواستار توقف حملات هوایی ائتلاف آمریکا در سوریه شد

به دنبال کشته شدن 125 غیرنظامی سوری در حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش، رئیس ائتلاف مخالفان سوری در نامه‌ای خواستار توقف حملات هوایی نیروهای ائتلاف شد.

رئیس ائتلاف مخالفان سوری خواستار توقف حملات هوایی ائتلاف آمریکا در سوریه شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «أنس العبده» رئیس ائتلاف مخالفان سوری که در استانبول مستقر است، از ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا خواست که هرچه سریعتر حملات هوایی علیه اهداف زمینی در سوریه را متوقف کنند.

خبرگزاری تاس گزارش کرد که این درخواست ظاهراً بعد از آن مطرح شده است که 125 غیرنظامی در حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش در نزدیکی «منبیج« واقع در شمال شرقی «حلب» جان خود را از دست دادند.

طبق این گزارش، العبده روز چهارشنبه (دیروز) با ارسال نامه‌ای به وزرای خارجه و دفاع کشورهای ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا علیه داعش، چنین خواسته‌ای را مطرح کرد.

در این نامه که بر روی وب‌سایت ائتلاف قرار داده شده بود، آمده: «ما معتقدیم که چنین رخدادهایی نمایانگر یک حفره بزرگ در اصول عملیاتی کنونی ائتلاف بین‌المللی در اجرای حملات در مناطق پرجمعیت است. ضروری است که با انجام تحقیقاتی، اصول شیوه عملیات‌های آینده مورد تجدید نظر قرار گیرد و همچنین آنهایی که چنین تخلفاتی را مرتکب می‌شوند، مسئول شناخته شوند».

بر اساس اعلام معارضان سوریه، در حملات ائتلاف موسوم به ائتلاف ضد داعش در سوریه به روستای «التوخار» منبج (در سه شنبه هفته جاری) حدود ۱۰۰ تن کشته شده‌اند که اکثرشان کودک و زن هستند.

از طرف دیگر وزارت خارجه سوریه نیز این خبر را تأیید کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول